{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Bremser ikke så godt mere. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lagt mærke til at min forbremse ikke bider så godt som den plejer.

Der skal hives hårdere i håndtaget en normalt og der er også kommet flere rystelser når jeg bremser.

Jeg har kigget skiver og klodser efter, stempler i kaliberne glider som de skal og der er ingen utætheder i systemet.

Kan bremseklodser blive hårde og derved ikke bide så godt mere eller er der andre ting der kan være galt??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremser ikke så godt mere.
  • #1   1. jul 2013 Tror faktisk du har et problem med skiverne, Rystelser er når skiverne ikke mere er helt lige, og der kan sidde en hård overflade på dem,der gør du bremser dårligt. Rustfrie brskiver er noget lort, men hvad gør man ikke for syns skyld smiley

• #2   1. jul 2013 Uffe m. Jeg kan til dels givr sig ret. Men jeg har prøvet at have en skæv skive og det var helt anderledes end nu.
    Nu virker det som om den glider når den bremser. At klodserne bider ok nogle stæder på skiven og slipper andre steder.
    Skiverne på min er originale og flydende så de kan godt ryste lidt. Men det er blevet anderledes end det er normalt

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
    #3   1. jul 2013 Kan det tænkes du har noget olie/fedt siddende på skiverne?

• #4   1. jul 2013 Anders K. Jeg vaskede mine skiver rene i bremserens og gik dem efter for olie osv. Men der er intet at se.
    Så derfor tænkte jeg om klodserne kan bremses hårde eller lign.

• #5   1. jul 2013 Jeg følger lige med

• #6   1. jul 2013 Det kan de godt speciel når de er nye så er det bedst at køre dem til med bløde opbremsninger , du kan på en plan plade og et stort stykke sandpapir slide overfladen men så skal de igen køres til så de passer til skiven, generel så blev bremsebelægningen meget dårligere da de fjernede asbest i dem det har du tildeles erstattet med bløde metaller f.eks. messing og i billiger belægninger jern også derfor du oplever flyverust hen af siden på din bil

• #7   1. jul 2013 de ( producenten ) erstattet

• #8   1. jul 2013 Jeg går lidt med planer om at skifte klodse foran når jeg skal igang med at renovere min bag bremse.

Tror jeg handler nye klodser og rep. kit hele vejen rundt.

Så kan det da ikke gå helt galt smiley

• #9   1. jul 2013 Mon ikke du har fået "plettede" skiver....

Ved hård brug og uens nedkøling, kan der opstå hårde pletter på skiven, dette kan give en følelse af uens friktion lidt a'la olie på skiven.

Der er forskellige måder at prøve at rede skiven på. En af dem er at varme skiven meget op ved at nedbremse den hårdt gentagne gange og så lade den køle ned inden cyklen parkeres. Hvis cyklen parkeres med glohede skiver, har de sværere ved at komme af med varmen, der hvor klodserne ligger op mod skiven.

Er bremsevæsken gammel og fyldt med vand, så vær opmærksom på den ovenstående behandling, kan resultere i fadende bremser pga bobler i bremsevæsken!

linket omhandler skivebremser på lastbiler, men teorien er den samme: http://www.juratek.com/support-discs.php

Kommentér på:
Bremser ikke så godt mere.

Annonce