Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig motorgang
  • #2   3. okt 2013 Satte tændrørskablerne fra 3 og 4 på cyl 1 og 2, der var ingen problemer. Måske tændrørerne, men skulle undre mig at begge to ryger samtidig.
    Prøver at skifte dem imorgen.

• #5   3. okt 2013 Den ene spole er til cylinder 1 og 4, den anden er til 2 og 3

• #9   3. okt 2013 Prøver at bytte spolerne i weekenden, så må jeg se om problemet stadig er på samme cylindre, eller om fejlen flytter med.

Kan det være toppakning der er gået mellem cyl 3 og 4. Det skete engang på min Mini, og der gik den godtnok også skidt.

• #10   7. okt 2013 Fandt fejlen idag.

Højre benzinhane havde sat sig, så den ikke åbnede når den fik vacuum. Så den har intet benzin fået på de to cylindre, ikke mærkeligt at den gik dårligt. smiley
    Men efter at have skilt den ad og rodet lidt med den, så virker den fint igen.

Fandt også ud af at der på samme køretur var kommet en revne i det ene afgangsrør, deraf den mærkelige pfff lyd.

Så den kører igen, lyder bare skidt pga. den revne.

Tak for alle rådene.

• #11   15. jan 2014 ØV! Har samme problem. Cylinder 3+4 er helt kolde, så troede lige jeg skulle have svaret på fejlen. Men benzin er ikke mit problem, det flyder fint til karburatoren, og der er også fin gnist på begge tændrør, der dog er kulsorte og snavsede. Mit gæt er at problemet ligger i karburatoren, så nu har jeg pillet den af og vil rense og prøve igen. Jeg snupper lige 4 nye tændrør også smiley

• #12   15. jan 2014 Udengaard: Prøv at bytte om på tændspolerne.

• #14   15. jan 2014 Det vil jeg prøve, men var der ikke noget med at spolerne hørte til hhv. 1+4 og 2+3? Så giver det da ikke mening at det er 3+4 der er kolde, eller hvad?

• #16   15. jan 2014 Sorry. Læste det som 1-4. Må hellere gå i seng

• #18   15. jan 2014 Karburatoren er afmonteret, så der bliver ingen forsøg lige nu. Tænkte jeg ville rense karburatoren først og se om det hjælper. Hvis ikke må jeg prøve med dieselstart. 4 nye tændrør skal jeg under alle omstændigheder have.

• #20   16. jan 2014 Jeg har tjekket tændrør, og de ser ikke pæne og rene ud, men der er fin gnist på dem. Tror ikke den får benzin fra karburatoren, så uden at være den store mekaniker tænker jeg at noget er tilstoppet eller sidder fast i karburatoren, så den ikke føder benzinen videre til cylinderen.

• #22   18. jan 2014 Nu har jeg renset karburatoren, og har muligvis fundet fejlen. Jeg har dog ikke testen endnu, så ved ikke om det er rigtigt. En af svømmerne var justeret helt i skoven, så den nærmest lukkede for ventilen hele tiden, se billedet.
    Jeg har rettet den lille metal plade ud, så den sidder som de tre andre. Kan dog ikke helt se hvordan det skulle give problemer på både cylinder 3+4.
    Håber det har hjulpet smiley

profilbillede
Kommentér på:
Dårlig motorgang

Annonce