{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.495 visninger | Oprettet:

Åbne potter: omdysning livsnødvindigt? {{forumTopicSubject}}

Hej McG,

Jeg har lige sat åbne potter på min virgao 535 (og nøj hvor den lyder/larmer, very nice!), men har læst mig frem til at den skal omdysses når der kommer lettere gennemgang af udstødningenen...?

Hvis jeg nu har rigtig meget lyst til at køre 20-30 km på kværnen idag, og den stadig ikke er blevet omdysset; Går den i stykker af det, eller?

Med andre ord: Hvor livsnødvendigt er det at få den omdysset inden kørsel?

/Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åbne potter: omdysning livsnødvindigt?
  • #1   24. okt 2009 Nej fandme nej - Kør du bare det stykke.

  • #2   24. okt 2009 Efter køreturen kan du se på dine tændrør om den kræver en omdysning. Tjek farven på dem

  • #3   24. okt 2009 Kør en tur hvor cyklen bliver godt varm stop motor UDEN den går i tomgang (altså kør frem til stop og drej nøglem med det samme du er standset) skru et tændrør ud og det skal så være farvet let brunt, ikke hvidt så er blandingen for mager og det kan skade motoren, heller ikke sort da det giver for fed blanding det vil da virke som du kører med choker hele tiden.

  • #4   24. okt 2009 SUPER!! smiley

    Tak skal I ha boys, lige hvad jeg ville høre! smiley


  • #5   24. okt 2009 Der kører masser af cykler rundt med åbne potter uden omdysning:-)

    Dagens 30-40 km er nok for lidt at vurdere tændrørsfarve på, men der er noget andet du kan prøve. Når du kører med pæn middelt omdrejninger, så slip gassen og lad den bare løbe på - motorbremse. Hvis du ikke oplever en hel masse skyden og knalderi, så behøver du formentlig slet ikke dyse om.

    Det har størst betydning i den øvre ende af omdrejningsregistret, om cyklen går en smule magert.


  • #6   24. okt 2009 Havde en virago 535, hvor jeg hev fløjterne ud af orignal rørne, det skete der intet ved!

  • #7   24. okt 2009 Øhh...jo den lød lidt bedre! smiley

  • #8   24. okt 2009 Hvis du skal køre i toppen af omdrejningerne er det livsnødvendigt at du får kontrolleret om blaningen er for mager, er den det brænder du hul i stemplet!
    Kør den varm, kør 1 minut et par hundrede omdr under det røde område, blink ind, træk kobling, sluk på dødemands knappen så den ikke kører i tomgang, kør ind til siden, stop, tændrør ud! Den farve du ser nu afgør om der skal større dyser i! (dit luftfilter skal også være rent inden testen)


  • #9   24. okt 2009 Allan R

    Det her handler jo om en Viagra. Der er næppe meget fare for at den kommer til at køre gennem længere tid nær max omdrejninger.

    Men i princippet har du helt ret:-)


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #10   24. okt 2009 Knud den metode du nævner duer ikke, den bruger jo hverken nåle eller hoveddyse,når spjældene er lukkede, så bruger den kun tomgangsdyse og blandings skrue, gør som Allan siger, men gør det med ca. halv gas først det er vel omkring 100 kmt. og tjek tændrøret, så kan man se om nålene står korrekt, hvis de er kridhvide skal nålene hæves, bagefter kan man så gøre det med fuld gas, og så skifte hoveddyse til det passer, men det bedste ville være at få den rullet ind, uanset at det bare er en viagra.

  • #11   25. okt 2009 Det jeg foreslår er bare en indikator som nævnt.

    Ved middel/halv gas er nålene begyndt at løfte sig, men de er selvfølgelig ikke helt løftede.

    Tændrørsfarver er efter mine erfaringer først gode efter i hver fald et par hundrede km kørsel men samme indstilling. Jeg synes sjældent jeg ser farveskift omkring centerelektroden på kortere tids kørsel end det, bortset fra det alleryderste mikrotynde sodlag fra tomgangskørsel:-)


  • #12   25. okt 2009 Det primære formål med at skifte potte er vel at få mere effekt? Så skal der også en større dyse i ! Men er formålet et bedre udseende, så bare kør videre ! Hvis først du begynder at skfte dyser skal der nok også ændres på nålehøjde og reguleres i det nedre omdr område!
    Det er jo ikke for sjov skyld de rigtige professionelle værksteder har Dyno felter, det er fordi det er et nødvendigt stykke værktøj til korrekt indstilling af fødesystemet.


  • #13   27. okt 2009 så blev den tråd sku også teknisk nok.. smiley

    Formålet er udsenfe, og lyd! Man kan vel knap snakke om effekt på en 535'er.. smiley

    Men tak for alle svarerne. Jeg har kørt det jeg skal for i år, cyklen må blive testet og omdysset, om nødvendigt, til foråret.


Kommentér på:
Åbne potter: omdysning livsnødvindigt?

Annonce