{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.123 visninger | Oprettet:

Indstilling af Kaburator Yamaha XS750 {{forumTopicSubject}}

Jeg har en gammel sag af en Yamaha XS750, der har fået en ordentlig renovering, af en masse forskellige ting her henover sommeren.

Dog er der lidt problemer med kaburatoren, der trænger til at blive indstillet, da den ikke får den korrekte blanding af luft/benzin.

Er der nogen af jer, der ville kunne hjælpe med det, i nærheden af København i denne uge?

Betaler gerne en skilling for det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indstilling af Kaburator Yamaha XS750
  • #1   5. sep 2013 Slet ingen der kan hjælpe?

    Betaler GOD pris for det, hvis der kan hjælpes i aften!


  • #2   5. sep 2013 hvad er problemet? dør den når den får gas? går den dårligt i tomgang? ryger den sort?

    du må lige forklare hvad den gør.


  • #3   5. sep 2013 Når jeg skal starte skal man køre længe med starteren før den går igang ( når den er kold)

    Hvis jeg holder stille, og den går ud (for lav tomgang) så kan jeg ikke starte på el-start uden den drunkner.

    Jeg har læst en masse om hvad problemet kan være, og jeg har fået læst mig frem til, at den får for meget benzin kontra luft i blandingen.


  • #4   5. sep 2013 det lyder nærmere for mig som for mager blanding, hvis den fik for meget benzin ville den være nem at starte kold uden choker.
    har du haft karburatorene af og renset dem godt igennem? og har den fået nyt luftfilter/udstødning?

    har du kontrolleret at gummierne mellem motor og karburatore ikke er utætte? for det vil give lige netop de problemer du beskriver.

    man finder nemmest ud af det ved at lade den stå i tomgang, og sprøjter meget nærrigt med dieselstart/andet nemt brændbart spray på gummierne, hvis omdrejningerne stiger så er de utætte


  • #5   5. sep 2013 Men den "slår en prut" når den så endelig går igang, som om den har været druknet?

    Kaburatoren er renset TOTAL igennem, og ingen ny udstødning eller luftfilter.

    Dog har kaburatoren ikke været justeret i indstillinger i de 6 år jeg har haft cyklen.


  • #6   5. sep 2013 Den kan heller ikke starte MED choker. Hvis jeg bruger liige når den er startet, så dør den. Men hvis jeg lader den stå 1min, så stiger den i omdrejninger, og kan stå i tomgang der, indtil den er varm nok, og kan stå i tomgang uden choker.

  • #7   5. sep 2013 den kan sagtens prutte når den slår i gang. nu siger du karburatoren, er der kun en?

    hvis den kører så fed at den ikke kan gå vil den ryge sort og tændrørene vil være våde af benzin.


  • #8   5. sep 2013 Synes nu mere det virker som et tændings problem,min gamle shadow gjorde det samme det var en af boksene der var defekt,efter jeg skiftede den kunne den alt...

  • #9   5. sep 2013 @ Andreas - nej, det er naturligvis 3 kaburatorer smiley - Men ud fra det du skriver der, så kører den i hvert fald ikke for fed blanding.

    @ Kjeld - Nu siger du tændingsboks? Er det CDI?

    Ekstra info.
    Når jeg kører omkring 120km/t så hakker den noget i det, når jeg giver den mere gas. Er det også tændingen, der kan skabe de problemer?


  • #10   5. sep 2013 har den elektronisk tænding eller platin tænding? for hvis den har platiner kan det gabet på pltinerne der er for lille, så vil den gå meget dårligt i tomgang trække dårligt ved højere belastninger.

    har den platiner skal der være lidt over en halv mm mellem kontakterne når de står helt åbne.
    den kunsstof "pude" der kører på knasten til tændingen bliver slidt ned og gabet bliver langsomt mindre.


  • #11   5. sep 2013 @Andreas

    Den har elektronisk tænding smiley


  • #12   5. sep 2013 er du sikker? søgning på billeder på google gav masser af billeder af platiner!!

    nogen af XS750 er ihvertfald med platiner, måske den sidste model fik elektronisk tænding?


  • #13   5. sep 2013 Nej, det er jeg faktisk ikke sikker på. Jeg googlede selv, men kom frem til at det kun var Yamaha XS750 -2D der havde platiner. Men der ser ud til at det er alle.

  • #14   5. sep 2013 XS 750 E havde vist elektronisk.. kan du straks komme ud og pille lågene af den motor og kontrollere platin gabet smiley

  • #15   5. sep 2013 Jeg er hjemme om 1½ time, så prøver jeg lige at rode med det der. Må jeg skrive til dig over SMS, da det er lidt nemmere fra værkstedet? smiley Evt. send nummer i PM

  • #16   5. sep 2013 Kan godt være de hedder cdi bokse,min er en V2 jo med 4 tændrør derfor sidder der 2 bokse i den...

  • #17   5. sep 2013 Du giver lige en melding tilbage hvis du finder fejlen..:D


  • #18   5. sep 2013 Jeg har fundet noget af fejlen. Vaccumslangen fra den ene cylinder til hanen, sad ikke fast. Det hjalp meget på flowet.

    Dog er der stadig det problem, at den kan finde på at gå ud, når den holder i tomgang, og så kan den ikke starte igen, med el-start. Den slår dog igang med det samme, hvis man løber den igang. Ved ikke om det kan have noget med tændingen at gøre?


  • #19   5. sep 2013 kikkede du efter om den havde platiner eller hvad?

  • #20   6. sep 2013 Den har IKKE platiner smiley

  • #21   6. sep 2013 Tjek boksen/boksene...

  • #22   6. sep 2013 super med den anden fejl smiley

    når den står i tomgang hvad omdrejninger står den ved og når den dør´falder den så langsomt for til sidst at prutte helt død eller dør den helt uden varsel?

    prøv at tage et tændrør ud og læg på motorblokken med ledning på og kør på starteren når den er død for dig i tomgang, der skal være kraftig blå gnist på røret


  • #23   6. sep 2013 Lige nu er den sat til at stå ved ca. 14-1500, da jeg ikke tør lade den stå lavere. Den holder sig så også igang på den måde. Men hvis den står ved ca .1200 så kan den godt pludselig gå ud uden varsel.

    Jeg undersøger lige det med tændrør når jeg kommer hjem fra arbejde.


  • #24   6. sep 2013 det lyder meget tændings relateret, fin den/de cdi bokse og tag stikkene af op på et par gange, det ltder som svag gnist eller løs forbindelse i stikkene

Kommentér på:
Indstilling af Kaburator Yamaha XS750

Annonce