1.090 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

YZF 750R 1996 næsten ingen gnist YZF 750R 1996 næsten ingen gnist

Håber lidt på at der er et klogt hoved der kan hjælpe mig her inde.

Min Yamaha er begyndt at køre på 3cyl, og jeg beskylder lidt tænd spolerne for at være problemet,
da det ikke hjalp med 4 friske rør.
Selv med de nye rør, kommer der næsten ingen gnist, men jeg bliver lidt i tvivl om hvor meget gnist der skal være??
Er der i øvrigt nogen der ligge inde med et par tænd spoler til sådan en cykel, har ladet mig fortælle at FZR 1000 og YZR1000R Thunderace kører med samme spoler. Er der nogen der kan be eller afkræfte det


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  YZF 750R 1996 næsten ingen gnist
  • #1   18. apr 2014 Find partsnummeret på cmsnl.com og søg nummeret på Google.. Så får du svaret på, hvilke andre cykler, der kører med den spole..

  • #2   18. apr 2014 Skift ledningerne på tændspole, aldså dem fra tændspole til tændrør

  • #3   18. apr 2014 Jeg har lige været lidt det samme igennem med min knallert.
    Jeg læste mig frem til at gnisten skulle være stærk nok til at springe på en afstand af min 7 mm.
    Springer gnisten de 7 mm er alt ok og du har et andet problem.
    Springer gnisten ikke de 7 mm skal du til at fejlsøge på tændkabler og tændspolens primære og sekundære kreds.
    Du kan lave et gnist test apparat selv ved at tage et stump bræt eks 100x100x20mm
    Lig stumpen på bordet på den store flade og bor et hul midt i klodsen på ca 20-30mm.
    Så tager du 2 skruer og skruer ind i siden på klodsen(der hvor den er 20mm tyk) en på hver side så skruerne er overfor hinanden, skruerne skal være lange nok til at stikke igennem hullet man borede midt i klodsen.
    Når man har de 2 skruer i kkodsen og spidserne af skruerne kan ses i hullet midt i klodsen måler man mellem de 2 skrue spidser at afstanden er 7mm, så tager man tændkablet og sætter på den ene skrue og sætter den anden skru til stel.
    Så trykker man på starteren og ser om der springer gnist.

    Det er godt nok svært at forklare og nok svære at forstå smiley
    Men jeg håber det kan hjælpe lidt.


  • #4   18. apr 2014 Yamaha's tændspoler fra slut 80'erne og 90'erne er kendt for at stå af - af og til er de ligefrem flækket så man kan se det - men som du har fat i passer rigtig mange af dem sammen.. også i langt højere grad end du nævner der..

    Men inden du begynder at skifte stumper i vildskab, så skal du først sikre dig at der ikke er nogle løse forbindelse nogle steder og nogle steder med dårlige forbindelse, (ir, skidt, løse stik osv..)..

    Måden man undersøger tændspoler (og tændingssystemer) ved er at måle dem.. igennem - en uvidenskabelig metode er bytte om på den og se om problemet følger med..

    Indsat test af tændspoler på FZR1000 - men det er 99,9% sikkert de samme på YZF750


    profilbillede
  • #5   18. apr 2014 Super tak for hjælpen drenge...

  • #6   18. apr 2014 Ingen problem.. Held og lykke..

Kommentér på:
YZF 750R 1996 næsten ingen gnist

Annonce