{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.426 visninger | Oprettet:

Dæk til MC {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Et sæt:
Michelin PILOT POWER
120/60 ZR17 TL 55(W) M/C
160/60 ZR17 TL 69(W) M/C

Er det ikke nogle ok dæk?

Man kan få sådan et pakke tilbud på dæk online. til 1513kr, for et sæt. det er vel ikke så galt er det?

Det er til en suzuki SV 650S ABS fra 2008. Se evt. min profil.
Så vidt jeg husker er det vist de samme dæk som sidder der på nu.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk til MC
  • #1   16. jan 2014 Pilot power er et gammelt sportsdæk, der selvfølgelig har de samme egenskaber som for 5 år siden, der gjorde det så populært.
    Siden er der kommet mange nyere udviklinger, derfor den billige pris. Tror du vil få meget mere køreglæde og km ud af et sæt sportstouring, som Pilot Road 3, Dunlop roadsmart 2 eller Pirelli angel gt.

• #2   16. jan 2014 Billigste pris på mynetmoto.com

• #3   16. jan 2014 Vil det sige at der måske ikke er så mange km i det?

• #4   16. jan 2014 Hvad skal du bruge det til, kører du meget ligeud siden du spørger efter holdbarhed?
    Et dæk som pilot road 3 er rigtig godt til at køre ligeud, men det har en flad profil og er meget tungt så det giver meget træge køreregenskaber.
    Pilot power er udemærket, men der er sket meget siden da

• #5   16. jan 2014 Det skal bruges til lidt af hvert vel, hurtig kørsel og sving, så det er nok lidt forskelligt,

• #6   16. jan 2014 Så skal det jo også kun holde min 4000km, vælg nogle lettere og sjovere dæk og nyd dem

• #7   16. jan 2014 Glenn B,

Hvad er nogle lettere og sjovere dæk?
    Jeg er ny begynder til dette, fik min første MC sidste år.
    og fik kørt omkring 1000km inden den skulle i vinterhi.

• #8   16. jan 2014 Hvis du ikke kører ret meget (under 6-7000km) om året kan du tage et moderne sportsdæk som f.eks Bridgestone S20.
    Prøv at se nogle test af sportsdæk på Youtube, f.eks dem fra MCN

• #10   16. jan 2014 Man får meget mere tillid til et dæk der hurtig opnår drifttempratur som f.eks S20

• #11   16. jan 2014 Hvis du skal udnytte et sportsdæk fuldt ud kommer affjedringen på SVèn til kort.
    Sportstourerne er ganske rigtigt lidt mere flade i profilen, til gengæld er de hurtigt varme og har det bedste greb i koldt eller fugtigt vejr. Når en erfaren mc`ist som Don T foretrækker sportstourere til frisk kørsel, er de nok det bedste valg.
    Men vælg de nyeste versioner….

• #12   16. jan 2014 Jeg ved ikke hvor meget jeg kommer til at kører, da jeg som sagt er ny på MC, og hvor meget det bliver til ved jeg endnu ikke, men jeg håber på en del. så det skal jo være et dæk som også holder lidt, og som i skriver det. Virker det jo ikke til at jeg skal skyde penge efter sådan et sport dæk. men et Sportstourer dæk.

hvad kan i anbefale af de dæk.
    for et Bridgestone S20 var et sports dæk ik?

• #13   16. jan 2014 Du har en mc fra 08 da var Power også ny, en ikke racer, med middel hk og nybegynder. Køb du blot denne Power, du vil ikke kunne køre den ud til grænsen. Min søn og jeg kørte R6 og R1er i 08 på power, ingen problemer. Jeg vil skyde på ca. 5 - 6000 km på dette dæk. Så hvis dit budget er 1500,- så er det et godt køb.
    Mvh. Schmülle

• #14   16. jan 2014 Det var de gamle sportsdæk, de nye som S20 er varme hurtigere end de tunge og granithårde touringdæk som road 3, ved 15 grader asfalt kan jeg kører knæet i næsten med det samme, det kan ikke lade sig gøre på et touringdæk

• #15   16. jan 2014 Det har jo intet med at kunne køre dækket til grænsen eller hk, det at køre mc handler om føling og tillid og det får man ikke af et sløvt styrende dæk der er lang tid om at nå drifttempratur

• #17   16. jan 2014 SV er en fin cykel har en kamp der har sådan og har vist sport på og korte 1:13 på knutten så hvis er til bandage så sports dæk som der også skrives.

• #18   16. jan 2014 Det er ikke til bane dage, det er til alm kørsel på veje, og div. sving der nu kommer når man bliver mere rutineret i at kører.

jeg ved ikke hvor meget jeg kommer til at kører endnu, da jeg som har sagt kun haft MC siden sidste år, hvor jeg kun kørte 1000km da det så blev tid til vinter hi.

Dækkende skal stå rimeligt fast og ikke blive slidt for hurtigt.

• #19   17. jan 2014 Køb bare den pilot sport , dækket bider fint og rigeligt med kilometer , den SV650er trækker jo hverken hårdt eller vejer synderligt tungt , selvom det er en udgået model osv så gør det vel ikke dækket ringere end konkurrenternes
    Bruger dem iøvrigt selv og har intet at klage over

køb 2 sæt nu du er igang

Mark : iøvrigt tjek lige din sidste kommentar : ikke slides hurtigt men være holdbare ... det ene modvirker lidt det andet ...

• #20   17. jan 2014 Hvordan forholder et Bridgestone BT016 Pro sig i forhold til landevejskørsel med godt bid (uden at køre til grænsen konstant) kontra f.eks. S20?

It's a jungle med alle de slags dæk smiley

Kommentér på:
Dæk til MC

Annonce