2.010 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

CBR 900 - 3 cylindre,. prutter hakker,. HJÆLP!!! CBR 900 - 3 cylindre,. prutter hakker,. HJÆLP!!!

Min Cbr900'er satte jeg sammen med en italiener her for 3 mdr siden, som kun har kørt 29000km,. Da vi første gang startede den, sku den lige have lidt gas / blive lidt varm, før cylindre 1 hoppede med og den gik på alle 4,.. Jeg antog at det var fordi den havde stået stille de sidste 5-10 år, og det ville gå væk med tiden, når den kom i brug rigtigt. Men nu har jeg haft noget kun gang i den, skiftet tændrør uden mindste effekt,, og her i dag, gik den virkelig ringe og cylindre 1 ville slet ikke rigtig hoppe med.

se filmen her hvor den skyder flammer og er træls smiley
http://www.youtube.com/watch?v=jKDRZYwytSg&feature=c4-overview&list=UUeDkFcMeTxAj8rPLIXhEP_Q

Mit spørgsmål er, hvad rækkefølge jeg nu skal fejlsøge i ?
- Tændkabler
- Tændspoler
- Karburator

? hvordan og hvorledes med det hele ? kan det være andet :O!!!?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBR 900 - 3 cylindre,. prutter hakker,. HJÆLP!!!
  • #1   16. jan 2014 tændspole / tændrørs hætte kabel moske . karburatoren fejl der er mange muligheder

• #2   16. jan 2014 Har du prøve bare at lad den blive varm og giv den noges gas ??

• #3   16. jan 2014 sælg den motor til mig , den lyder dårlig smiley

• #4   16. jan 2014 Ja lod den efterfølgende blive heeeelt varm, uden noget bedre resultat,.. er også lidt bange for at give den gas, når den skyder sådan og halter ?

• #5   16. jan 2014 jeg ville starte med karburatorerne da benzin kan blive noget klæbrigt noget når det tørrer ind, så rens dem også er jeg sikker på den nok skal køre

• #6   16. jan 2014 Ligner et klassisk eksempel på utæt indsugningsmanifold. Jeg synes du skal holde op med at starte den inden du evt brænder ventiler af.

• #7   16. jan 2014 Jeg tror du skal få renset dyserne i dine karburatorer, når den har stået så lang tid kan der nemt sidde en bussemand i en af dyserne, jeg har prøvet det på min gamle kawa gpz og dyserne måtte ud og rives op inden kawaen gik ordentligt igen.
    Mvh. Jørgen

• #9   17. jan 2014 glem at bytte rundt på kablerne, du tager et af tændrørskablerne af og ser om den opfører sig anderledes, og det vil den gøre med 3 af dem, prøv et ad gangen, på den måde finder du lyn hurtig ud af hvilken cylinder der er tale om, skift kablet, det er det nemmeste inden du begynder at rode med kaburatoren.

• #10   17. jan 2014 Nemmeste er da bare at mærke på forrør og så skifte kablet til den cylinder.

• #12   17. jan 2014 Johan har en fint pointe smiley God måde at fejlsøge på.. (Martin Sorø) Johans metode er jo for at udelukke tændspole/tændrørs fejl, og ikke bare at finde ud af hvilken en der ikke går ordenligt.. Det kan jo nemt ses ved at måle temp på forrøret..

Nå men jeg ville nok også efter johans hurtige test, splitte mine karbunader ad, og rense dem godt igennem, evt. ultralyd, hvis du har det. Mon så ikke tøsen kommer til at spinde igen smiley Gør hun ikke det, ville jeg nok måle kompression, som næste skridt..

Per M, en cbr 900 rr har ikke nogen indsugnings manifold smiley Den har indsugnings gummier..

• #13   17. jan 2014 Jer mener ikke kablerne er lange nok til du kan bytte rundt på noget som helst, og hvis du tager bare en af de 4 hætter af vil den tabe begge de cylindre som spolen er forbundet med, da den ene hætte fungere som "stel" og den anden som "+" der er altså "Waste spark" (gnist hver gang stemplet er i top, også i udstødningstakten)
    Start med at prøv at skille karburatorerne ad det er højest sandsynligt bare en bussemand et sted...

• #14   17. jan 2014 Kablerne på en gammel blade er rigeligt lange, man skruer bare spolen af smiley

• #15   17. jan 2014 Synes godt det kunne ligne et par snavsede karburatorer. Eller hvis den har vacuum spjælde i karburatorerne, kunne det også være sådan en der er lidt dårlig, men ved ikk om Fireblade kører med det.
    Min lyder lidt af det samme når den er helt kold, men forsvinder så snart den har fået lidt gas eller man kører.

Kommentér på:
CBR 900 - 3 cylindre,. prutter hakker,. HJÆLP!!!

Annonce