1.124 visninger
|
Oprettet:
Bremser ikke så godt mere. {{forumTopicSubject}}
Jeg har lagt mærke til at min forbremse ikke bider så godt som den plejer.
Der skal hives hårdere i håndtaget en normalt og der er også kommet flere rystelser når jeg bremser.
Jeg har kigget skiver og klodser efter, stempler i kaliberne glider som de skal og der er ingen utætheder i systemet.
Kan bremseklodser blive hårde og derved ikke bide så godt mere eller er der andre ting der kan være galt??
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 237
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 121 Svar: 811
Nu virker det som om den glider når den bremser. At klodserne bider ok nogle stæder på skiven og slipper andre steder.
Skiverne på min er originale og flydende så de kan godt ryste lidt. Men det er blevet anderledes end det er normalt
mar 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
maj 2007
Så derfor tænkte jeg om klodserne kan bremses hårde eller lign.
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
maj 2013
Følger: 9 Følgere: 5 Emner: 11 Svar: 529
maj 2013
Følger: 9 Følgere: 5 Emner: 11 Svar: 529
maj 2007
Tror jeg handler nye klodser og rep. kit hele vejen rundt.
Så kan det da ikke gå helt galt
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.325
Ved hård brug og uens nedkøling, kan der opstå hårde pletter på skiven, dette kan give en følelse af uens friktion lidt a'la olie på skiven.
Der er forskellige måder at prøve at rede skiven på. En af dem er at varme skiven meget op ved at nedbremse den hårdt gentagne gange og så lade den køle ned inden cyklen parkeres. Hvis cyklen parkeres med glohede skiver, har de sværere ved at komme af med varmen, der hvor klodserne ligger op mod skiven.
Er bremsevæsken gammel og fyldt med vand, så vær opmærksom på den ovenstående behandling, kan resultere i fadende bremser pga bobler i bremsevæsken!
linket omhandler skivebremser på lastbiler, men teorien er den samme: http://www.juratek.com/support-discs.php
Bremser ikke så godt mere.