1.617 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Bruger for meget brændstof Bruger for meget brændstof

Jeg er blevet den lykkelige ejer at en Honda VT 1100 c2 ACE fr1996, Den kører kanon godt,men jeg har konstateret at den max køre 12 km pr liter og det er ikke godt nok. Den forrige ejer har fortalt at han kun har cruiset små ture på landevejen og den har stået stille i nogen tid. Jeg har nu fyldt noget additiv i tanken og håber det kan hjælpe når systemet bliver renset og der kommer nye tændrør i. Er der nogen som har prøvet det samme så kom frisk med input. Min gamle VT 1100 kørte 20 km pr liter ved motorvejs kørsel .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bruger for meget brændstof
  • #1   2. jul 2014 Stoppe luftfiltere? ???? Måske

• #2   2. jul 2014 Jeg mener stoppet luftfilter, Haha

• #3   2. jul 2014 Det handler ikke om hvor langt pr. liter Men hvor godt den kører pr. liter

• #4   2. jul 2014 "Smiles per gallon - not miles per gallon" smiley

• #5   2. jul 2014 Kontroller at den får det luft den skal = nyt filter hvis du er i tvivl.

Kontrol af tændingssystem, herunder korrekt tidspunkt og gode tændrør.

Dernæst står den på kontrol af og synkronisering af karburatorer og kontrol og sikkert også justering af blandingen.

Der er to måder at fejlsøge på: Via internettet og slavisk med værktøj i hånden - den ene virker betydeligt bedre end den anden :-b

• #6   3. jul 2014 Nu du siger "additiv" i benzinen, er der over hoved belæg for at den slags hokus pokus her nogen virkning ?

• #7   3. jul 2014 Ja additiver virker, men 9 ud af 10 gange så er problemerne noget helt andet, end hvad additiver kan rense, fx dårlige tændrør, luftfilter, svag benzinpumpe, defekte dyser osv.

• #8   3. jul 2014 20 km/l med en 1100 er nu også lige så langt, som 11-12 stykker er kort!

Rens dine karburatorer og filtre, og få så lortet justeret ind, Derefter bliver det et spørgsmpl om dig og din højre håd. Jeg har selv en 1200 cc, og den kan køre alt mellem 13 og 20 kml - alt afhængigt af, hvad føreren laver- især mellem lyskryds

• #9   3. jul 2014 Det er klart hvis man vrider håntaget bruger den brændstof det er sku ok. Men ved motorvejs kørsel med en gennemsnits hastighed på 120 km i timen skal den gå længer en 12km pr litter. Min gamle kørte 20 km pr litter. Når den ikke er ordenligt justeret vil det kunne mærkes under kørsel. Jeg køre et par tankefuld med addetive i og skifter tændrør og luftfilter så satser jeg på at det bliver beder. Tak for input ville bare høre andres meninger og ideer ??

Kommentér på:
Bruger for meget brændstof

Annonce