2.123 visninger
|
Oprettet:
Indstilling af Kaburator Yamaha XS750 {{forumTopicSubject}}
Jeg har en gammel sag af en Yamaha XS750, der har fået en ordentlig renovering, af en masse forskellige ting her henover sommeren.
Dog er der lidt problemer med kaburatoren, der trænger til at blive indstillet, da den ikke får den korrekte blanding af luft/benzin.
Er der nogen af jer, der ville kunne hjælpe med det, i nærheden af København i denne uge?
Betaler gerne en skilling for det
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 34
Betaler GOD pris for det, hvis der kan hjælpes i aften!
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.835
du må lige forklare hvad den gør.
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 34
Hvis jeg holder stille, og den går ud (for lav tomgang) så kan jeg ikke starte på el-start uden den drunkner.
Jeg har læst en masse om hvad problemet kan være, og jeg har fået læst mig frem til, at den får for meget benzin kontra luft i blandingen.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.835
har du haft karburatorene af og renset dem godt igennem? og har den fået nyt luftfilter/udstødning?
har du kontrolleret at gummierne mellem motor og karburatore ikke er utætte? for det vil give lige netop de problemer du beskriver.
man finder nemmest ud af det ved at lade den stå i tomgang, og sprøjter meget nærrigt med dieselstart/andet nemt brændbart spray på gummierne, hvis omdrejningerne stiger så er de utætte
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 34
Kaburatoren er renset TOTAL igennem, og ingen ny udstødning eller luftfilter.
Dog har kaburatoren ikke været justeret i indstillinger i de 6 år jeg har haft cyklen.
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 34
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.835
hvis den kører så fed at den ikke kan gå vil den ryge sort og tændrørene vil være våde af benzin.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 10
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 34
@ Kjeld - Nu siger du tændingsboks? Er det CDI?
Ekstra info.
Når jeg kører omkring 120km/t så hakker den noget i det, når jeg giver den mere gas. Er det også tændingen, der kan skabe de problemer?
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.835
har den platiner skal der være lidt over en halv mm mellem kontakterne når de står helt åbne.
den kunsstof "pude" der kører på knasten til tændingen bliver slidt ned og gabet bliver langsomt mindre.
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 34
Den har elektronisk tænding
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.835
nogen af XS750 er ihvertfald med platiner, måske den sidste model fik elektronisk tænding?
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 34
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.835
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 34
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 10
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 10
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 34
Dog er der stadig det problem, at den kan finde på at gå ud, når den holder i tomgang, og så kan den ikke starte igen, med el-start. Den slår dog igang med det samme, hvis man løber den igang. Ved ikke om det kan have noget med tændingen at gøre?
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 10
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 34
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 10
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.835
når den står i tomgang hvad omdrejninger står den ved og når den dør´falder den så langsomt for til sidst at prutte helt død eller dør den helt uden varsel?
prøv at tage et tændrør ud og læg på motorblokken med ledning på og kør på starteren når den er død for dig i tomgang, der skal være kraftig blå gnist på røret
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 34
Jeg undersøger lige det med tændrør når jeg kommer hjem fra arbejde.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.835
Indstilling af Kaburator Yamaha XS750