{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

MC skift! {{forumTopicSubject}}

Suzuki gsx 250 r til aprilla 125 !!

jeg har en suzuki gsx 250 r som jeg lige har måtte skifte svinghjul, stator og pakning på! total træls, og syns faktisk den er så dyr i drift , at jeg vil af med den!

Nogle der kan sige mig om en aprilla 125 er lisså sjov at køre på som suzukien? de fleste er jo desuden lidt nyere 99 f.eks. fordele/ulemper, vil nemlig ikke sælge mig cykel før jeg har fundet ud af hva jeg så skal have i stedet! men umiddelbart er aprillaen et godt alternativ tror jeg..
måske nogle der har lavet lignende skift?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC skift!
  • #1   7. maj 2006 Begge cykler er rigtigt fede! Men jeg tror ikke du får en mere pålidelig mc ved at halvere motorstørrelsen og hive samme effekt ud af den smiley Jeg tror cyklerne i den klasse generelt er lidt dyre i drift, men samtidig får man altså rigtigt meget effekt per kilo...


  • #2   7. maj 2006 RS 125'eren er med garanti lige så dyr i drift, hvis ikke dyrere! Don't do it! smiley

  • #3   7. maj 2006 Hvis du gerne vil have en lille letkørt cykel bør du da overveje en motard... Ved godt det slet ikke er samme attitude, men de er sku veldigt hyggeligt, og man kan jo få dem i alverdens størrelser og farver...
    De har jo DRZ400'eren som jeg har købt, som kampagne tilbud i år til 70K med alt...
    Og ellers er der en masse brugte KTM'ere med motard dæk...

    Men pas på, det bliver dyrt i bøder og bagdæk hvis du ender op med sånn en smiley


  • #4   7. maj 2006 eeeh rs125 og gsx 250... samme effekt??? Tror da nok lige du bliver skuffet hvis du tror at der er effekt i en RS125... Jeg havde selv en som jeg skiftede efter blot to uger... den er bare alt alt for sløv...
    Men det er jo bare min mening smiley


  • #5   7. maj 2006 Nicholas: Er der ikke 34 i dem begge?

  • #6   7. maj 2006 troede der var ca 45 i suzukien???

  • #7   7. maj 2006 Sorry - det har du da ret i... Jeg har nok bare haft set på nogen som var droslet.

  • #8   7. maj 2006 forventer skam ikke mere effekt! jeg spørger bare til hvorvidt den er ok eller ej.. er jo godt klar over den er en motorstørrelse mindre, og Andreas de har ikke begge 34 , gsxren har 46 ifølge manualen, har dog haft min på rullen og det blev målt til 35,2 fik den så lige små justeret osv. så nu har den 38,7 ægte heste! ved ikke med apprillian? den har vel små 28 ægte heste? men det ved jeg ikke noget om som sådan.. og anders P, no offence men vil ikke eje en motard, cyklen er sikkert sjov, alle der har crosser, sværger til crosser, men jeg vil have en strret racer af en art? når jeg får råd, køber jeg en fabriksny suzuki gs500f (den med helkåbe) til 65.000.. men indtil da, gad jeg godt have en cykel uden alle de probelmer? men det er så nemt sagt, det virker ikk etil der er noget derude i det prislag, der ikke skaber problemer!

  • #9   7. maj 2006 Point taken. Min kamerats RS125 var ikke voldsom stabil, men den havde han også tunet. Han nåede både at skifte cylinder og nålelejer i gearkassen på de 2 år han havde den - og den var 5 år på det tidspunkt.

  • #10   7. maj 2006 køb ikke en rs125 den er jo en 2 takter og den holder ikke til det du skal nok regne med at den skal renovers vært år nyt cylinder osv

  • #11   7. maj 2006 tag og behold din gsx-r250 den har jo også flere hk og det er jo også kvali

  • #12   7. maj 2006 det jeg også bare mener er at der slet ik er noget moment i apriliaen.. altså trækkraft! jeg havde engang en droslet gsx 600 f (i to dage, hehe) og der følte man altså at man kørte på en mc og ik en knallert... men igen det er jo svært at sige for du har det måske på en anden måde..

  • #13   7. maj 2006 Tjah.. hvorvidt jeg har det , er svært at sige.. føler da også nogle gange at min suzuki er lidt svag, især på motorvejen.. er bare blevet træt af at de er i stykker, selvom det ikke engang har været super galt, men den har haft startproblemer, så ´det kan fattes, og svinghjulet, det er 2 gang det bliver skiftet, nyt batteri osv. efterhånden er der jo intet originalt tilbage på den smiley

    Men måske jeg bare skal nøjes og leve med min lille cykel, har trods alt været glad for den gennem tiden, og så vente på at jeg har penge nok på kistebunden til at købe en fabriksny..


  • #14   7. maj 2006 Det tror jeg også er det smarteste for dig at gøre...

  • #15   7. maj 2006 mads! Ny cyll osv?!?
    Lad nu være med at skræmme manden!!!

    EN RS125 er en fin cykel. Men man skal regne med at skifte stempel ved hver 15000km, og måske lidt før!
    Det er dog intet problem og koster ikek mange håndbasser!
    Ligefrem at renovere motor!! ehmm skal du ikke. Hvis du er uheldig skal du have honet en gang. Koster heller ikke ret meget!

    Find en RS`er med lavt kam tal og i god stand! Så er de rmasser af km i den uden at du skal bekymre dig!
    Den er nyere og mere pålidelig end din GSXR250! SÅå du kan rolig skifte


  • #16   7. maj 2006 Og mads!
    Hvorfor er suzuki mere kvali end en rs´er?
    Har du et godt argument for det?!?!
    Jeg vil påstå det modsatte!
    En Gsxr250 er en meget gammel konstruktion. De har haft mange ejere, da det ikek er en mc man har i mange år! Dertil har de gået mange km og deres liter effekt er stor! Det er jo en grund til han har haft de reps på den! og mon ikke der kommer flere?

    En aprilia derimod er både nyere og mere up to date hvad angår det tekniske m.m. Slidstærk i motor, men kræver altså af og til et stempel da det er en 2 takter.

    Kan folk for dælfen ikke lade være med at svare hvis de bare deler ud af "hvad de tror" der er korrekt og hvad de selv mener! Eller i det mindste gøre opmærksom på at det ikke er noget de selv har erfaring med! Undskyld jeg er efter dig mads (tag de tikek tungt). Men du er 18 år. Har du i det hele taget nogen erfaring med de 2 cykler som manden vil have hjælp til?!?!
    Bare så "vi" ikke misvejleder jo manden fuldstændigt!!


Kommentér på:
MC skift!

Annonce