2.018 visninger
|
Oprettet:
Blinklys virker ikke {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg har en Suzuki gsx 600 hvor blinklyset i venstre side, bagerst slet ikke lyser. Det forreste i samme side lyser, men uden at blinke.. Samtidig kommer der en form for knurre lyd (fra relæet går jeg ud fra). Begge i højre side virker fint og med normal "blink lyd" nogen der kan hjælpe mig?
Jeg har samtidig problemer med at motorcyklen ikke starter så godt til tider, specielt morgen og fugtigt vejr. Og det lyder til at der kommer noget hakken fra motoren når der gives gas
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 494 MC-er: 11 Emner: 28 Svar: 629
eller der en løs forbindelse et sted
jul 2011
Følger: 15 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 98
Tjek brud på ledninger, stik med ir, løse forbindelser osv...
jan 2013
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 64
nov 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 6
Det ser ikke ud til at pæren er defekt..
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Derimod skriver du lidt om gas. Det lyder som fugtproblemer. Pil hele højspændingssystemet af og gør det rent i rens benzin eller lignende.
Kig godt på dine tændspoler og deres forbindelser, der må ikke kunne dannes dårlige forbindelser og kortslutninger pga fugt! derefter samler du omhyggeligt igen og kontrollerer at der er ordentlig gnist på alle rør!!!!.
Når alt er samlet og OK, kan du vælge at give det hele en gang motorplast- klar lak, der forsegler systemet.
Har du så fortsat problemer, så må du skrive igen
aug 2005
Hvis din venstrebagpære er sprunget eller har en skidt forbindelse, skal den forreste blinke med øget frekvens. Den Lyser fast!!!!! dvs at den får strøm fra relæet, men ikke som det sal afgive strøm - altså er relæet træt. Kig lige på om det har to eller tre ben, inden du køber en afløser.
Der kan godt være noget med bagpæren eller dennes forbindelse, men det starter med relæet!
jul 2011
Følger: 15 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 98
Derfor tænker jeg det første må være at tjekke alle pærer, alle stik, kabler inden man går til relæet... Men jeg kan altså huske forkert.
aug 2005
nov 2013
@Knud : Angående det med motoren, har jeg også selv tænkt at det må være tændspolerne der ikke virker korrekt, eller har løse forbindelser. Men løser det også de her "klik" lyde fra motoren?
Ved ikke om jeg stoler nok på mine evner til, selv at fjerne tank og tjekke / rense tændspoler osv Det sikreste ville vel være at smutte forbi et værksted, men ville gerne kunne spare pengene hvis det bare er en løs forbindelse.
nov 2013
Det relæ den kommer med har dog kun 2 ben, hvor det på min mc har 3.
Nogen forslag.
Blinklys virker ikke