1.912 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Går død efter høje omdrejning Går død efter høje omdrejning

Hej MCG.

Jeg har en GSXR 600 som ellers kører udemærket. Det er rigeligt effekt at tage i brug når jeg har brug for det, men ummidelbart efter den har fået en tur i de høje omdrejninger begynder den at køre en smule ujævnt hvorefter den taber effekt og får en helt anden lyd.
Jeg tænker ummidelbart (uden at vide det; er stadig ret "grøn" med motorer) at jeg har et problem med brændstoftilførslen; evt. "vakum i tanken" . Dog var der ikke, da jeg for et par måneder siden skiftede nogle kabler, ikke noget problem med gennemgang i vakum-slangen, eller hva' den nu hedder - dog er jeg på ingen måde sikker på, at slangerne under tanken sidder rigtigt og hvad deres formål er, eftersom der var et par af dem der sad løst da jeg købte den for ca. 2½ år siden.

Jeg har kigget på diagrammer, og jeg kan stadig ikke finde ud af om det sidder som det bør - men er det overhovedet muligt at det er netop dét som kan være skyld i fejlen?

VH!
Og tak fordi I gad at give jer tid til at hjælpe! smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Går død efter høje omdrejning
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #1   18. jul 2014 Det lyder som om det er problemet.

    Gå slangerne efter igen - ofte stirrer man sig blind på det mens man står med det. smiley


  • #2   18. jul 2014 mht lyden, så kan det sagtens være at du kan høre forskel på et varmt eller MEGET varmt udstødningsrør.. det kan jeg på min, den bliver mere åben og skraldende når den har fået kniven.

    men den skal ikke miste kraft, så jeg tror også det er mangel på brændstof. evt efterse dit benzinfilter. det kan være næsten helt stoppet.


  • #3   18. jul 2014 Det går væk ummidelbart efter jeg lige stopper og lader den trække vejret i 5-10 sekunder - hvorefter den så også kører normalt igen. Jeg prøver endnu en gang at kigge slanger/filtre igennem.

  • #4   18. jul 2014 Beskrivelsen lyder umiddelbart som det samme jeg lige har oplevet med min Blade!
    Det var benzinslangen der havde fået et "blødt" sted, så den kunne ikke få benzin nok til at komme over 6000 rpm, den trak og gik fint indtil 6000 rpm og så døde den.
    Udskiftning af benzin slangen og så var den frisk igen! smiley


  • #5   18. jul 2014 Den har det helt fint med at komme op til de 12-13k rpm - det er bare ummidelbart efter at den "går død"

  • #6   18. jul 2014 Det lyder som benzintilførelsen, men hvis subjekter det hele igennem og finder ud af at alt er som det skal være, så kunne et alternativ være at dine tændrør bliver for varme ved høje omdrejninger. Når du stopper så køler de hurtigt nok ned til at virke fint igen.

    Men benzintilførelsen virker mere sandsynligt.


  • #7   18. jul 2014 Min startede også på den måde med at den manglede de sidste 1000 rpm, men det blev så gradvist værre i takt med at mekanikeren forsøgte forskellige ting, hvor tanken skulle af og på, til sidst ville den kun de 6000rpm.

    Benzin filteret blev også skiftet, men da han fortalte at der kun var solgt 4 på de sidste 10 år, troede jeg ikke rigtig det kunne være fejlen. (men skiftet blev det) smiley


  • #8   18. jul 2014 Hvis det er tændrørene som bliver for varme ved høje omdrejninger, hvad er løsningen så? Nye tændrør?

  • #9   18. jul 2014 Er der filter i bunden af tanken eller foran pumpen(hvis der er pumpe på sådan en) så giv det en rensning eller udskiftning hvis slangerne ser fine ud...


  • #10   18. jul 2014 #8 Du skal i så fald have et koldere tændrør. Et koldere tændrør betyder bare at det leder varmen bedre væk. Dvs under hård belastning og omdrejninger, så bliver tændrøret ikke så varmt, fordi det leder varmen væk fra sig.

    Og hvorfor har man så ikke altid kolde tændrør i motoren? Fordi tændrøret fungerer bedst når det har en vis temperatur. Det fungerer ikke så godt, hvis det bliver alt for varmt, men det fungerer heller ikke optimalt, hvis det ikke er varmt nok.

    Det kan være at de tændrør der sidder i din maskine, ikke er de korrekte tændrør. De er måske for kolde eller for varme. Sæt dem i som der står i din værkstedsbog/manual - eller søg efter hvilken model tændrør din model blev leveret med.
    Det kan også være at din tændrør bare er slidte eller beskadigede, så du bare skal skifte til nogle nye.


    Men igen så tror jeg mere på at der er noget galt med benzintilførelsen. Er det elektronisk indsprøjtning eller karburator? Hvis det er karburator, så kan det være at dit bundkar er snasket til, at føderøret til bundkaret er snasket til. Hvis det er indsprøjtning, så kan det være din benzinpumpe der er slidt og måske nok kan levere et højt nok tryk, men ikke kan leverer nok volumen(ml benzin) når du giver fuld gas og derfor så falder trykket.
    Hvis du har benzinfilter mellem indsprøjtning og pumpe, så kan det være filteret der er snasket til og fungerer som en flaskehals. Det betyder igen at der er tryk nok, men ikke nok volumen ved høje omdrejninger.
    Det kan være vakuum i din benzintank. Typisk sider åndehullet i dækslet. Tjek det - eventuelt lade de ligge i benzin natten over og rens med trykluft. Det kan være din benzinhane der er stopper, det kan være dine vakuumslanger der er stoppet.

    Det kan generelt være tusind forskelige ting. Det er bare at starte fra en ende af. Du kan glæde dig over at ingen af ovenstående ting er specielt dyre er fikse, måske bortset fra pumpen.


