440 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Probs med kobling! Probs med kobling!
Hej
Jeg har en GSX600F fra 89 med en motor fra ca. 98-99.
Nu er det sådan at den ikke tager fat....kan godt gå i gear men kan ikke trække.....er det "bare" en ny kobling der skal til eller hvad??
I starten da jeg fik den "nye" motor på kunne den godt trække men det var som om den "fedtede" når man kom op i omkring 7000 omdr....
Er det en svær sag at skifte koblingen på sådan en fætter??
Jeg har en værkstedshåndbog og har rodet en del med biler men aldrig med mc.
Al hjælp er velkommen.
0 synes godt om
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.757
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
"Skift mellemplader,friktionsplader og fjedre på en gang" (Det gør en forskel på 2-300 kr i dele).
Når du har tappet olien af fjerner du koblingsdækslet(pas på styretappe og læg mærke til, om der er pakninger om de enkelte bolte, og om de er lige lange.Er de ikke det, så noter, hvad det skal sidde hvor) og trykplade. Kig godt på rækkefølgen af de skiver du piller ud. De er ofte ikke lige tykke(som regel er den inderste tykkere end de andre. Når du ar taget plader og fjedre ud, så gør pænt rent med en petroleumsklud.
Hæld en sjat motorolie op i en skål og tage en ren pensel. Med denne "maler" du friktionsplader og mellemplader med olie på alle flader inden du lægger dem i en ad gangen i rigtig rækkefølge. Sæt fjedre og tryk plade i, spænd godt sammen og luk af.
Det kan være en god ide at have en frisk pakning til koblingsdækslet, hvis den gamle er dårlig eller knækker under vejs.
God arbejdslyst!!!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Dyret kan spjætte en smule de første gange du skifter gear, men det skulle gerne forsvinde meget hurtigt.
jul 2006
endnu engang mange tak for de gode råd....jeg tager lige et screendump og så får jeg nok set på den engang i næste weekend......skal jo lige skaffe delene først
Men mange tak...jeg vender tilbage med status senere.
jul 2006
Det var ikke så slemt som jeg havde frygtet (prismæssigt)...lige i omegen af 1600kr men så er det også koblingsplader, fjedre, pakning, olie og filter.
jul 2006
Probs med kobling!