1.715 visninger
|
Oprettet:
Timing af knaster og krumtap Yamaha R1 {{forumTopicSubject}}
Efter motorproblemer har jeg haft skilt min motor af... Men nu kan jeg ikke få knasterne og krumtappen til at passe rigtig sammen, er der nogen i Thy der er 100 metermester i det som kunne hjælpe mig?
Eller bare nogen der kunne komme med et godt råd? Haynes var ikke til den stor hjælp...
Mærkerne som Haynes beskriver passer perfekt, men den puster i indsugningen i slutningen af hver åbning.. Det skal den vel ikke?
Der er tale om en Yamaha R1 fra 2005
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 7 Emner: 92 Svar: 651
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 7 Emner: 92 Svar: 651
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Nu må jeg ærlig indrømme, det er længe siden jeg har har en 05 R1 skildt af.
Men hvis den har de hulder, så låser man kansterne. Ved at sætte en stålstang / 6mm bor eller tilsvarende igemmen hulderne.
Der efter finder du så, TDC ved at tage et tændrør ud. Og sætte et micrometerur ned på toppen af stemplet.
Det er nok det mest simple måde, at time kaster på... Det er sku utrolig, alle motore ikke har det system.
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 7 Emner: 92 Svar: 651
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.073
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 7 Emner: 92 Svar: 651
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 7 Emner: 92 Svar: 651
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 7 Emner: 92 Svar: 651
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 7 Emner: 92 Svar: 651
Hvis nogen senere skulle få brug for det, så står knasterne rigtig.. Den skal puste lidt i indsugningen..
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 75 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.836
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 7 Emner: 92 Svar: 651
Timing af knaster og krumtap Yamaha R1