    Held og lykke smiley


  • #11   18. jul 2014 Det er med karburator. Sidst jeg pustede i vacuum-slangen virkede det som om der var fin gennemgang.
    Jeg kunne godt selv ha' benzinfilteret mistænkt, eftersom det tankdæksel der sad på da jeg fik den på ingen måde var tæt, og jeg godt kunne forestille mig at der er sevet en masse støv, skidt og snavs der ned.


  • #12   20. jul 2014 Jeg har fået pumpen ud af bunden af tanken, og, uden at have nogen som helst forstand på det, ser filteret ikke ummidelbart tilsmudset eller lignende, eller hvad? - "bunden" af pumpen er tilsmudset i noget rødt fedtet stads som jeg ikke helt ved hvad er. Vakuum-slangen er der også gennemgang i.

    Jeg fik ikke sagt det før, men det hele skete 2-3 km før reservetanksindikatoren begyndte at blinke.

    Det næste jeg vil prøve er at få skiftet tændrør, med mindre I har andre gode idéer? smiley

    Vh


    profilbillede
  • #13   20. jul 2014 Bør jeg alligevel købe et nyt filter? Har kigget lidt omkring, og det lader til de koster 3-400 kroner - eller bør jeg bare tage det af for at rense det? Eller bare lade det sidde som det sidder nu?

  • #14   20. jul 2014 Har din tank, være ormlakeret på noget tidspunkt ?

  • #15   20. jul 2014 Ikke så vidt jeg ved. Jeg købte den for 2 år siden, og det var ikke meget historik jeg fik fra sælger, så det er muligt. Hvorfor da?

  • #16   20. jul 2014 Fordi malestøv løber lige igenmen filteret og sætter sig i dyserne. Og din har nemlig syrtomemne på det.

    Åben tankdækslet, så plejer det at være ret tydlig.


  • #17   20. jul 2014 Det lyder sgu ikke godt.
    Hvad er det der er tydeligt hvis jeg åbner tankdækslet? I bunden af tanken ligger det der røde snask også - men ummidelbart ville jeg ikke tro at den har været omlakeret. Den havde stadig de originale klistermærker og farve da jeg overtog den.


  • #18   20. jul 2014 Tag lige et billede af det åben tankdæksel.. man plejet at kunne se, om den har være om lakeret pga afdækningen.

    Det i bunden af tanken, ligener rust og det kan også, let sætte sig i dyserne.

    Det er bare en gang ultralydens og bagskylding af dyserne.


  • #19   20. jul 2014 Tag lige et billede af det åben tankdæksel.. man plejet at kunne se, om den har være om lakeret pga afdækningen.

    Det i bunden af tanken, ligener rust og det kan også, let sætte sig i dyserne.

    Det er bare en gang ultralydens og bagskylding af dyserne.


  • #21   20. jul 2014 Ville jeg kunne se om mine dyser har behov for en gang ultralydrens?

    profilbillede
  • #22   20. jul 2014 Umiddelbart ser det ikke ud til den er om lakeret..

    Desvære er det kun noget man kan se når dyserne sidder i maskinen.
    du kan læse lidt om rensning her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/guider/24310-launch_cnc602a

    Næsten alle Bosch center tilbyder den slags


  • #23   22. jul 2014 Sørens. Ville prøve om de koldere tændrør kunne gøre det, men jeg købte fejlagtigt CR9E istedet for CR8E for 100 kroner stykket og smed bongen væk smiley Har ellers gjort mit bedste for at gøre tanken ren for alt det skidt og møg der sad indvendigt - og nu får den lige nogle nye tændrør alligevel. Fandt i øvrigt også ud af at pakningen til mit tankdæksel var ødelagt, så jeg måtte lige i tempo både og anskaffe en neopren-plade.
    Jeg håber lidt på at den med noget helt nyt benzin, i en ren tank, vil fungere, eftersom slanger, filtre og så videre ikke ummidelbart ser fine ud, ellers må jeg en tur forbi et bosch center og prøve med en dyse-rens eller prøve at anskaffe 4x CR8E tændrør


  • #24   22. jul 2014 I min manual står der følgende: "If the electrode of the plug is wet appearing or dark color, replace the plug with hotter type one."
    Burde jeg i virkeligheden skifte til et varmere tændrør? Eller er der noget jeg misfortolker.


    profilbillede
  • #25   22. jul 2014 Jeg undskylder hvis jeg spørger for meget, men jeg værsætter virkelig jeres svar!
    Jeg har lige pillet luftfilteret ud - og det er godt nok snavset.
    Kunne det være mit problem?


  • #26   22. jul 2014 Okay. Nu har jeg fået tænkt lidt over det:
    Eftersom mine tændrør virker rimeligt sorte, går jeg ud fra at de får for meget brændstof og for lidt luft.
    Jeg går ud fra at dette problem kommer af, at mit luftfilter er absolut tilstoppet på i den ene side, og ved at være godt tilstoppet i den anden.

    Er det muligt, at grundet den overskydende benzin, eller manglende luft, at tændrørene bliver for varme, efter at jeg har skudt den af med 13k+ omdrejninger, og at det eneste jeg behøver er, at anskaffe mig et nyt luftfilter? (Jeg har prøvet at rense det, men jeg tror ikke på at det er muligt)

    Vh!


  • #27   25. jul 2014 Hm, jeg har nu fået samlet skidtet, og jeg vil nu køre op og hælde noget benzin på. Jeg håber ikke den falder fra hinanden - og jeg håber jeg har fået fixet problemet - men jeg giver lige en tilbagemelding.

    Ellers mange tak til jer alle for hjælpen.


Kommentér på:
Går død efter høje omdrejning

Annonce