910 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Honda NTV: Nøgle ridser ved tænding og dårlig mave Honda NTV: Nøgle ridser ved tænding og dårlig mave

God eftermiddag,

Jeg har købt en ældre Honda NTV, og den/de tidligere ejere har desværre haft nøgler hængende ved tændingen, så der nu er kommet en del trælse ridser.

Er der nogen der har gode erfaringer med at fjerne disse?

MCen bøvler også lidt med maven, da den prutter en del smiley Når den er driftvarm, ligger den på omkring 2000 rpm i tomgang, hvilket jeg vil mene er for meget. Har set i manuelen at 1200 er standard.
Den går også rimelig langsomt ned i rpm når den er driftvarm. Hvis man skifter gear ved fx. 5000 rpm, dykker rpm ikke særlig hurtigt, men bliver nærmest deroppe af.

Måske er det chokeren der hænger?

Til info, så har den tidligere ejer fjernet fløjten i udstødningen.

Jeg tænker at karburatoren sikkert skal renses og stilles, og tændrør evt. skiftes.
Er det nemt at komme til karburatoren, og har den en eller to stk?

Jeg har aldrig prøvet at rense eller stille en karburator før, men set et par videoer på Youtube, og det ser ikke vildt besværligt ud.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda NTV: Nøgle ridser ved tænding og dårlig mave
  • #1   11. okt 2014 Ja en gang karb-rens er sagen og så KUNNE det godt lyde som, at den trækker falsk luft..

Tjek evt her

https://www.youtube.com/watch?v=oKVHqCJN2LU

• #2   11. okt 2014 Rens karburatorne (der er 2) og juster dem efter bogen. De er ret lette at få af.
    Skift også alle 4 tændrør.

• #3   11. okt 2014 Det du beskriver med rom lyder meget som en chocker der hænger. Jeg har skruet rigtig meget i sådan en ntv, og den er virkelig simpel!

Den har 2 carbonader der deler en spjældaksel. Umiddelbart vil jeg tro den trænger til at få smurt kabler, renset karburator, også en synkronisering. Så burde du være ude og køre igen! Tillykke med den, helt fantastisk driftssikker og velkørende maskine!

Du skal være lidt Obs på tændspoler/kabler, de sidder lidt udsat på den.

• #4   11. okt 2014 Rom = rpm. smiley

• #5   11. okt 2014 Ku være jeg skulle prøve at komme lidt rom i tanken smiley

Tak for svarene og videoen, så har jeg lidt at give mig til i vinter månederne smiley

Stadig ingen bud på nøgle ridserne ved tændingen?

• #6   11. okt 2014 Nææ, laker den eller skift skjoldet til sikringerne smiley

• #7   11. okt 2014 Nå ja, burde kunne findes billigt i england, så kan jeg evt. også skifte det plastik om speedometeret, ser ikke ud til at det er skiftet de sidste 20 år smiley

Tak for lykønskningen, er også vældig tilfreds med dyret, og faktisk rimelig imponeret over hvor godt den trækker alligevel. Har læst nogle skrive, at den er langsom, men det skulle da lige være på toppen så smiley

• #8   11. okt 2014 Min gamle har jeg tonset 45000-50000 km rundt på, også en tur ned til det sydlige Frankrig, og en tur i bjerge. Det klare den ganske fortrinligt. Jeg har en tysk hjemmeside liggende på min computer, der har alle reservedele til sådan en svend, og jeg mener ALLE!,hvis du lige hjælper mig med at huske på det, kan du få linket til den når jeg kommer hjem fra ferie på tirsdag. Ellers et du velkommen til at smide en pm hvis du har nogle spørgsmål. Så skal jeg så vidt muligt prøve at hjælpe dig smiley

• #9   11. okt 2014 Mange tak, det skal jeg huske smiley

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #10   12. okt 2014 Nøgleridser ved gaffebroen... køb et selvklæbende carbon-ark ved thansen og klip det til så det passer. Problem solved...

• #11   13. okt 2014 Det var slet ikke nogen dårlig ide faktisk, og carbon kan man jo aldrig få for lidt af smiley

• #12   14. okt 2014 Ja, og husk så at nøglen skal sættes i tændingslåsen alene, ikke som en del af et nøglebundt, som mange desværre har for vane. Til nød i et nøglevedhæng af gummi eller et andet blødt materiale, hvis du har svært ved at kende forskel smiley

Kommentér på:
Honda NTV: Nøgle ridser ved tænding og dårlig mave

Annonce