Pludselig ingen tænding?? {{forumTopicSubject}}
Hej Alle kvikke mc-lister.
I går var jeg en tur i Køge for at besøge den kendte mc butik. Var der med min svorger som har en maskine magen til min. En Suzuki GSX750R. Min er fra 91.
Da vi efter en rundtur på ca en halv time skulle kører igen satte jeg nøglen i og satte tænding på. Der var lys i alle lamper også lyset både for og bag. De jeg skulle starte motoren døde alt og der kunne ikke ses at der var tænding mere. En flink mand bag disken kom og målet mit batteri som viste 13,6 V og alle sikringer var intakt.
Hvad havde i ledt efter af fejl hvis i stod der. ???
Har fundet fejlen og fået den ud at køre igen. Hvad det var skriver jeg lidt sener i en kommentar men vil gerne høre jeres svar på hvad i ville lede efter af årsager.
Ser frem til at få noget brugbart fra jer.
God søndag derude.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Mit gæt er en løs ledning/forbindelse et sted, muligvis i tændingslåsen, dødmandsknap eller batteri.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
evt et løst kabel på batteriet .
mvh
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
lol lol
okt 2005
Følger: 15 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 222
Det var en celle i batteriet der var klappet sammen, den kunne sagtens vise masser af volt, bare ikke "aflevere" amp når der kom tænding på..
sep 2009
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 37
Jeg var på at det måske var tændingslåsen eller et stik så af med kåbe og tank. (Spildt arbejde) og først da jeg målet strømmen når jeg slog tænningen til og de 13 V forsvandt gik det op for mig at batteriet nok ikke kunne levere noget som helst.
Så selv om jeres batteri viser fuld power så tro ike det også kan levere det.
Men fedt det ikke var være. Havde forhandlerne været lidt kvik havde jeg sikkert købt et nyt af ham til en overpris. Han burde da kende til det problem. Men han målte blot antal V og så var han nærmest ligeglad. Jeg havde gladeligt betalt 1000kr. For et nyt batteri bare for at komme vidre.
Men man lærer jo af sin oplevelser. Nu er jeg det klogere.
Forsat god søndag alle sammen.
Pludselig ingen tænding??