{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Min kobling driller {{forumTopicSubject}}

Hej, har en honda cb 450 dx. Fik en kammerat til at skifte mit kabel - efter har den drillet. Den kan ikke skifte op og ned i gear når jeg holder stille(når jeg skal i fri gear) medmindre jeg triller lidt frem og tilbage. Og den har svært ved at gå op og ned i gear når jeg køre også. Den kobler ind ca 2-3 cm fra den er trukket helt til håndtaget, og kobler først ud når den er trukket HELT til det sidste. Justerings skruen på grebet er helt skruet ud så meget den kan og justeringen ved koblings dækslet og er den også justeret helt frem (mod styret). Er dette forkert og grunden til den opføre sig sært?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kobling driller
  • Mikael C
    Mikael C Tilmeldt:
    jan 2015

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 37
    #1   14. feb 2015 Hej, du skal løsne kablet helt i begge ender, altså på styret og ved sneglen. Du skal så afmontere den lille gummidut foran sneglen. Bag denne finder du en lille skrue med en møtrik omkring (plejer at være størrelse 10) møtrikken løsnes, skruen spændes med en skruetrækker indtil du mærker modstand, vær sikker på at det ikke er møtrikken der laver modstand. Når dette er gjort, spænder du igen møtrikken, og spænder op på kablet over sneglen, det op på styret er først til at spænde op på efter hånden som din kobling bliver slidt. Nu kender jeg ikke specifikt din MC, men sådan er det på næsten alle gamle, selv knallerter

  • Mikael C
    Mikael C Tilmeldt:
    jan 2015

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 37
    #3   14. feb 2015 Ups.! Ganske korrekt Johan

  • #4   14. feb 2015 Er tryk bolten den ved koblings dækslet? Og justeringens skruen ved grebet er ikke noget jeg skal pille ved? Er der evt standard justering på den som jeg kan stille?

Kommentér på:
Min kobling driller

Annonce