2.175 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

hjælp til nimbus? hjælp til nimbus?

dav
Jeg kan ikke få min nimbus til og køre perfekt. Lige meget hvad jeg gør er det som om at den får for meget benzin. Ud over dette mister den meget olie, jeg kan ikke se hvor det kommer fra. Den bliver ved med og "springe" tændrøret på det bagerste cylinder. Nogen der har et bud på hvad der er galt?
ventiler og tænding står korrekt og jeg har prøvet med forskellige kaburatorer. Er det stempelringene, ventilerne eller toppakningen den er gal med?

Her er et link til nogle billeder:
http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/diverse_mc/22477-hvad_er_der_galt_her_nimbus_

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til nimbus?
  • #1   28. jul 2013 Ja - det ligner godt nok en noget fed blanding på 4'eren..;-)

En egentlig kompressions test på alle 4 siger en del om hvor vi er henne.. Det kan sagtens være en stempelring der er gået så olie trækkes med ind i 4 cylinder og forbrændes i en fed blanding med benzinen.. ;-(

Ellers er det af med toppen.. For at kunne checke det rigtigt ud.. ;-((

• #2   28. jul 2013 Uden at vide hvordan ventilstyrene er på sådan en en fin gammel maskine, kan de også være slidt så at der kommer olie med op igennem. Der må være et Nimbus forum på nettet du kan spørge om råd hos ?

• #3   28. jul 2013 Til sådan en fin gammel maskine kan jeg anbefale du ringer til enten Øster Gesten Special, alt i Danco-oil, eller især rides4ever, Dennis er udlært mc mekaniker og sælger bl.a. Royal Purple og andet som jeg ikke lige husker navnene på, der i blandt et "mekaniker på dåse" der virker, men ikke på en smadret motor, og derfor er Dennis nok den rigtige at snakke med først.

Kommentér på:
hjælp til nimbus?

Annonce