{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.930 visninger | Oprettet:

larm ved gearskifte, gsx750f {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Jer andre der har denne cyjkel af nyere dato (min er ny har kun ørt 3500km), synes i også det giver nogle gevaldige "klonk" lyde ved gearskift.

Især ved skift fra 1. til 2. men også til 3. Olie er i orden osv. skal det mere end bare s´likke.

jeg mener når jeg kan høre det med hjelm på og motoren kørende er lidt voldsomt synes jeg.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  larm ved gearskifte, gsx750f
  • #1   26. sep 2006 Sorry. der skulle stå "mere end bare klikke". Det gik lige lidt hurtigt.

• #2   26. sep 2006 Minkæde er som ny. faktisk er hele min mc velholdt som en lille baby.Den er jo ikke ret gammel og jeg har ikke pillet ved den så....

• #3   26. sep 2006 Spørg forhandleren! Suzuki har nu altid haft eldt lyd ved gearskift.
    Hvor meget erfaring har du? Jeg tænker på om du lader den skifte "glidende" eller hhv trykker/ hiver i gear pedalen?? Denne type skift er jo noget belastende for tandhjul osv.
    Prøv evt. at køre i 2. gear løfte blidt i gear pedalen slægge lidt på gassen og vupti den skifter gera fuldstændig lydløst og du kan give gas igen (du skal ikke røre koblingen!) med lidt øvelse kan du faktisk både skifte og og ned på denne måde!

Alternativt prøv at skifte olien - den ser måske fin ud men man ved aldrig.. Forresten ændre det sig når den bliver varm??

Jeg er ikke selv prof så det er bare forslag!

• #4   26. sep 2006 En stram kæde kan sagtens være årsag, også selvom den er ny. Skal have 3,5-4 cm spil.
    Men ellers skal du jo huske på det er en 20 år gammel motor og gearkasse der sidder på din MC, de larmer noget mere end en ny maskine...

/
    Jesper

• #5   26. sep 2006 Min Suzuki klonker også en del. Efter at have lært kunsten med at skifte (i hver fald opad) uden kobling, er det blevet meget bedre. Jeg bruger dog altid koblingen mellem 1. og 2. da springet der er for stort.

Som sidegevinst har jeg fået hurtigere accelleration og kan meget nemmere holde trit med "de store".

• #6   26. sep 2006 At skifte uden brug af kobling må du selv om, og jeg ved godt man kan gøre det, men vil lige nævne at det ikke er noget de er så pjattede med på Suzuki fabrikken...

Med andre ord, hvis du vil beholde gearkassen mange år endnu, så brug din kobling....

Den må godt give et klonk når du går ned i 1. fra stilstand, men de andre skift bør ikke "larme"... Har selvfølgelig ikke hørt din cykel, men hvis den er helt ny har du vel også en garanti..

• #7   26. sep 2006 AP: hvis de ikke bryder sig om det på Suzuki fabrikken er det vel fordi de ikke stoler på deres materiel... Selv min 30år gamle Honda kan med den rigtige teknik skifte blødt uden brug af kobling... Og der sker ingen skade ved det!!

/
    Jesper

• #8   26. sep 2006 min har det også med at give et klonk når jeg skifter fra 1. til 2. da jeg spurgte her inde, fik jeg at vide det måske var fordi den var kold, men hvis du ikke kører op i for mange omdrejninge, max 3000 inden du skifter til 2.så er det ikke så slemt.

Kommentér på:
larm ved gearskifte, gsx750f

Annonce