{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.353 visninger | Oprettet:

Kobling driller {{forumTopicSubject}}

Hey alle, håber der er nogen der kan hjælpe.

Jeg har en Kawa ZXR-750J fra 1992/93

Min kobling "forsvandt" lige pludselig i sidste weekend, da jeg var ude og køre.

Jeg fandt ud af, at koblingsvæsken kom ud af slavecylinderen til koblingen, og skiftede derfor o-ring og fjeder i denne, (o-ringen var meget medtaget), og nu er den tæt.

Nu er problemet så, at jeg ikke kan få lov til at lufte systemet ud, den vil ikke suge ny væske ind fra expansionesbholderen til koblingsvæske...

Jeg har så prøvet at skille master-cylinderen ad, og tjekke indmaden i denne, men det ser ikke ud til at fejle noget.

Stemplet i slavecylenderen bevæger sig en lille smule, når jeg tager i koblingsgrebet, men slet ikke nok, og den tager som sagt intet af den nye væske ind i mastercylinderen.

Jeg har også prøvet at fylde slave-cylinderen bag stemplet med væske, men det hjælper heller ikke, og der kommer ikke luft ud, når jeg løsner udluftningsskruen, kun væske smiley

Er ved at blive idiot, har luftet hele systemet ud som beskrevet i haynes, men lige lidt hjælper det, den VIL bare ikke tage ny væske ind fra ekspansionsbeholderen, og koblingen virker slet ikke smiley

Håber på nogle gode idéer / forslag.

/ Lars

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling driller
  • #1   25. jul 2010 du kunne jo prøve at lade være med, at åbne og lukke for udluftningskruen, og bare lade den stå åben og så pumper du indtil at der ikke kommer mere luft med..... det virkede for mig da jeg skiftede slange....

• #2   25. jul 2010 det kan være at stemplet i mastercyl er vendt om så der kommer væske bag på der ved kan du ikke få tryk på din slave cyl har set det på biler hvor stemplet har vendt sig om

• #3   25. jul 2010 Johnny R ->Problemet er, at det ikke hjælper en meter at pumpe, den pumper ingenting igennem smiley

Rene'N -> har haft skildt mastercylinderen ad 3 gange, for at tjekke, og alt sidder (desværre) som det skal..

• #4   25. jul 2010 det kan være når du samler det så vender stemplet sig om og så sker der ingenting når du pumper få et rep sæt til masteren og monter det så skulle det gerne virke

• #5   25. jul 2010 Rene'N ->ahh.. ja det kan selvfølgelig være.. der er bestilt rep. sæt til masteren, troede bare ikke selv på, at det var det, men det kommer imorgen, så må jeg se..

• #6   25. jul 2010 på min yamaha er det nødvendigt at suge væsken igennem systemet. det hjælper ikke en dyt at pumpe det igennem selvom det er det haynes foreskriver.

• #7   25. jul 2010 prøv evt at sætte en strips på masteren så den er trykket helt i bund og lad den stå natten over det sker en gang i mellem det virker og den udlufter sig selv

• #8   27. jul 2010 Øh-dum bemærkning - men tror du ikke det var en god ide at udlufte hovedcylinderen allerførst?

Pil panjobolten af helt oppe ved håndtaget. En tommeltot på, og pump, til der er tryk på. Hold så grebet og let tomlen, mens grebet suser i bund. Tomlen på igen, nå du slipper koblingegrebet. Gentag et par gange. Herefter pumpeu du et par gange, holder grebet inde og åbner udluftningen, lukker og slippe grebet igen. Gentag nogle gange , til det hele spiller:-)

• #9   27. jul 2010 Det var også en mulighed, prøver jeg lige..

Har lige modtaget min "rep-kit" til mastercylinderen, men istedet for et rep. kit, lå der et sæt ebc bremsebakker i pakken.. FLOT!!!! godt man tjekker de varer man sender, hvordan hel.... kan man tage fejl af et sæt bremse-bakker og et rep-kit til en kobling?? Er lidt sur over det nu, når jeg lige havde glædet mig til at samle det hele op ihen smiley

• #10   28. jul 2010 Problemet er løst (dummeslag til mig) smiley

Der sidder et plastikrør men en 90 graders bøjning, der forbinder slangen fra væske-beholderen til master-cylinderen, og det var den, der var stoppet til (nok også det ENESTE jeg ikke har haft blæst igennem).

Mange tak for de mange løsninger / forslag.

/ Lars

Kommentér på:
Kobling driller

Annonce