2.513 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Blinklys med lyd?? Blinklys med lyd??

Min gamle BMW R65 fra 1980 laver en sjov 'dyt-lyd' når man blinker mens den er i gear, og koblingen ikke er trukket. Det er en høj lyd, som tydeligt kan høres. Har læst mig frem til at det er for at man ikke glemmer at slå blinklyset fra, det er dog ikke et problem for mig.
Hvordan kan jeg slå denne funktion fra? Sidder der et relæ eller lignende et sted, som bare skal fjernes? Og hvor ville det sidde?

Tak.
Mvh. Frederik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blinklys med lyd??
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #1   2. okt 2014 Hvad med at smide den i gear og lytte efter hvor det kommer fra?

Hvis den skal være startet, piller du lige din koblingskontakt fra så den tror du kører selvom du er i gear og har den trukket.

• #2   2. okt 2014 Lyden er så høj at det næsten er umuligt at konstatere hvor den kommer fra. Den larmer rigeligt når den er i gear med tænding på. Jeg kan se et rundt horn forrest på cyklen næsten lige under forlygten, hvilket jeg antager at være selve 'primærhornet'. Jeg kan se en cylinder formet metalkonstruktion på højre side af tanken (under tanken) hvor én ledning går hen til den. På den anden side er der en aflang rektangulær boks. Jeg prøver lige at gå ned med lommelygten og telefonen så jeg kan filme lidt.

• #3   2. okt 2014
    Mener den pip ting sidder inde i forlygten
    ellers søg efter noget der ligner en lille højtaler

• #4   2. okt 2014 #3
    Da jeg lyttede lidt efter det tidligere, lød det faktisk rigtignok som om det kom fra forlygten. Jeg søgte nemlig omme bag den og omkring bagsiden uden held. Jeg lyttede også tæt omkring de to ting jeg beskrev i #2, uden held. - Jeg prøver at skille forlygten ad og kigge efter den. Tak. smiley

• #5   3. okt 2014 Der sidder ikke noget i forlygten. Jeg mistænker primært den sorte boks. Den kan ses nedenfor på billedet:

profilbillede
  • #6   3. okt 2014 Vil det ikke være muligt at lokalisere lyd-giveren ved at følge ledningerne fra blink-kontakt og/eller blink-relæ?

• #7   3. okt 2014 hvorfor mon det ikk er et problem for dig hahahaha smiley gad godt ha den der. med min reptil hjerne ville det hjælpe en hel del hahaha

• #8   3. okt 2014 Du må sgu gerne få den... Hvis bare du kan hjælpe mig af med den! smiley smiley

• #9   4. okt 2014 Hehe tror jeg ødelægger mere så det går sku nok ikk hehe

Kommentér på:
Blinklys med lyd??

Annonce