6.626 visninger
|
Oprettet:
Ingen tænding periodisk? {{forumTopicSubject}}
Hej drenge.
Nogle der har et bud på hvad f*nden der galt når der PLUDSELIG ingen gnist kommer på tændrør? Jeg måler periodisk12v på tændspolerne, og den korrekte modstand i dem, og fra cdi til den ene pol på tændspolerne er der også "hyletone" igennem, så der burde være forbindelse hele vejen til tændspolerne.
Det kom ud af ingenting hvor den ellers kærte PERFEKT.
Der er lidt grøn ir på nogle af kablerne på stikket til cdi. Hvordan tjekker man om en cdi er ok og/eller giver signal til tænding?
På forhånd rigtig mange gange tak!!!
Ps. Kawa zxr400 l1 '91.
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
så der ville jeg starte med at skifte dem..
ellers kan tændspoler godt drille .. som du der forklarer, især når de bliver varme...
men som sagt , tændrør er et godt bud.. også selv om de ser fine ud og ikke er særlig gamle..
mvh
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
Skru hætten af, - klip 1 cm af tændkablet og prøv igen..?
God bedring..!
J
jul 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 128
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
jul 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 128
Tak for jeres input
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.509
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 2 Svar: 176
Manglende stel ?
http://www.zxrworld.co.uk/Manuals/L%20Model/ZXR400%20L%20Chapter%2015.pdf
jul 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 128
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 2 Svar: 176
Dårlige stikforbindelser og f.eks en dårlig støttebenskontakt kan give akkurat de samme symptomer.
Prøv nu at starte med at se på det diagram der er i den pdf jeg linkede til.
jul 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 128
Og mht til boksen er det jo fordi der er så meget grøn ir på stikkene jeg mistænker den. Jeg mangler også at måle "pickup coil" eller hvad den hedder...
Men selvfølgelig tak for at finde det til mig
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Jeg ved ikke hvordan det er med din ged, men masser af ældre hondaer får de her symptomer omkring tændingslåsen.
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 68
Jeg har haft samme symptomer på wingen, ledte et helt år efter en løs forbindelse
Det viste sig at være pickupperne til tændingen på krumtappen der stod af når de blev for varme
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 2 Svar: 176
En fremgangsmåde kunne være
1. Batteri afmonteret: Rense alle de stik der har med tændingssystemet at gøre og samtidigt check ledninger, ohm/bip forbindelser/ledninger du er i tvivl om, dette må være rimeligt nemt at gøre v.h.a. diagrammet
2. Batteri afmonteret: Check de forskellige komponenter i følge manualen, Batteri (12.3V) + Tændingslås (sikker og god forbindelse) + Tændspoler (Ohm) + Tændrør (Hvis de har været druknet = NYE) ect ect, brug evt. tændings diagrammet side 15-19.
3. Batteri monteret: Mål at der er 12V (som kommer fra tændingslåsen) alle steder hvor det skal være, brug igen diagrammet side 15-19.
Hvis du skal udelukke Sikkerhedssystemet (Sidestøttebenskontakten + Neutral + Koblingsswitch) skal du lægge ledning "G/BK" fra CDI`en til stel (-)
jul 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 128
jul 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 128
Godt nok er jeg ikke den skarpeste til diagrammer, men umiddelbart får alt hvad jeg lige kan måle som det skal.
Hvis en vil tjene et par hundrede kr. For en lille fejlsøgning (selvfølgelig på regning) så pb mig evt. Det tager sikkert ikke mange minutter for en rutineret at gøre det
Måske det blevet for sent på dagen og med junior der render om benet kaster jeg snart op af den cykel ! Grrr.
Ingen tænding periodisk?