1.767 visninger
|
Oprettet:
Åbne potter - karburatorjustering {{forumTopicSubject}}
Honda er ret grundige til de ting de laver...også lydpotter! VT1100'eren siger derfor ikke voldsomt meget
Jeg kan tage dæmperne ud af potterne, og så siger den faktisk ganske sødt og køre også fint. Dog kommer den med nogle gevaldige knald!...mere end hvad godt er og jeg har derfor sat dæmperne i igen.
Nu står jeg og skal til at splitte den ad, for at gå brændstof systemet igennem og rense karburatorer - så jeg tænker at jeg i samme omgang kan justere, så den kan køre med de åbne rør?
Men hvor omfattende er det? Er det ''bare'' at dyse den lidt op, eller er det et større projekt?
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Det var da godt du fik "nogen gange" med... Vi skriver 2014 på min kalender, og vi har aldrig haft så meget computer kraft før. Så hvorfor ikke bruge den ??
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Så tror jeg i øvrigt, du vil få dig en slem overraskelse. Hvis du giver dig til at undesøge, hvor mange hjemmebygger, jeg hjælper med rullefeltet. Så nej jeg er ikke bange for, rullefelt bliver hvem mand eje. Tværtimod så arbejder jeg ret meget, for udbredelse af DIY rullefelte.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
...Jeg vil helst bare ikke have at den knalder for meget eller går for magert.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Har da en grundlæggende forståelse for hvordan karburatoren virker, og er ligeledes maskinmesterstuderende...Så lidt teknisk snak afskrækker mig ikke
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Tomgangsdysen afgør (sjovt nok) brændstofs mængden i tomgang. Nålen styre brændstofs mængden når man begynder at give gas (mellem området?) og kan justeres ved at rykke nålen op/ned. Ved fuld hammer (helt åbent spjæld) er det udelukkende hoveddysens størrelse, som bestemmer brændstofs mængden...Korrekt?
Når jeg så fjerner lyddæmperne, og dermed øger flowet, så kan den hive noget mere luft igennem, men hoveddysen kan ikke tilfører mere brændstof end størrelsen nu engang tillader. Derfor vil den (muligvis) gå for magert.
Mit problem er, at når jeg accelerere og slipper gassen (gearskifte) så kommer den med et ordentligt knald. Ligeledes når jeg motorbremser. Det har jeg læst er tegn på for mager blanding?
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Bundområdet er altid svært, om ikke håbløs uden gasmåler.
Så den 500,- er sku godt givet ud..
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Problemet er tit, CV karburator skal dyses ned pga det støre flow. Fordi vakuum spjældene åbne mere, ved støre flow.
ALT i en karburator påvirker hinanden, selv om de har hver sit arbejdsområde.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Skiftede til en #155 dyse (standard #140, dyserne springer med #5 for hver dyse) og åben udstødning.
Jeg føler helt bestemt at den trække bedre/renere når den får noget at leve af. I bund- og mellemområdet er der ikke forandring at spore. Én ting er sikkert, den køre i hvert fald ikke dårligere end før!
Ang. knalderiet...så er det en anden historie
Før jeg skiftede dyser, kom den som sagt med et ordentligt knald, når jeg skiftede gear eller motorbremsede... Det gør den ikke mere! Til gengæld kommer den nu med en masse små knalderi/pludren når jeg motorbremser og en lille smule i tomgang også - intet ved gearskifte dog.
...Kan ikke helt finde ud af om det lyder cool, eller bare er irreterende, men det er i hvert fald bedre end før. Og lyden i de potter uden dæmpning fejler i hvert fald ikke noget!
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
...næste gang tror jeg dog at jeg køber et sæt. 20kr. pr. dyse var nu egentlig ikke galt, men 88kr. i forsendelse, det er da helt hen i vejret.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Jeg er nu kommer frem til, at den ene gummistud imellem luftfilterkasse og karburator ikke slutter tæt, gummiet er blevet gammelt og sejt i det, og formen passer ikke længere .
At den suger luft uden om filteret, kan vel godt resultere i knalden fra udstødning? Eller hvad.
Jeg kan ikke finde noget steder, hvor jeg kan købe nye gummi studser. Har prøvet div. honda spare parts forhandlere/hjemmesider.
Er der nogen der har erfaring med powerfilter på deres VT'er? Eller bare V2 motor generelt. F.eks KN filter.
Ville egentlig nok helst køre med det originale... men et aftermarket filter, må være bedre end et originalt som ikke slutter tæt?
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Bestilte et Sigma jekit hjem fra Ebay (usa) sammen med et sæt skumfiltre. Jetkittet kom med en god vejledning, så det var bare lige ud af landevejen.
Nålen er blevet rykket med to skiver, større main- og pilot jet, blandingskruen stillet 3½ omgang fra bunden (som guiden foreskrev).
Og den køre bare max lækkert nu! Jeg føler at den har tabt en maginal smule på toppen, men til gengæld trækker den meget bedre (...og rent!) i bund og mellemområdet - og det er hovedsagelig i det felt jeg arbejder.
Og ikke det mindste knald ved motorbremsning
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Jeg fik som sagt sat åbne filtre på den, og dysset den om med et jetkit. Skal man tro mange af de tråde man bla.kan læse her på siden, så burde det jo ikke være muligt at få den til at gå ordentligt med sådan en opsætning på CV karburatorer.
Jeg har haft lidt tid til at prøve det af på nu, både på motorvej, landevej, i byen, krafig vind osv. osv. Den køre fortsat pisse godt, trække jævnt og skyder så godt som aldrig.
Som sagt påstår mange jo at det ikke er muligt.. måske jeg bare har været heldig. Jeg har i vært fald adlrig været mere glad for min VT'er end jeg er nu
Åbne potter - karburatorjustering