924 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Indsugning Indsugning

Jeg har kigget rundt på de forskellige subfora og umiddelbart har jeg ikke kunne finde en post, som adressere mit spørgsmål.
Jeg skal have skiftet udstødning, men har ladet mig fortælle at jeg skal være ops på benzinindtaget, at det måske skal justeres til den nye udstødning.
Så er mit spørgsmål:

Kan jeg bare smække den nye udstødning på og så justerer cyklen selv indtaget, eller skal jeg manuelt konfigurerer noget udover bare at sætte udstødningen på?

Specs:

http://www.kawasaki.dk/ER-6f/Specifications

Udstødning:

http://www.twobros.com/cgi-bin/shopper?preadd=action&key=005-1420408V

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indsugning
  • #1   2. sep 2013 Hvis det bare er potten, burde det ikke være noget problem. Så er det bare at smide den på og kører afsted.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #2   2. sep 2013 Den justerer ingenting selv, men hvis det kun er en potte, skal du ikke bekymre dig.

• #4   2. sep 2013 Det er en god idé at få tjekket om den går for magert, for du ændre flowet væsentligt når du skifter potten

• #5   2. sep 2013 Jeg har endnu til gode, at høre et reel historie om motorhavari, fordi man har smidt en slip-on eller bolt-on potte på...

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #6   2. sep 2013 Muligt at den ikke brænder sammen, men den kører endnu dårligere end standart, da den allerede der kører for magert ved lav fart, og det bliver værre med åben potte.

• #7   2. sep 2013 Jeg er ikke den helt store teknikhaj, i hvert fald ikke når det angår motorkøretøjer. Nu siger I at *den går for magert*. Betyder det, at indsugning ikke tilfører nok benzin og cyklen kan have problemer med *at tage fat*, og derfor skal den konfigureres til en højere indsugning?

• #8   2. sep 2013 Fandt vist selv svaret til mit spørgsmål:

http://www.testbaenken.dk/index.asp?page_id=20

• #9   2. sep 2013 skiftede på min gamle vfr her i foråret, og det er ingen forskel, ved selvfølgelig ikk med andre mc'er/ udstødninger

• #10   2. sep 2013 Så kan jeg da fortælle om et tidligere klubmedlem på en RF 600 der brændte igennem de 2 miderste stempler fordi den gik for magert efter han havde skiftet til en åben potte.
    Hvis man tilføre mere luft til forbrændingen ved at ændre på indsugning eller udstødning så skal der også tilføres mere brændstof til forbrændingen, m.m den gik alt for fed fra standard.
    Sagt nemt, gør tingene ordentligt eller lad være!

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#12   2. sep 2013 Erik : ja den vil ikke tage gas, og den kører meget tøvende ved jævn fart, især mellem 50 og 100 kmt. og det gør den som sagt allerede fra standart, og det er pga. mager blanding, for at imøde komme de strenge eu miljø krav,
    og laver du så mindre modstand i udstødningen, bliver problemet værre,
    og mager blanding er når den får for lidt benzin iforhold til luft.

• #13   2. sep 2013 du kunne nok godt ha ret i at den måske kunne trænge til at blive testet, men da den ikke skal synes og bare køre forrygende, ligger det et stykke ude i fremtiden, men jeg kunne aldså ingen forskel mærke overhovedet, skiftede kun fordi de var rustet op, og det var uorg marving der sad på/ nu sidder der så uorg/sito på, der er godkendte til mc'en

• #14   2. sep 2013 Tak for svarene alle sammen, fedt med så meget feedback smiley

Jeg tror at jeg køber udstødning og i sammen omgang får den testet og justeret, for som Glenn B sagde, man kan ligeså godt gøre det ordentligt første gang.

Er der med det i mente; nogle af jer der kender, og eventuelt kan anbefale, et godt og troværdigt sted, at få testet og justeret cyklen efter jeg har skiftet udstødningen?

Tusind tak for jeres svar smiley

• #15   2. sep 2013 Du skal være opmærksom på at du skal skifte til en powercommander, hvis den skal justeres ind. Så blir det straks mere bekosteligt.

• #16   2. sep 2013 Ja, ved godt jeg skal have en PowerCommander, men det var måske også lidt det jeg håbede på fra flere svar ang. justering. Om nogle også vidste om det er nødvendigt at jeg køber en, eller at det/de steder folk anbefalerm muligvis stiller en til rådighed.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#18   2. sep 2013 Stiller en til rådighed ? den skal du da køre med, det er jo den, selve justeringen ligger i, spørg efter en samlet pris, ved en seriøs rullefelt mester, og ikke bare dem der har den flotteste butik smiley

• #19   2. sep 2013 Men få tjekket først om det er nødvendigt! Hvis du ikke har planer om at få en PC på ellers.

• #21   6. sep 2013 Fedt tak for linket! Jeg overvejer i øjeblikket om det skal være TB eller om jeg skal gå efter en M4 http://www.m4exhaust.com/products/kawasaki-ninja650-2009-GP.htm

Har ikke helt bestemt mig endnu, men hælder lidt mere til M4

• #22   7. sep 2013 M4 laver generelt de fedeste potter i min verden .-)

Kommentér på:
Indsugning

Annonce