{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.589 visninger | Oprettet:

Hjælp til mc problemer med blinkg {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en honda shadow vt 1100 fra 88.
Her forleden fik jeg skiftet blinklys i front, samt en ny frontlygte.
Problemet er bare, at når jeg tænder for blinklyset, så begynder frontlygten også at blink så småt, ikke meget men nok til at man bemærker det, hvad kan det skyldes ? alle ledningerne ser ud til at være sat rigtigt sammen, men kan jeg har overset noget ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til mc problemer med blinkg
  • #1   11. jan 2014 Dårlig stelforbindelse (et eller andet sted).

• #2   11. jan 2014 Søg først i forummet

Men du mangler en minus/stel et sted og tag og lav den med en ledning i stedet for rent faktisk at bruge stellet, start med at prøve med en ledning fra minus på batteriet og prøv så at holde den på stelforbindelsen på lygten eller blinkene

• #4   11. jan 2014 Den stelledning fra batteri og til motor skulle meget gerne kun være til starteren, alle andre ting på cyklen der bruger strøm skulle gerne ha en minusledning, det er temmelig dumt at bruge stellet som leder

• #6   11. jan 2014 Ja det er minus til starteren, der skulle meget gerne være trukket en minusledning med rundt i ledningsnettet.
    Det der fusk med bare at trække en plus rundt og så bare minus på stel er ikke en stabil løsning (Harley)

• #8   11. jan 2014 Ja det kunne tænkes

Det er altid godt at tjekke om der sidder en ledning inde i lygtehuset fra selve lygten og til en bolt, hvis der gør det kan man ligeså godt få det lavet om med en direkte minus

• #10   11. jan 2014 Nej, men på kinesere, HD og engelsk er 1-ledningssystemet meget brugt ligesom på biler

• #12   11. jan 2014 Nej det bruges stadig

• #13   11. jan 2014 glenn B: hvem har da fortalt dig det er bedre med ledninger?
    der er større spændingfald/modstand på ledninger, der er større mulighed for fejl på ledninger da de er bevægelige, og det er meget sværere og finde dårlige forbindelser
    kan ikke se noget negativt ved det?

• #14   11. jan 2014 Tja jeg er elektriker med speciale i 12, 24 & 48 volt installationer.
    Kobberet er beregnet til at lede strømmen med minimal spændingstab til følge hvis det er dimensionet rigtigt, en gang pladejern eller en samling bukkede vandrør er håbløs som leder, prøv engang at lave en modstandsmåling igennem en mc.

Man bruger aldrig konstruktionen som leder uanset hvad installation man laver

• #15   11. jan 2014 MAN har da PLUS på stel smiley godt nok kun 6 volt.
    Batteri skal da også, være oppe på dupperne, for når man kobler ca 40w ind og ud hele tiden, så vil der komme lidt spændingsfald på batteri. Gør den det også med motor i gang, ved 2000 / 3000 omd hvor den lader godt

• #16   11. jan 2014 som elektriker ved du jo godt at man ikke kan bruge en modstands måling til noget smiley
    men der imod er vejen frem spændingsfalds måling over forbrugerne smiley

• #17   11. jan 2014 Ja det eneste rigtig er at måle spændingsfaldet, men i det her forum er der vist ikke mange der er kommet ret meget længere end at strøm kan lave gnister og hvis der er nok af det så kan det gøre ondt

• #18   11. jan 2014 he he kan der være noget om smiley

• #19   11. jan 2014 Så det jeg har fundet ud af ved at læse jeres beskeder, er at der er en dårlig stelforbindelse, nogen som har nogen gode forslag til, hvordan man kan udbedre det på en bedst mulig måde ? smiley som helst ikke indebære at skal til at bore huller nogen steder for at lave ny stel forbindelse.

Kommentér på:
Hjælp til mc problemer med blinkg

Annonce