problem med indstilling af kaburator {{forumTopicSubject}}
Hey jeg går og roder med en 140cc pitbike med honda dax kopi motor..
Problemet er at når jeg giver den fuld gas hurtigt dør den men hvis jeg drejer stille og roligt er der ikke noget. Jeg har prøvet at dyse den op da den også fik for mager blandning kunne jeg se på tændrøret. Det hjalp ikke.
Nålen er hævet helt i kaburatoren. Har også prøvet andre indstillinger men der bliver det bare være.
Jeg har prøvet med en mere spids nål det hjalp heller ikke.
Hvis den får ca halv choker hjælper det en del. Men så firtakter den bare helt vildt fordi den får for fed blandning.
Jeg har også prøvet med luftskruen uden held.
Jeg er snart ved at blive sindsyg over den spilder en masse tid på lortet som jeg slet ikke har tid til hehe.
Har i nogle bud?
Jeg kan ikke nøjes med at give gas stile og roligt på den da jeg køre mini motard på den så den skal bare spille..
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 116 Svar: 437
maj 2006
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
det vil også hjælpe at montere en powerblade, det er en plade der sidder vandret ind i midten af karburatoren, fra luftfilter siden, den skal helt tæt på gasspjældet (1 mm.)
prøv at google det, man bruger det ofte på crossere,
det gør at karburatoren virker som en halvt så stor karburator, og så bliver der mere sug op af strålerøret, så den kan tage gassen,
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 14
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
men så vil den tabe effekt og respons,
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
For at kompensere for det, kan man f.eks lave en smule undertryk foran karburatoren, så sidder der et åbent filter på den, kan du starte med at smide luftfilterkassen på igen.
Men allerførst - adskil og rens.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Det håber jeg sgu da, for er det en Dax-kopi, så er det en 4-takter.
Skulle du i det hele taget rode med det her????
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 846
område fra tomgang til tjaeh..½ - 2/3gas= nål højde og hoved dyse
fuld gas= hoved dyse
og som sajmon siger, hvis den er uden acc.pumpe, så vil den aldrig kunne tage gassen super hurtigt og åbent filter gør det kun værre...
når den dør ved fuld gas, er det kun et dyk, eller dør den helt hvis du holder den i bund?
sort røg?
tjek også svømmerhøjde, hvis du pr uheld er kommet til at bøje det blik der løfter nålen, så kan det også give problemer...
maj 2006
Niels den dør helt hvis jeg holder gassen på. Så skal jeg svægge lidt på gassen for den kommer igen. Jeg tror muligvis det kan være den pind på svømmeren som er bukket for meget tilbage. Skal lige have det tjekket igennem i morgen og renset benzin hanen/filteret osv. Der kommer ikke noget sort røg
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
Men firtaktere prutter ca lige så meget når de får for mager blanding - så ryger de bare ikke sort.
Du skal finde ud af hvad den korrekte svømmerhøjde er. Det skal være på plads før du roder med andet...
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
problem med indstilling af kaburator