{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.157 visninger | Oprettet:

Svinghjul Suzuki GSX-R 250 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig.
Min kones Suzuki GSX-R 250 fra 91 har et lille problem med svinghjulet.
Der er flere magneter der er knækket og gået løs i svinghjulet, hvilket resulterede i at de satte sig i klemme mellem svinghjul og stator, så at starte den var ikke muligt.
Jeg har været i kontakt med AT-mcteknik, de kunne godt skaffe et, men det kostede den nette sum af 3044kr, da det kun kan laves originalt..!

Det kan selvfølgelig blive sidste udvej, men jeg tænker om der er nogen der ved om det kan lade sig gøre at renovere det gamle svinghjul. Eller kender et sted, eller har hørt om nogen der har et liggende.
Jeg har vedhæftet et billede af svinghjulet.

Er der iøvrigt nogen der ved hvilken størrelse aftrækker der skal bruges.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svinghjul Suzuki GSX-R 250
  • Jack
    Jack Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 10
    #1   12. maj 2014 Jeg har lige selv skiftet mit for 1600 for et originalt, jeg købte det hjem fra frankrig. Jeg har vedlagt et billede, det er 100% identisk med mit originale, faktisk passer rigtigt mange dele direkte fra modellerne suzuki gsxf 250 across og bandit, den eneste forskel er ventil styringen så, så længe du arbejder på den nederste del af motoren kan du sagtens bare bruge dens dele... Det har jeg gjort med succes

profilbillede
  • #3   12. maj 2014 Min gamle lavede samme stunt, mine magneter var heldigvis hele, og det lykkedes min at finde noget special lim og aktivator fra locktite der kunne holde, en anden ting jeg havde besvær med var at finde en aftrækker til den, så det endte med at jeg selv drejede en der passer, den er vist stadig i gemmerne og udlånes gerne mod en kold øl, hvis nogen skulle få brug for den smiley

• #4   13. maj 2014 Lækkert.
    Jeg brugte reservedels nummeret fra Jacks "tegning" og smed det på google.
    Jeg fandt et hos KFM-motorraeder.de til 1667kr, så det bliver nok bestilt snart.

Men er der nogen der ved hvilken størrelse aftrækker der skal bruges til svinghjulet så jeg også kan få sådan et indkøbt.?
    Der er nemlig lidt langt for mig til Jylland, for at låne en smiley

• #5   13. maj 2014 Kæft hvor er du bare en helt Dan! Tusind tak for det link! smiley

• #6   13. maj 2014 Benytter lige lejligheden til at spørge om noget forholdsvis relevant
    Hvis man var så heldig at skulle kaste sig ud i eventuelt at skifte koblingsplader, ville der så være påkrævet nye pakninger i den proces?

• #7   13. maj 2014 Årh, havde ikke lige set du kom helt fra den anden side af landet Carsten, jeg får den lige gravet frem og målt lidt på den smiley

• #8   13. maj 2014 Kan du iøvrigt ikke selv komme til at måle på svinghjulet nu hvor du har dækslet afmonteret ?

• Jack
    Jack Tilmeldt:
    maj 2013

#9   17. maj 2014 Jeg modificerede harald skralds 6" aftrækker til at virke her er et billede:

profilbillede
  • Jack
    Jack Tilmeldt:
    maj 2013

#10   17. maj 2014 Desuden er her et billede af forskellen på delene:

profilbillede
  • Jack
    Jack Tilmeldt:
    maj 2013

#11   17. maj 2014 og fra bagsiden... ps der står samme part nummer bagpå fra producenten kokusan japan.

profilbillede
  • Jack
    Jack Tilmeldt:
    maj 2013

#12   17. maj 2014 husk at flytte starter koblingen med over på det nye svinghjul, den følger ikke med...

• #13   4. jun 2014 Jeg har lige fundet ud af at min faktisk står i samme situation, dog uden problemer med at trække starter rundt, men ladningen er bæ!
    Hvor bestilte du dit skidteras fra? smiley

• #14   5. jun 2014 Hej Aze.
    Jeg fandt reservedels-nummeret på svinghjulet, på det billede som Jack har lagt ind i tråden (31402-05c00).
    Så kan du gå ind på http://www.kfm-motorraeder.de, og søge på reservedels-nummeret under originale Suzuki-dele, så kommer det frem. Det koster ialt med forsendelse 223,34 euro. Du skal dog påregne noget leveringstid, da de ikke har det på lager, og bestiller det hjem fra Suzukis europæiske centrallager. Jeg bestilte mit d.13/5, og har her til morgen fået mail fra transportfirmaet, om at det nu er landet i Kolding. Så forhåbentlig kommer den lille GSX-R ud at køre i weekenden :-).
    Jeg købte iøvrigt en aftrækker hos mc-importen, i størrelse 30*1,5, den gør afmonteringen af svinghjulet til en leg, og koster kun 112kr.
    Det er ikke den nemmeste cykel, eller den billigste at finde stumper til, men det kan dog lade sig gøre.

• #15   5. jun 2014 Hehe jaa det er noget bøvlværk!
    har selv fundet den til cirka samme pris, men det kunne jo være du var heldigere end jeg!
    er lige blevet færdig med montering af nye koblingsplader osv. har dog bare sat gamle svinghjul og stator i brug smiley Så må jeg sgu bare have fat i ny olie til den tid det nye svinghjul kommer!

Har dog et nyt "problem" nu den er blevet samlet igen, der er nul funktion ved starter knappen, ved ikke om jeg har fået sat en ledning forkert på ved starter relæ eller noget i den stil :S Men det bliver i morgen jeg kigger på det!
    Tror bare det er en ledning der er blevet monteret lidt halv-røvet, håber jeg da på, ellers er jeg sgu blank! for sikringen er fino, den kan rendes igang, og for første gang i al den tid jeg har haft den, så kan blinklysene rent faktisk BLINKE mens den holder stille! de plejer bare at lyse konstant hvis ikke cyklen kører! så.. et eller andet MÅ jeg da have gjort rigtigt! smiley

• #16   5. jun 2014 Ku ikke lade være med at gå ud og kigge efter nu her... Alle relevante ledninger sidder som de skal, sikringen er i orden, alt lys går ud når den tages ud. rigelig spænding på batteri, hvad det ligner fin forbindelse fra batteri til starter.. jeg er virkelig blank!

• #17   12. jun 2014 Nogle af jer der ved om svinghjulet fra nogle af gixxerens storebrødre ville passe på?

• #18   4. jul 2014 Jack jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra dig hvordan du har afmonteret svinghjulet! Jeg har en masse problemer med det lige nu nemlig, at der sidder 3 bolte monteret BAGFRA på svinghjulet. Hvordan bar du dig ad med det?

Kommentér på:
Svinghjul Suzuki GSX-R 250

Annonce