Går død efter høje omdrejning Går død efter høje omdrejning
Hej MCG.
Jeg har en GSXR 600 som ellers kører udemærket. Det er rigeligt effekt at tage i brug når jeg har brug for det, men ummidelbart efter den har fået en tur i de høje omdrejninger begynder den at køre en smule ujævnt hvorefter den taber effekt og får en helt anden lyd.
Jeg tænker ummidelbart (uden at vide det; er stadig ret "grøn" med motorer) at jeg har et problem med brændstoftilførslen; evt. "vakum i tanken" . Dog var der ikke, da jeg for et par måneder siden skiftede nogle kabler, ikke noget problem med gennemgang i vakum-slangen, eller hva' den nu hedder - dog er jeg på ingen måde sikker på, at slangerne under tanken sidder rigtigt og hvad deres formål er, eftersom der var et par af dem der sad løst da jeg købte den for ca. 2½ år siden.
Jeg har kigget på diagrammer, og jeg kan stadig ikke finde ud af om det sidder som det bør - men er det overhovedet muligt at det er netop dét som kan være skyld i fejlen?
VH!
Og tak fordi I gad at give jer tid til at hjælpe!
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Gå slangerne efter igen - ofte stirrer man sig blind på det mens man står med det.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.843
men den skal ikke miste kraft, så jeg tror også det er mangel på brændstof. evt efterse dit benzinfilter. det kan være næsten helt stoppet.
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
apr 2011
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 41
Det var benzinslangen der havde fået et "blødt" sted, så den kunne ikke få benzin nok til at komme over 6000 rpm, den trak og gik fint indtil 6000 rpm og så døde den.
Udskiftning af benzin slangen og så var den frisk igen!
dec 2013
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Men benzintilførelsen virker mere sandsynligt.
apr 2011
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 41
Benzin filteret blev også skiftet, men da han fortalte at der kun var solgt 4 på de sidste 10 år, troede jeg ikke rigtig det kunne være fejlen. (men skiftet blev det)
dec 2013
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 844
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Og hvorfor har man så ikke altid kolde tændrør i motoren? Fordi tændrøret fungerer bedst når det har en vis temperatur. Det fungerer ikke så godt, hvis det bliver alt for varmt, men det fungerer heller ikke optimalt, hvis det ikke er varmt nok.
Det kan være at de tændrør der sidder i din maskine, ikke er de korrekte tændrør. De er måske for kolde eller for varme. Sæt dem i som der står i din værkstedsbog/manual - eller søg efter hvilken model tændrør din model blev leveret med.
Det kan også være at din tændrør bare er slidte eller beskadigede, så du bare skal skifte til nogle nye.
Men igen så tror jeg mere på at der er noget galt med benzintilførelsen. Er det elektronisk indsprøjtning eller karburator? Hvis det er karburator, så kan det være at dit bundkar er snasket til, at føderøret til bundkaret er snasket til. Hvis det er indsprøjtning, så kan det være din benzinpumpe der er slidt og måske nok kan levere et højt nok tryk, men ikke kan leverer nok volumen(ml benzin) når du giver fuld gas og derfor så falder trykket.
Hvis du har benzinfilter mellem indsprøjtning og pumpe, så kan det være filteret der er snasket til og fungerer som en flaskehals. Det betyder igen at der er tryk nok, men ikke nok volumen ved høje omdrejninger.
Det kan være vakuum i din benzintank. Typisk sider åndehullet i dækslet. Tjek det - eventuelt lade de ligge i benzin natten over og rens med trykluft. Det kan være din benzinhane der er stopper, det kan være dine vakuumslanger der er stoppet.
Det kan generelt være tusind forskelige ting. Det er bare at starte fra en ende af. Du kan glæde dig over at ingen af ovenstående ting er specielt dyre er fikse, måske bortset fra pumpen.
Held og lykke
dec 2013
Jeg kunne godt selv ha' benzinfilteret mistænkt, eftersom det tankdæksel der sad på da jeg fik den på ingen måde var tæt, og jeg godt kunne forestille mig at der er sevet en masse støv, skidt og snavs der ned.
dec 2013
Jeg fik ikke sagt det før, men det hele skete 2-3 km før reservetanksindikatoren begyndte at blinke.
Det næste jeg vil prøve er at få skiftet tændrør, med mindre I har andre gode idéer?
Vh
dec 2013
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
dec 2013
dec 2007
Åben tankdækslet, så plejer det at være ret tydlig.
dec 2013
Hvad er det der er tydeligt hvis jeg åbner tankdækslet? I bunden af tanken ligger det der røde snask også - men ummidelbart ville jeg ikke tro at den har været omlakeret. Den havde stadig de originale klistermærker og farve da jeg overtog den.
dec 2007
Det i bunden af tanken, ligener rust og det kan også, let sætte sig i dyserne.
Det er bare en gang ultralydens og bagskylding af dyserne.
dec 2007
Det i bunden af tanken, ligener rust og det kan også, let sætte sig i dyserne.
Det er bare en gang ultralydens og bagskylding af dyserne.
dec 2013
dec 2007
Desvære er det kun noget man kan se når dyserne sidder i maskinen.
du kan læse lidt om rensning her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/guider/24310-launch_cnc602a
Næsten alle Bosch center tilbyder den slags
dec 2013
Jeg håber lidt på at den med noget helt nyt benzin, i en ren tank, vil fungere, eftersom slanger, filtre og så videre ikke ummidelbart ser fine ud, ellers må jeg en tur forbi et bosch center og prøve med en dyse-rens eller prøve at anskaffe 4x CR8E tændrør
dec 2013
Burde jeg i virkeligheden skifte til et varmere tændrør? Eller er der noget jeg misfortolker.
dec 2013
Jeg har lige pillet luftfilteret ud - og det er godt nok snavset.
Kunne det være mit problem?
dec 2013
Eftersom mine tændrør virker rimeligt sorte, går jeg ud fra at de får for meget brændstof og for lidt luft.
Jeg går ud fra at dette problem kommer af, at mit luftfilter er absolut tilstoppet på i den ene side, og ved at være godt tilstoppet i den anden.
Er det muligt, at grundet den overskydende benzin, eller manglende luft, at tændrørene bliver for varme, efter at jeg har skudt den af med 13k+ omdrejninger, og at det eneste jeg behøver er, at anskaffe mig et nyt luftfilter? (Jeg har prøvet at rense det, men jeg tror ikke på at det er muligt)
Vh!
dec 2013
Ellers mange tak til jer alle for hjælpen.
Går død efter høje omdrejning