{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.640 visninger | Oprettet:

Kobling sætter sig fast = skift af olie? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Har tidligere rådført mig herinde omrking en kobling der ikke vil slippe http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Teknik/208176-gsx_600f_koblings_problemer

Den opføre sig stadigt lidt spøjst. Når den har holdt stille sidder koblingen fast, men når jeg starter den i neutral og kobler i første løsner den sig hver gang. Der er igen problemer med koblingen resten af køreturen, kun lige i starten. Er det normalt for en brugt motorcykel eller kunne, det være tegn på at det var tid til ny olie.

mvh Martin Larsen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling sætter sig fast = skift af olie?
  • #3   20. apr 2014 #2 Det går fint når jeg har kørt lidt. Ved nærmere eftertanke har den altid, mens jeg har haft den, lavet "klonket" når jeg skiftede til første ved start af en tur. Læste mig ellers til at det var et kendetegn ved den gearkasse, som der er på den :)Der kan man bare se:). Har i et forslag til hvilken olie der er velegnet til sådan en cykel. I værksteds manualen anbefalder de en 10W/40 viskusitets rating, men går ikke udfra at det er ligegyldigt hvilket mærke m.m.

• #5   20. apr 2014 Olie er en religion... bare hold dig til et anerkendt mærke så det fint.. selv bruger jeg Castrol 5W40 t4 Racing

Noget andet er... næsten alle motorcykler laver et "klonk" når den skal i 1. gear... det aftager selvfølgelig lidt når motoren/olien er blevet varm.

• #6   20. apr 2014 Kører selv silkolene olie. ...

Kender godt dit problem, men for pokker det er sjældent at det sker for mig smiley

Kommentér på:
Kobling sætter sig fast = skift af olie?

Annonce