CBR 900 - Fejl tændrør ???? {{forumTopicSubject}}
Jeg har i går og i dag, arbejdet med at få liv i min Honda CBR 900, både via karburator tømning/rensning,. Den fik nye tændrør på for 2 mdr siden, og har efterfølgende kørt 4-5 km, med 2-3 opstart. Men pludselig ville den bare ikke starte!
Satte de helt gamle tændrør i og så startede den!, MEN havde kun 3 af de gamle, så fortsat 1 af de nye. Det føre så til, at den køre fint nu, lige indtil den skal have gas, så begynder den at gå på 3 cylindre så snart den rammer de lidt højere omdrejninger / levere effekt.
- De nye tændrør er samme slags som de gamle NGK CR9EH-9
SÅ står min far, og snakker noget om noget radio-modstand nu, men det er jo samme slags ngk tændrør,. ??? Og tror i at de nye simpelthen bare er blevet ødelagt på de 4-5 km / 2-3 opstart hen over 2 mdr?. Kan de blive druknet ihjel ?, har kørt 5 km her i dag nu, og den bliver ved med at hakke/sprutte/gå på 3 cylindre så snart den får gas, og jeg giver jo det nye tændrør skylden for dette, og leder pt efter det gamle.
- Skal jeg ikke bare købe 4 stk nye tændrør igen + nye tændrørskabler, og hvad med det radiomodstand ?
Håber nogle genier kan hjælpe her
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
der er så mange der har de problemer du der omtale, men opstart og få km , som så ødelægger deres tændrør .
så 4 nye rør, så tror jeg den køre igen . det er i hverfald et godt sted at starte .
mvh
feb 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 8 Svar: 59
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 33 MC-er: 10 Emner: 45 Svar: 112
men det føles mærkelig at den startede fint på alle 4 cylindre, med de 3 gamle, og 1 af de nye, og kørte fint på alle 4,. men ikke vil op i omdrejninger ved fuld gas / levere effekt,. Så håber virkelig at det nyere tændrør er skyld i det,. Ellers får jeg stress.
CBR 900 - Fejl tændrør ????