Svinghjul Suzuki GSX-R 250 {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig.
Min kones Suzuki GSX-R 250 fra 91 har et lille problem med svinghjulet.
Der er flere magneter der er knækket og gået løs i svinghjulet, hvilket resulterede i at de satte sig i klemme mellem svinghjul og stator, så at starte den var ikke muligt.
Jeg har været i kontakt med AT-mcteknik, de kunne godt skaffe et, men det kostede den nette sum af 3044kr, da det kun kan laves originalt..!
Det kan selvfølgelig blive sidste udvej, men jeg tænker om der er nogen der ved om det kan lade sig gøre at renovere det gamle svinghjul. Eller kender et sted, eller har hørt om nogen der har et liggende.
Jeg har vedhæftet et billede af svinghjulet.
Er der iøvrigt nogen der ved hvilken størrelse aftrækker der skal bruges.
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 10
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 2 Svar: 176
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 349
jan 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg brugte reservedels nummeret fra Jacks "tegning" og smed det på google.
Jeg fandt et hos KFM-motorraeder.de til 1667kr, så det bliver nok bestilt snart.
Men er der nogen der ved hvilken størrelse aftrækker der skal bruges til svinghjulet så jeg også kan få sådan et indkøbt.?
Der er nemlig lidt langt for mig til Jylland, for at låne en
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 713
jun 2013
Hvis man var så heldig at skulle kaste sig ud i eventuelt at skifte koblingsplader, ville der så være påkrævet nye pakninger i den proces?
mar 2006
mar 2006
maj 2013
maj 2013
maj 2013
maj 2013
jun 2013
Hvor bestilte du dit skidteras fra?
jan 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg fandt reservedels-nummeret på svinghjulet, på det billede som Jack har lagt ind i tråden (31402-05c00).
Så kan du gå ind på http://www.kfm-motorraeder.de, og søge på reservedels-nummeret under originale Suzuki-dele, så kommer det frem. Det koster ialt med forsendelse 223,34 euro. Du skal dog påregne noget leveringstid, da de ikke har det på lager, og bestiller det hjem fra Suzukis europæiske centrallager. Jeg bestilte mit d.13/5, og har her til morgen fået mail fra transportfirmaet, om at det nu er landet i Kolding. Så forhåbentlig kommer den lille GSX-R ud at køre i weekenden :-).
Jeg købte iøvrigt en aftrækker hos mc-importen, i størrelse 30*1,5, den gør afmonteringen af svinghjulet til en leg, og koster kun 112kr.
Det er ikke den nemmeste cykel, eller den billigste at finde stumper til, men det kan dog lade sig gøre.
jun 2013
har selv fundet den til cirka samme pris, men det kunne jo være du var heldigere end jeg!
er lige blevet færdig med montering af nye koblingsplader osv. har dog bare sat gamle svinghjul og stator i brug Så må jeg sgu bare have fat i ny olie til den tid det nye svinghjul kommer!
Har dog et nyt "problem" nu den er blevet samlet igen, der er nul funktion ved starter knappen, ved ikke om jeg har fået sat en ledning forkert på ved starter relæ eller noget i den stil :S Men det bliver i morgen jeg kigger på det!
Tror bare det er en ledning der er blevet monteret lidt halv-røvet, håber jeg da på, ellers er jeg sgu blank! for sikringen er fino, den kan rendes igang, og for første gang i al den tid jeg har haft den, så kan blinklysene rent faktisk BLINKE mens den holder stille! de plejer bare at lyse konstant hvis ikke cyklen kører! så.. et eller andet MÅ jeg da have gjort rigtigt!
jun 2013
jun 2013
jun 2013
Svinghjul Suzuki GSX-R 250