{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.085 visninger | Oprettet:

Klonk ved gearskift {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kyndige mc ' ister.

Jeg synes at min Bandit GSF 650 s er begyndt at give nogle grimme klonk - lyde når jeg skifter gear.

Jeg har ingen forstand på teknikken, så jeg ville høre om I har nogle bud på hvad det kan skyldes.

Jeg håber ikke, at det betyder at gearkassen er færdig. Den har fået olieskift efter hver sæson.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klonk ved gearskift
  • #1   6. aug 2014 rens juster,og smør din kæde.
    og se om det ikke hjælper på det.

    ellers skal kæde kit måske udskiftes.

    ja , det har meget at sige ved geer skift og lyde osv osv .

    mvh


  • #2   6. aug 2014 Kobling der slæber lidt, slidt/mørnet chokclutch, slidte gear.... start med kæden, billigste løsning først smiley

  • #3   6. aug 2014
    Tak for de hurtige svar.
    Jeg har faktisk for nyligt fået nyt kædekit på.
    Jeg gad nok vide om jeg fik købt det rigtige kit.
    Jeg var inde og vælge på denne side, og mailede frem og tilbage om det var den rigtige. Det bekræftede de.
    http://www.leovince-hamburg.de/product_info.php?products_id=615

    Så er næste spørgsmål om jeg fik valgt rigtig tandhjulsstørrelse.

    I deres guide valgte jeg 14 på forreste tandhjul og 48 bagpå.
    Når valgmuligheden er der bør den vel kunne klare den kombination?

    Nu vil jeg starte med at smøre den (helt nye kæde) igen, og så trille en tur og se om det hjælper.

    Sgu lidt surt hvis jeg har fået monteret et forkert kit. (forkerte tandhjul)

    Kommentarer modtages med kyshånd.




  • #4   6. aug 2014 er den justeret rigtig, med det rigtig frigang, og sidder den lige .


    mvh


  • #5   6. aug 2014 kunne godt lyde som om din kæde er for stram..... det rykker ihvertfald en del i maskinen når du kobler ind, ligeså vel som en slap kæde også kan..

  • #6   6. aug 2014 Hvis det er et originalt fortandhjul du har kørt med tidligere, har det formegentlig haft gummibelægninger på siderne som kæden trykker på for at mindske støj og også klonk ved gearskifte. Når man så skifter til et andet fortandhjul uden gummi, kan man på de fleste cykler mærke/høre forskel. Det har jeg selv oplevet på mine cykler.
    Om det er årsagen i dit tilfælde er kun gætteri, men jeg har selv oplevet det flere gange.
    Tjek i hvert fald din kæde(for stram) og om dine tandhjul evt. sidder løse. Gør de ikke dette ville jeg også kigge chokkoblingen bag bagtandhjulet. Finder du ikke noget der, ville jeg lytte efter gearkassestøj. Er der ikke noget unormalt der heller, må fejlen findes i en træt kobling eller det jeg har beskrevet øverst smiley


  • #7   6. aug 2014 Ja, men hvilken olie bruger du? Har erfaring med at Suzuki koblinger er ret følsomme med hvilken olie der kommer på! Er den nem at klikke i første gear, uden at hele maskinen gir et hop fremad?

  • #8   7. aug 2014 #4 Nu har jeg haft tid til at se på kæden igen.
    Der er riiiigelig frigang på den. Faktisk kunne den godt trænge til at blive spændt lidt, så det vil jeg gøre her i weekenden, så håber jeg det hjælper.


  • #9   7. aug 2014 #6 Det var også et DID kædekit jeg havde på før, men jeg har ikke selv sat det nye på. Det havde jeg en til at gøre for mig. Jeg går ud fra at det er gjort efter forskrifterne, men ellers må jeg have den forbi ham igen. ??
    Chockkoblingen bag tandhjulet må jeg også have ham til at se på, hvis den stadig klonker når jeg har strammet kæden. (at stramme kæden er ca. så langt mine tekniske evner rækker) Men det er super fedt med jeres input, for I har overbevist mig om at den grimme lyd skyldes mit kædeskift og ikke gearkassen. Der er nemlig ikke nogen underlige gearkasselyde.


  • #10   7. aug 2014 #7 Jeg bruger altid Castrol Grand-Prix Oil 4L 10W-40 Special Edition.

    Det er pudsigt at du nævner 1. gear. Det er der jeg oplever det blødeste gearskift, men jo højere gear - jo højere klonk.

    Det er sgu nok et kædeproblem...


Kommentér på:
Klonk ved gearskift

Annonce