{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bremser
  • #1   19. jan 2012 Undskyld men kan du ikke lige rette dit spørgsmål lidt igennem, man forstår ikke hvad du skriver. Det ik for at genere dig hvis du er ordblind eller lign smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #2   19. jan 2012 Øhm.... Både ja og nej... Måske?

• #3   19. jan 2012 nogge ©
    gik lidt stærkt smiley men sys da det er til af forstå

• #4   19. jan 2012 pas... fatter det heller ikke...

• #5   19. jan 2012 Nu prøver jeg lige at skrive det, som jeg læser det og så må du rette mig:

"Hvis man skriver bremsekaliber eller bremsemaster, gør det så nogen forskel? Eller er en bremsekaliber bare en bremsekaliber og er en bremsemaster bare en bremsemaster? Hvordan med tryk og sådan?"

Er dette korrekt?

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 454
    #6   19. jan 2012 Jeg forstår dit spørgsmål om du kan tage en hvilken som helst bremsemaster og sætte den sammen med hvilke som helst kalibre - men jeg er nu ikke helt sikker på at det er det du mener.

Men svaret på ovenstående er nej. Arealet (diameteren) på stemplerne i kalibrene skal passe sammen med arealet (diameteren) på masteren.
    Jeg vil tro at den normale framgangsmåde er at finde ud af hvilken diameter stempel på masteren et givet sæt kalibre er født med og så finde noget der har samme diameter.

Men det er ikke sådan at kalibre fra f.eks. en CBR600 kun passer sammen med den bremsemaster de er født med, du skal bare finde en master med samme diameter stempel.

Hvis du sætter en bremsemaster med for stor diameter stempel på vil bremsen føles dejligt hård, men du skal trykke hårdere på stemplet for at opnå den samme bremseeffekt.
    Hvis du sætter et mindre stempel i masteren kan du bremse hårdere, men bremsegrebet vil have større vandring og ultimativt ramme på styret.

• #7   19. jan 2012 Du vrøvler da vist, en kaliber er den "klump" der sidder og klemmer omkring bremseskiven og masteren er den der leverer trykket til kaliberen

• #9   19. jan 2012 vis man skrifter bermsekaliber eller bremsemarster vil det så gøre en forskel fra evt. en gammel cykel vis man setter noget på fra en nyer cykel enter kaliber eller marster ??? -- beder ???

• #10   19. jan 2012 Andreas B
    Ja det er jo klart når man selv har spørgsmålet men nu er der så nogen der skal forstå det og der står: vil man skriver ? marster gør det så mogle forskel als er en bremse kaliber bare el bremse kaliber og en en bremse marter bare en bremse marster hvordan med tryk og sådan.... Undskyld men der er satme mange stavefejl og det er da lækkert at jeg ikke er den eneste der ikke kan forstå hvad du spørg om.

Svaret til dit spørgsmål må nok være "Ja det skal nok passe."

• #11   19. jan 2012 Heh.. Dårligt link jeg kom der. Synes ellers det passede meget godt ind.
    http://www.youtube.com/watch?v=rGTAl399hn4
    træls mobil

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #12   19. jan 2012 Du kan ikke kun sætte en master eller kaliber på, ikke sikkert det passer sammen.

hvis kaliberen nu kræver 1 l. bremsevæske for at virke, og masteren kun kan levere en halv, så får du ikke den store bremseeffekt ud af det.
    Det masteren kan levere. skal svare til det kaliberen skal bruge

Overdreven med mængden, kun for at gøre det forståeligt smiley

• #13   19. jan 2012 Kommer an på hvad for en du sætter på den, har fx sat en GSX-R 750 04 bremsemaster på min 99 gsx-r 600, det gør at jeg ikke skal trykke så hårdt, så det er nemmere at bremse med 2 fingre.
    Masteren er den du vil kunne mærke mest forskel på, hvis du skifter den ud med en nyere, der er mange der køber en Brembo master, du kan få en RCS19, der kan ud skifte udvekslingen, så den enten er let eller hård når du skal bremse.

Kommentér på:
bremser

Annonce