2.336 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

jan W
jan W
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13

hjælp til indstilling af knastkæde suzuki gsx 750e 1982 hjælp til indstilling af knastkæde suzuki gsx 750e 1982

har konstateret min motor står lidt forkert. nogen der lige kan forklare i grove træk hvordan jeg får det indstillet. har manualen men kan ikk lige se hvordan jeg får det rettet.

det er en suzuki gsx 750e 1982. når T står som den skal så er 1 med pilen lidt under pakningshøjden og der skal den stå ligt ud for så den skal rettes en tand eller to. kan man løsne kæden også få det rettet den vej eller skal der andet til

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til indstilling af knastkæde suzuki gsx 750e 1982
  • #2   22. jun 2013 "skal rettes en tand eller to" 1 hel tand forkert er altså en del !
    Du må da kunne se om den står 1 tand eller 2 tænder forkert.
    Er du sikker på at kæden er stram i omløbsretningen?

• jan W
    jan W Tilmeldt:
    jun 2013

#3   22. jun 2013 okey så kan det være den står rigtig. når t står som den skal så står 1 ca 3-5 mm forkert under pakningfladen. efter min mening så står den forkert men jeg har ikk arbejdet så meget med lige netop det her.kæden er stram. 3-5 mm er det ikk meget.

• jan W
    jan W Tilmeldt:
    jun 2013

#4   22. jun 2013 når jeg kigger på det hele. så står 1 under pakfladen, 2 og 3 med 20 pins mellemrum som det skal og T står rigtig. hvis jeg kigger på 2 og 3 også tørner motoren så de står og pejer op og 1 på pakfladen så står T forkert. den står noget fejl fra mærket.

• #5   22. jun 2013 Hvis knasten er bagefter krumtappen, så kan det skyldes en meget slidt kæde, hvis den er foran men ikke 1 hel tand, så ser det sgu lidt mærkeligt ud !

• #6   22. jun 2013 Har du haft motoren igang som kæden sidder nu ?, hvis den kører fint i motoren, så står den rigtigt, står den en tand forkert, så vil du slet ikke være i tvivl om at noget er galt.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #7   23. jun 2013 Glem alt om cyl. 2-3 mærket, du skal bruge cyl. 1 4 T mærket,
    og du skal dreje motoren fremad, med omløbs retning, så du er sikker på at kæden er stram på træksiden, er du kommet til at dreje forbi T mærket skal du dreje motoren baglæns lidt forbi mærket, og så dreje frem igen, til T,
    og så skal mærket på knasten være vandret med pakfladen, eller lidt over, hvis kæden er slidt, mærket skal aldrig være under pakfladen på udstødnings knasten,
    når den står korrekt, tæller du så pinde hen til mærket på indsugnings knasten.

• #8   23. jun 2013 Hvis du ikk er sikker på hvad du laver. Så kør til en mekaniker.

• #9   23. jun 2013 Hvis du skal flytte den knast en tand, skal du have begge knaster ud.
    Start med at stille 1-4 i top, så montere ex knasten med pilen på pakfladen, sørg for at kæden er stram ned til krumtappen. Skru knasten falt.
    Resten er lige ud af landevejen.

Og i andre der ikke ved hvad vi taler om, hold venligst jeres mund, det forvirre.

• #10   23. jun 2013 .

profilbillede
  • #12   23. jun 2013 Ja Henrik og på min Triumph er der slet ingen knastkæde !

• #13   23. jun 2013 Hvis den kører ok, så er det sikkert bare fordi du ikke rammer indstillingen helt korrekt.
    Når det er samlet er det smarteste at rotere motoren manuelt, med afmonterede tændrør, så mærker man med det samme om der er mekanisk modstand.
    Den skal roteres i samme retning som når den kører.

• rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
    #14   23. jun 2013 Kom lige til at se på billederne fra den anden dag, når den står på T mærket skal den tænde på 1-4 , på billedet tænder den på 2-3, så medmindre du har byttet rundt på tændrørskablerne så tænder i bund i stedet for i top . Prøv at kontrollere om den tænder i top, før du splitter den ad.

• #16   23. jun 2013 Henrik -- Hvorfor blander du så Suzuki og Kawa sammen ?

• jan W
    jan W Tilmeldt:
    jun 2013

#18   23. jun 2013 har fået kigget lidt idag og tror rasmus har ret den tænder i bund på 1. vil gå ud og kigge på den lidt mere nu her

Kommentér på:
hjælp til indstilling af knastkæde suzuki gsx 750e 1982

Annonce