{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.018 visninger | Oprettet:

Blinklys virker ikke {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har en Suzuki gsx 600 hvor blinklyset i venstre side, bagerst slet ikke lyser. Det forreste i samme side lyser, men uden at blinke.. Samtidig kommer der en form for knurre lyd (fra relæet går jeg ud fra). Begge i højre side virker fint og med normal "blink lyd" nogen der kan hjælpe mig? smiley

Jeg har samtidig problemer med at motorcyklen ikke starter så godt til tider, specielt morgen og fugtigt vejr. Og det lyder til at der kommer noget hakken fra motoren når der gives gas smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blinklys virker ikke
  • #1   7. apr 2014 Dit blinklys relæ er defekt.
    eller der en løs forbindelse et sted

• #2   7. apr 2014 Tjekket at alle pærer virker?

Tjek brud på ledninger, stik med ir, løse forbindelser osv...

• #3   7. apr 2014 lyder som en defekt ledning et sted smiley start med at kigge omkring det blink der ikke virker!

• #4   8. apr 2014 Jeg forsøger at skille det lidt ad når der lige er tid til det smiley Men jeg har bare ikke den store tekniske viden, så det er svært at se hvad der ikke virker, men jeg tænker at det må være selve relæet eller en ledning der er defekt grundet "knurrelyden" smiley
    Det ser ikke ud til at pæren er defekt..

• #5   8. apr 2014 Der er åbenbart flere, der skriver om blink, så det lader jeg ligge, men det lyder som om dit relæ ikke er i orden.

Derimod skriver du lidt om gas. Det lyder som fugtproblemer. Pil hele højspændingssystemet af og gør det rent i rens benzin eller lignende.

Kig godt på dine tændspoler og deres forbindelser, der må ikke kunne dannes dårlige forbindelser og kortslutninger pga fugt! derefter samler du omhyggeligt igen og kontrollerer at der er ordentlig gnist på alle rør!!!!.

Når alt er samlet og OK, kan du vælge at give det hele en gang motorplast- klar lak, der forsegler systemet.

Har du så fortsat problemer, så må du skrive igen

• #6   8. apr 2014 Vi tager lige lidt om relæet:

Hvis din venstrebagpære er sprunget eller har en skidt forbindelse, skal den forreste blinke med øget frekvens. Den Lyser fast!!!!! dvs at den får strøm fra relæet, men ikke som det sal afgive strøm - altså er relæet træt. Kig lige på om det har to eller tre ben, inden du køber en afløser.

Der kan godt være noget med bagpæren eller dennes forbindelse, men det starter med relæet!

• #7   8. apr 2014 Jeg er ret overbevist om at min lyser fast, hvis den anden pære i samme side er sprunget eller jeg har et kabelbrud (som jeg netop lige har fikset) smiley

Derfor tænker jeg det første må være at tjekke alle pærer, alle stik, kabler inden man går til relæet... Men jeg kan altså huske forkert. smiley

• #8   8. apr 2014 Samtlige blinkrelæer jeg nogensinde har set - gør som jeg beskriver, men jeg skal da ikke forsværge at andet eksisterer - jeg har bare ikke set det!!!

• #9   8. apr 2014 Tak for svarene smiley Tror også det er relæet, så jeg må pille det af, og købe mig et nyt, og se om dette løser problemet smiley

@Knud : Angående det med motoren, har jeg også selv tænkt at det må være tændspolerne der ikke virker korrekt, eller har løse forbindelser. Men løser det også de her "klik" lyde fra motoren?
    Ved ikke om jeg stoler nok på mine evner til, selv at fjerne tank og tjekke / rense tændspoler osv smiley Det sikreste ville vel være at smutte forbi et værksted, men ville gerne kunne spare pengene hvis det bare er en løs forbindelse.

• #10   12. apr 2014 Hej igen. Jeg var forbi en Suzuki forhandler i dag for at skaffe er relæ, men dette skulle koste mig hele 300 kr.. Hæmme på nettet har jeg set dem til 59kr på fx. Onlineparts.dk hvor jeg søger på den rigtige model og det.
    Det relæ den kommer med har dog kun 2 ben, hvor det på min mc har 3.
    Nogen forslag. smiley

Kommentér på:
Blinklys virker ikke

Annonce