{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Speedometer vs baglys {{forumTopicSubject}}

Hey mcg

Jeg er noget forvirret!!! For nogle dage siden slukkede mit speedometer (KOSO rx1n) pludselig under kørsel på motorvejen! Når jeg så tryllede på for eller bagbremse tændte det igen men slukker med det samme efter man slipper bremsen igen!!

Nogle af jer mente det kunne være dårlig Arek forbindelse...

Jeg har nu gennemgået HELE ledningsnettet til mit KOSO og ingen fejl fundet... Har yderligere fundet ud af at min baglygte er begyndt at lyse konstant bremselys og når jeg trykker på bremsen slår den over i kørelys!! Vildt mærkeligt
Samtidig virker mit blinklys kun når jeg trykker bremsen inde....!!

Er virkelig på bar bund med hvor fejlen kan sidde???

Nogen der har et kvalificeret bud ??

David

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speedometer vs baglys
  • #1   24. maj 2014 Igen - Dårlig stelforbindelse, og det kan være på hele cyklen... Når du trykker på bremsen kan den trække stel igennem dine blinklys eller dit speedometer eller lign, mange mærkelige fejl kan opstå.. Og det er ikke nok at kigge på ledningerne, de kan være irrede over i stikkene uden det kan ses.

Har du et multimeter? Hvis ikke, så køb et billigt et.. Ved du ikke hvad du skal måle efter, så alliér dig med en der ved hvordan det skal bruges... smiley Det er ikke raketvidenskab, men det kræver at man ved hvad man skal måle.. smiley

• #2   24. maj 2014 Det er IKKE stel 100 % garanti for det er helt nye møtrikker og kabbelsko som aldrig har set dagens lys før som sidder på

• #3   24. maj 2014 Så er der nogle af dine ledninger der rører ved hinanden og kortslutter.. Alternativt er det din tændingslås eller lyskontakt der er gået i stykker, men det giver slet ikke mening i forhold til at dine blinklys kun virker når bagbremsen er aktiveret..

Jeg holder stadig på en dårlig stelforbindelse..

• #4   24. maj 2014 Tænkte selv dårlig stel så skiftede alle kabbelsko til helt nye plus jeg har taget alle forbindelser som er mellem ledninger og lodet dem og dækket dem med krympflex så de ikke kortslutter nogen steder...
    Kan så sige mit horn er også stoppet med at fungere har jeg lige fundet ud af!!

• #5   24. maj 2014 Prøver en gang til, har du dine stelforbindelser monteret på stel eller har du dem monteret på en ledning?

• #6   24. maj 2014 Glen jeg er ikke lige med på hvad du mener men alle de ledninger som jeg før havde lavet med kabelsamlinger har jeg nu lodet istedet for kabel samlinger og individuelt dækket dem med krympflex så de ikke skaber nogen form for overgang... Kablerne som giver plus og stel har lige fået helt nu kabelsko samt skruer E som sidder i batteriet er helt nye!!!

• #7   24. maj 2014 Har du ledninger der er monteret på stellet, forgaflen eller på andre metaldele for at give stel?

• #8   24. maj 2014 Stel er jo minus ?? Hvorfor sku de sidde på stellet eller motoren ??

• #9   24. maj 2014 Den bedste samling du kan lave er en pressamling og ikke en lodning der knækker ved siden af med mindre den er virkelig godt aflastet

• #10   24. maj 2014 Stel KAN være forbundet med minus, det jeg mener er at utrolig mange begår den fejl at f.eks montere baglygten (eller bremselyskontakt instrumenter osv) med plus og så minusledningen på rammen, det er en meget dum idé, minus skal være en ledning der går til batteriet

Kommentér på:
Speedometer vs baglys

Annonce