Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lader med 12,3 volt
  • #1   4. aug 2013 Batteri spændingen skal stige til 14,2 efter kort tid med omdrejninger på ca 3000rpm og de gule ledninger nede fra stator,2 eller 3stk alt efter model, skal kunne give 60-70 volt VEKSELSTRØM, gør de det, er din ensretter defekt ellers skift statoren først og mål på batteri igen!

• #2   4. aug 2013 Køretøjet er en Dinli ATV, men et elektronikproblem er vel et elektronikproblem...

Den stiger nemlig ikke til 14,2 - den falder i stedet med 0,5.

Jeg mistænkte også selv ensretteren, men tænkte om den kunne være universal, da en original koster 765 inkl. moms smiley

• #3   4. aug 2013 mål først skift bagefter. det andet kan ikke svare sig i længden.

der kommer sikkert tre muligvis gule ledninger nede fra statoren, på disse skal der være vekselspænding mellem dem når motoren kører. er der det er det din ensretter, er der ingen velkselspænding er det statoren.

det er ikke spor utænkeligt du kan finde en universal ensretter til maskinen, den skal bare have tre vekselspændings indgange og 14V udgang

• #4   4. aug 2013 Hvordan siger du man måler det? Jeg synes også det ville være en anelse ufedt, at skifte ensretter og finde ud af at det er stator eller omvendt! smiley

• #5   4. aug 2013 Find de tre ledninger fra statoren, de børn gå til ensretteren, de er som regel samme farve, tit gul.. Når motoren er startet skal der være en vekselspænding mellem dem, dvs mål på to tilfældige, hvis der er spænding, så måler du på den tredje og en af dem du lige målte på, hvis der også er spænding så er statoren ok og din ensretter skal skiftes smiley

• #6   7. aug 2013 Så er man jo nødt til at afisolere de 3 ledninger, har jeg ret? For jeg må vel ikke pille regulatoren af, så får den jo ikke stel længere smiley

• #7   7. aug 2013 ikke korrekt, du kan sagtens måle på AC'en med motoren startet og stikket afmonteret, AC spændingen fra statoren har ingen relation til stel og skal ikke bruge den til noget.

af med stikket og mål på de tre AC'er men pas for guds skyld på ikke at kortslutte dem, der er rimelig heftig strømstyrke til rådighed smiley
    mål evt i tomgang der er risikoen mindre og du vil stadig få målinger omkring 15-20 V.

• #9   16. aug 2013 <b>OPFØLGING</b>
    Regulatoren blev skiftet

• #10   16. aug 2013 godt at høre smiley

Kommentér på:
Lader med 12,3 volt

Annonce