Nu flår jeg snart nosserne af... {{forumTopicSubject}}
Jeg ejer som nogle er bekendt med, en Aprilia Pegaso 650.
Jeg er "desværre" rigtig glad for den og vil derfor hellere have den lavet end bare smide den i skraldespanden som den efterhånden fortjener..
Lidt baggrundshistorie. Den har indenfor de sidste tusinde kilometer fået: Stillet/slebet ventiler, planet topstykke, skiftet tændrær, renset karburator, renset luftfilter, skiftet toppakning, skiftet starter, lavet større kvadrat kabler til staterrelæ/starter+større stelkabel til blokken fra batteriet og fra batteriet til bagstellet. og nyt batteri.
Den har pt. 2 problemer.
Problem 1 har været der fra starten af og ingen kan rigtig finde ud af hvad det er.
Den kan starte helt fint og tørne motoren uden problemer den ene dag, og dagen efter klikker relæet/hvis man er heldig kan den lige snurre starteren en halv
omgang. Dette kan afhjælpes hvis man bliver skubbet en 4-5 meter i gear og er heldig at hjulet ryger med rundt. Efter dette virker starteren helt fint igen. (sådan en 1-cylindret har voldsomt meget moment) Derfor blev starteren udskiftet og de større kabler blev monteret hvis den nu ikke fik strøm nok. Til info har sådan en motorcykel en Dekompressionsventil. Jeg har spurgt min motorcykelmekaniker og han siger at denne ikke kan være et problem på denne motorcykel pga. den ikke er kædetrukket. Er der nogle der kan modsige ham eller er bekendt med problemet? Jeg tænker at enten så virker et starterrelæ eller også gør det ikke?
Problem 2. Skete umiddelbart efter tankning igår. Den begyndte at skyde i karburatoren (skyde karburatoren væk fra gummistudserne til cylinderen) jeg har igen skildt dem og renset dem og der så ikke ud som om der var et eneste problem. Samlet skidtet og erfaret at problemet stadigvæk var der. Du kan se en video af problemet på min profil.
Undskylder for den lange smøre, men nu er jeg altså løbet tør for ideer til hvad jeg skal gøre.
jun 2013
Følger: 24 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 439
dec 2012
Følger: 20 Følgere: 20 Svar: 43
Dit startproblem kunne nemt være dekompressionsventilen. Det er hård kost for starteren af skulle starte op med maksimal kompression på første omgang. Hvis den åbner så har du ikke kompression første gang motoren kører rundt også når startermotoren at komme op i omdrejning til næste omgang.
jun 2013
Følger: 24 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 439
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 154
jun 2013
Følger: 24 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 439
Tak!
Nu flår jeg snart nosserne af...