440 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Probs med kobling! Probs med kobling!

Hej
Jeg har en GSX600F fra 89 med en motor fra ca. 98-99.
Nu er det sådan at den ikke tager fat....kan godt gå i gear men kan ikke trække.....er det "bare" en ny kobling der skal til eller hvad??
I starten da jeg fik den "nye" motor på kunne den godt trække men det var som om den "fedtede" når man kom op i omkring 7000 omdr....
Er det en svær sag at skifte koblingen på sådan en fætter??
Jeg har en værkstedshåndbog og har rodet en del med biler men aldrig med mc.
Al hjælp er velkommen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Probs med kobling!
  • #2   19. jul 2006 jeg siger mange tak....så skal jeg bare lige ha fastlagt hvad årgang den motor er helt præcist....og så ellers igang.

• #3   20. jul 2006 Du burde se efter at dit koblingskabel er ok først. Virker dit koblingsgreb hårdt at trække i?

• #4   20. jul 2006 Jeg mener sådan en sjover har oliebadskobling, og så er den generelle fremgangsmåde således:

"Skift mellemplader,friktionsplader og fjedre på en gang" (Det gør en forskel på 2-300 kr i dele).

Når du har tappet olien af fjerner du koblingsdækslet(pas på styretappe og læg mærke til, om der er pakninger om de enkelte bolte, og om de er lige lange.Er de ikke det, så noter, hvad det skal sidde hvor) og trykplade. Kig godt på rækkefølgen af de skiver du piller ud. De er ofte ikke lige tykke(som regel er den inderste tykkere end de andre. Når du ar taget plader og fjedre ud, så gør pænt rent med en petroleumsklud.

Hæld en sjat motorolie op i en skål og tage en ren pensel. Med denne "maler" du friktionsplader og mellemplader med olie på alle flader inden du lægger dem i en ad gangen i rigtig rækkefølge. Sæt fjedre og tryk plade i, spænd godt sammen og luk af.

Det kan være en god ide at have en frisk pakning til koblingsdækslet, hvis den gamle er dårlig eller knækker under vejs.

God arbejdslyst!!!

• #5   20. jul 2006 NB! - Husak at hældwe olie på igen inden du starter.

Dyret kan spjætte en smule de første gange du skifter gear, men det skulle gerne forsvinde meget hurtigt.

• #6   20. jul 2006 koblingsgrebet virker meget normalt.

endnu engang mange tak for de gode råd....jeg tager lige et screendump og så får jeg nok set på den engang i næste weekend......skal jo lige skaffe delene først smiley

Men mange tak...jeg vender tilbage med status senere.

• #7   27. jul 2006 Ja så fik jeg købt res.dele til min cykel.....så nu er det bare igang når jeg får tid på søndag.
    Det var ikke så slemt som jeg havde frygtet (prismæssigt)...lige i omegen af 1600kr men så er det også koblingsplader, fjedre, pakning, olie og filter.

• #8   31. jul 2006 Så er den kobling ordnet..det var faktisk ret simpelt...jeg siger endnu engang mange tak for de gode tips herfra.

Kommentér på:
Probs med kobling!

Annonce