4.062 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Pulslader til MC Batteri Pulslader til MC Batteri

Hej allesammen,

Jeg ved at dette emne har været oppe tidligare, jeg har kigget på disse topics, men syntes stadigt ikke jeg har fået det svar jeg søger.

Jeg skal have min Blackbird hjemme for første gang siden køb, den kommer til at stå i mit udhus/garage som ikke er opvarmet, nu har jeg fået at vide jeg skal købe en så kaldt "pulslader" jeg sidder og kigger, smiley mange muligheder, og det er her jeg vender ig til jer for at finde det rette valg.

Jeg fandt denne side her, http://www.ridebikesforever.dk/onlineshop/451-batteri-lader/ er det noget man kan bruge, og hvis man bruger en sådan her, skal man så starte sin cykel stadigt mindst 1 gang i ugen under vintern? Og skal en sådan pulslader være 6/12 volt ?

Forhånd tak

mvh

Hans

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pulslader til MC Batteri
  • #1   27. sep 2013 En "Banner" lader, går du aldrig galt i byen med. Den øverste af de tre, du har smidt link på...

Nogle pulsladere kan du skifte mellem 6/12 volt. Men er nu overbevist om, at din Blackbird er 12 volt... smiley

• #2   27. sep 2013 Du skal ikke starte din cykel m.m du kører den varm for ellers dannes der kondens

• #3   27. sep 2013 Du kan også kigge efter C-teks ladere.

• #4   27. sep 2013 Her må jeg så også sige, at det eneste Thansen har der dur, er C-tek lader. De har klaret sig godt, i div test i tyskland, der er lidt dyre, Men de er gode.
    Og så følger der et lednings sæt med, som du kan fastmontere, på din sorte fugl, så du bare kan tilslutte lader til et stik.
    Eller bedre, tag batteriet af, og stil det frostfri med lader monteret.
    3,6 eller 5A modellerne kan anbefales. Og de er også kraftige nok til bilen.
    Jeg har selv 3,6 og min Far har også en, og de virker fint

• #5   27. sep 2013 Billigbilpleje.dk har de c-tek ladere billigere end i svansen og de sender fragtfrit ved køb over 500, husk at små mc batterier ikke må lades med mere end 0.8 A, jeg købte en ctek 5A den kan også lade med 0.8A denhar vinterprogram o.s.v er ret gode, de kan også regenere dybt afladet batterier, siges der, Vh

• #6   27. sep 2013 Forresten, kig på dit batteri, så kan du se om det er 6v eller 12V jeg tror det er 12v

• Nicholas F
    Nicholas F Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #7   27. sep 2013 http://www.billigbilpleje.dk/product/ctek-mxs-36-12-volts-elektronisk-lader-2591/

Jeg har denne, så har man også til bilen hvis det er den skal i vinterhi smiley

• #8   27. sep 2013 Den her kan også anbefales
    (link fjernet)

• #9   27. sep 2013 tag en C-tek lader

og en xx er en 12v...ligesom de fleste andre modernet japanske mcer . .

mvh

• #10   27. sep 2013 Den her er udemærket.
    http://www.thansen.dk/product.asp?c=9618472795&n=-1514325738&pn=-1046797434

• #11   27. sep 2013 Hej drenge,

Tusind tak i er jo bare super smiley så har jeg lidt at gå efter inden jeg køber en til weekend. Tusen tak for alle svar.

Mvh

Hans

• #12   27. sep 2013 DET KAN IKKE SVARE SIG!!!!

Smid cyklen ind, lad den stå, og gør intet før foråret....

Et normalt batteri holder mange år uden nogen for for special opmærksomhed (mit har indtil videre 7 sæsoner på samvittigheden), spar de penge på laderen og brug dem på noget sjovt istedet...

Medmindre det self får dig til at føle dig godt tilpas at pusle om......dit batteri

• #13   27. sep 2013 Har endnu ikke haft en lader på min, og det samme har de fleste af dem jeg køre med heller ikke. Og de starter nu stadig når vinteren er omme.

• Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 2 Svar: 3
    #14   27. sep 2013 Det store problem med de " moderne" batterier er at hvis de når for langt ned er de ikke til at få liv i igen, de moderne motorcykler har så forholdvis følsom motor/ ABS teknologi at de ikke tåle at stå med flad aku. Aldrig start den i løbet af vinteren det er som en skrev en dødssynd du vælter den ind i kondens. Køb nu bare den lader det er efter min mening det eneste rigtige til en nyere mc.

• #15   27. sep 2013 Sikke da en gang fis at fyre af....!! Den eneste grunde til at "moderne" batterier ikke er til at få liv i igen, er sgu da de moderne elektroniske ladere der ikke går igang medmindre der er X-antal volt på batteriet.
    Hav en god gammeldags lader stående, sæt den på et fladt batteri indtil det er vækket igen og tilslut så den moderne elektroniske...!!

Hvis en motor ikke kan køre på et halvdødt batteri, så anskaf en ny generator eller laderegulator - for den må i alt fald også være defekt....!!

Jeg ser ingen grund til at vinterlade på sit batteri, for hvis den er flad til forår, så er der noget andet der har tappet saften af den....!!
    Eller den er i forvejen ved at være død........!!

• #16   28. sep 2013 en moderne motorcykel bruger altid lidt strøm, men så kan man jo bare pille batteriet ud. Sådan en gammel knallert som min døjer ikke med afladning så jeg starter den bare til foråret.

• #17   28. sep 2013 Super indlæg fra jer allesammen, delte meninger ser jeg, men igen tusen tak for alle jers gode informationer omlring batter og pulslader, skal sidde her og vurdere hvad som er/bliver løsningen. Skal til at rydde overvintrings pladsen til den idag, går bare og håber på en lidt good weekend for at for lov til at køre de sidste km inden helt BB går i vinterhi smiley

Igen tusen tak til alle for svar! smiley

Kommentér på:
Pulslader til MC Batteri

Annonce