1.911 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til mc {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Jeg er skal have skiftet olie og olie filter på min mc her hen over vinteren. Mit spørgsmål er så hvad for noget olie skal jeg brug? og hvad for et filter skal jeg købe til min mc? Er det ikke nemt nok at skiftet olie og filter??
Skal lige siges at det er min første mc og kender ikke så meget til det.
Håber på en masse gode svar.
På forhånd mange tak
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 88 Svar: 438
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 794
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 794
jul 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 29
Hans Henrik: Nu er folk så flinke til at svare her inde og hurtigt så er det da lige meget om man søger på det eller ej du kan jo bare klikke dig væk fra det.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
jul 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 29
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.796
http://www.louis.de/_30b9be28706ae5fb7ab398853a6a619908/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10003451
Der er masser af instruktionsvideoer på Youtube på hvordan du gør.
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Emner: 4 Svar: 532
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 48
http://www.billigbilpleje.dk/category/motorolie-6393/
nov 2006
Følger: 70 Følgere: 71 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 735
Mvh
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 5
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Sikke noget vrøvl.
Der er nogle firmaer som har specialiceret sig i at lave oliefiltre, på samme måde som med luftfiltre. Og disse er som minimum i samme kvalitet som oem. Ofte bedre.
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 5
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.796
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 48
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
men når man køber org, så VED man det lever op til kravene, det ved man ikke med uorg.. men det er selvf tilladt at undersøge kvaliteten c",) !
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 48
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.077
Jeg ville vælge et org. filter - syntes ikke det er noget man spare på...
Når du skruer det nye filter på, så husk at smørre lidt olie på o-ringen, mellem filteret og pakningen. Filteret skal bare spændes med hænderne, så meget du kan, uden at bruge værktøj
Hvis du vil slippe for at spendere en ny kobberring til bundproppen, så kan du med stor sandsynlighed bruge den gamle - ellers kan du udgløde den, og lade den køle stile og roligt af, så bliver den blød som ny. Men de gamle plejer nu også at holde tæt uden man gør det.
Hvis du ikke har følingen med at spænde en bolt, så køb en momentnøgle - da det er lidt omstændeligt at reparere gevindet...
jul 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 29
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Hvis du læser hele tråden. Så er det "uoriginale" oliefilter jeg henviser til et K&N. Og udover at være et kvalitets mærke inden for filtre. Så har de fundet ud af at vi er nogle som i ny og næ, har problemer med at få vores oliefilter af. Dette har de som de eneste taget hånd om, og fremstiller nu deres filtre med en udv 6 kant i 17mm. Noget som VI kan forstå.
Og derfor slipper vi for både de skrammer, både på motor og fingre som det koster at afmontere uden det korrekte værktøj. Og de fatale følger som en skruetrækker gennem filteret kan medføre. Udover at man smadre indmaden, og lukker nogle af de urenheder som skal filtreres fra, videre i systemet. Risikerer man også at flå filteret fra hinanden, så man kun har gevind stumpen siddende i motoren.
Og så sviner det.......
Jeg er den ENESTE der har snakket om et uoriginalt filter. Men har kun nævnt K&N.. Lige som at det ikke er synd at bruge uoriginale støddæmpere fra øhlins. Eller bremser fra brembo. Eller greb fra rizoma, eller uoriginale dæk fra bridgestone og pirelli......
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.077
Desuden så er det også kun hvis man ikke har fingerkræfter nok, eller plads til noget ordenligt værktøj man knaller en skrugetrækker gennem filteret - på min CBR plejer jeg bare at tage ved og skrue det af med fingrene.
Ikke for at smaddere emnet - men har du nogensinde oplevet at det kun er gevindstumpen der sidder tilbage i motoren? - Og hvorfor kunne det ikke lige så godt ske med et filter hvor der er den fine 17ner på toppen?
Desuden har jeg ikke ret meget tilovers for KN efter at have læst om praktiske erfaringer med deres luftfiltre - har også en kammerat som er motormekaniker der mener at det eneste et KN luftfilter kan er at sortere mågerne fra resten af skidtet som passere gennem filteret..
Hjælp til mc