3.085 visninger
|
Oprettet:
Klonk ved gearskift {{forumTopicSubject}}
Hej alle i kyndige mc ' ister.
Jeg synes at min Bandit GSF 650 s er begyndt at give nogle grimme klonk - lyde når jeg skifter gear.
Jeg har ingen forstand på teknikken, så jeg ville høre om I har nogle bud på hvad det kan skyldes.
Jeg håber ikke, at det betyder at gearkassen er færdig. Den har fået olieskift efter hver sæson.
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
og se om det ikke hjælper på det.
ellers skal kæde kit måske udskiftes.
ja , det har meget at sige ved geer skift og lyde osv osv .
mvh
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
sep 2006
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 71 Svar: 494
Tak for de hurtige svar.
Jeg har faktisk for nyligt fået nyt kædekit på.
Jeg gad nok vide om jeg fik købt det rigtige kit.
Jeg var inde og vælge på denne side, og mailede frem og tilbage om det var den rigtige. Det bekræftede de.
http://www.leovince-hamburg.de/product_info.php?products_id=615
Så er næste spørgsmål om jeg fik valgt rigtig tandhjulsstørrelse.
I deres guide valgte jeg 14 på forreste tandhjul og 48 bagpå.
Når valgmuligheden er der bør den vel kunne klare den kombination?
Nu vil jeg starte med at smøre den (helt nye kæde) igen, og så trille en tur og se om det hjælper.
Sgu lidt surt hvis jeg har fået monteret et forkert kit. (forkerte tandhjul)
Kommentarer modtages med kyshånd.
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
mvh
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 233
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 417
Om det er årsagen i dit tilfælde er kun gætteri, men jeg har selv oplevet det flere gange.
Tjek i hvert fald din kæde(for stram) og om dine tandhjul evt. sidder løse. Gør de ikke dette ville jeg også kigge chokkoblingen bag bagtandhjulet. Finder du ikke noget der, ville jeg lytte efter gearkassestøj. Er der ikke noget unormalt der heller, må fejlen findes i en træt kobling eller det jeg har beskrevet øverst
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Emner: 4 Svar: 532
sep 2006
Der er riiiigelig frigang på den. Faktisk kunne den godt trænge til at blive spændt lidt, så det vil jeg gøre her i weekenden, så håber jeg det hjælper.
sep 2006
Chockkoblingen bag tandhjulet må jeg også have ham til at se på, hvis den stadig klonker når jeg har strammet kæden. (at stramme kæden er ca. så langt mine tekniske evner rækker) Men det er super fedt med jeres input, for I har overbevist mig om at den grimme lyd skyldes mit kædeskift og ikke gearkassen. Der er nemlig ikke nogen underlige gearkasselyde.
sep 2006
Det er pudsigt at du nævner 1. gear. Det er der jeg oplever det blødeste gearskift, men jo højere gear - jo højere klonk.
Det er sgu nok et kædeproblem...
Klonk ved gearskift