{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.022 visninger | Oprettet:

Nu flår jeg snart nosserne af... {{forumTopicSubject}}

Jeg ejer som nogle er bekendt med, en Aprilia Pegaso 650.

Jeg er "desværre" rigtig glad for den og vil derfor hellere have den lavet end bare smide den i skraldespanden som den efterhånden fortjener..
Lidt baggrundshistorie. Den har indenfor de sidste tusinde kilometer fået: Stillet/slebet ventiler, planet topstykke, skiftet tændrær, renset karburator, renset luftfilter, skiftet toppakning, skiftet starter, lavet større kvadrat kabler til staterrelæ/starter+større stelkabel til blokken fra batteriet og fra batteriet til bagstellet. og nyt batteri.

Den har pt. 2 problemer.

Problem 1 har været der fra starten af og ingen kan rigtig finde ud af hvad det er.
Den kan starte helt fint og tørne motoren uden problemer den ene dag, og dagen efter klikker relæet/hvis man er heldig kan den lige snurre starteren en halv
omgang. Dette kan afhjælpes hvis man bliver skubbet en 4-5 meter i gear og er heldig at hjulet ryger med rundt. Efter dette virker starteren helt fint igen. (sådan en 1-cylindret har voldsomt meget moment) Derfor blev starteren udskiftet og de større kabler blev monteret hvis den nu ikke fik strøm nok. Til info har sådan en motorcykel en Dekompressionsventil. Jeg har spurgt min motorcykelmekaniker og han siger at denne ikke kan være et problem på denne motorcykel pga. den ikke er kædetrukket. Er der nogle der kan modsige ham eller er bekendt med problemet? Jeg tænker at enten så virker et starterrelæ eller også gør det ikke?

Problem 2. Skete umiddelbart efter tankning igår. Den begyndte at skyde i karburatoren (skyde karburatoren væk fra gummistudserne til cylinderen) jeg har igen skildt dem og renset dem og der så ikke ud som om der var et eneste problem. Samlet skidtet og erfaret at problemet stadigvæk var der. Du kan se en video af problemet på min profil.

Undskylder for den lange smøre, men nu er jeg altså løbet tør for ideer til hvad jeg skal gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu flår jeg snart nosserne af...
  • #2   6. jul 2014 sorry John. Jeg sletter emnet og opretter det under et andet navn nu smiley

  • SBK
    SBK Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 20 Følgere: 20 Svar: 43
    #3   6. jul 2014 At den skyder tilbage gennem karburatoren kunne meget nemt skyldes forkert justeret tænding eller forkert timing af knaster. Det kan også skyldes at studsen ikke er tæt så den trækkes falsk luft.
    Dit startproblem kunne nemt være dekompressionsventilen. Det er hård kost for starteren af skulle starte op med maksimal kompression på første omgang. Hvis den åbner så har du ikke kompression første gang motoren kører rundt også når startermotoren at komme op i omdrejning til næste omgang.


  • #4   6. jul 2014 Hej SBK. Jeg har oprettet et nyt emne med andet navn (aprilia pegaso karburator/start problem) hvor der er en der har en anden mening (siger ikke din er forkert) Kunne du evt. kigge på det også sige hvad du siger til hans mening også ?:)

  • #5   6. jul 2014 På din knastaksel sidder der en ekstra 'løfter' som gør at den kan tørne rundt da den åbner din udstødningsventil en lille smule i kompressionstakten for at motoren tørner rundt .. Jeg vil væde med at det er den, det er dog desværre en komplet knastaksel ..

  • #6   6. jul 2014 OKay Benjamin. Tak for svaret smiley Bare for at være sikker, kan du så se på det andet emne jeg har lagt op (aprilia pegaso karburator/start problem) Da jeg er igang med at få slettet dette og der er en gut derinde der har en anden mening smiley kunne du tjekke om det eventuelt også kan være det han siger ?:)
    Tak!


Kommentér på:
Nu flår jeg snart nosserne af...

Annonce