2.621 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til karb indstilling triumph - Østjylland {{forumTopicSubject}}
Hej Hej
Jeg har brug for lidt hjælp til at indstille karburatorer på min triumph.
Er der nogen i Østjylland (alt mellem Århus og Vejle er fint), der kunne tænke sig at hjælpe mig og evt lære mig lidt om det?
Mvh
Mads
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 79
Den går bedre nu, og lidt mere jævnt i optræk og ved konstant fart. Men mistænker den for at få for meget benzin på den ene cylinder.
Når jeg trykker på tickleren på den venstre karburator, så flyder den nærmest over med det samme. På den højre skal jeg trykke 3-4 gange inden der sker noget. Det har ikke noget at gøre med at det er den side den står til på støttefoden, vel?
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Hvilke dyser, nåle og nålestyr har du i og hvor står nålen?
Sidste ting er at det kan være 2 forskellige carbs. Der var nogle billige kineser Amal ude på et tidspunkt, som næsten er identiske med de gode, dog er de ikke så præcist lavet med boringerne indeni.
Det med at den køre mere fed på den ene kan være så simpelt som at det spjæld er åben en smule mere. Det er ikke en videnskab at synkronicere spjældene, det tager bare tid;) . Og hvis spjældet er slist kan det også ændre blandingen lidt.
Hvordan ser dine tændrør ud ?
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 79
Ang. nåle, dyser osv... Pas. Jeg har ikke den fjerneste ide om hvad jeg skal kigge efter. Men kunne godt tænke mig at lære det, så jeg ikke altid står med pikken i postkassen, som nu.
Jeg tror de er slidte (de ser i hvertfald sådan ud), og det ser ikke ud som om de har været renset i noget tid, så det burde jeg måske gøre.
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Hvis du tager svømmerhuset af, så kan du tage dyse og nålestyr ud og se størrelsen.
Det er nok omkring 190 til 200 der står på dem hvis det er en 650'er.
Der er et pr gode manualer du kan finde på Google.
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 639
- Klart at man kan løse den. det er bare lige et spørgsmål om at gennemskue hvad det handler om
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 79
Jeg skilte begge karbs ad og skiftede pakninger i weekenden. Jeg tror jeg har en svømmer der er lidt bøvl med.
Det er Amal 930, nålen står midt i. De virker ikke så slidt indeni (udenpå er en anden sag). Det er umiddelbart det jeg ved. Fik den til ar gå fornuftigt i tomgang, men så var det som om den ikke tog ordentlig gas. Den skød også ud af udstødningen, når jeg slap gassen. Var forbi den lokale triumph mand (Vagn Jensen) og de mente det kunne være ventiler. De havde tidligst tid om en måned. Godt for dem - skidt for mig.
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Men håber de kan finde fejlen
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 79
Jeg starter med svømmehøjden og nye tændrør, og så må jeg se om det hjælper.
Surt. Men i det mindste lærer jeg hvordan lortet er skruet sammen
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 639
Tjek lige din tændning. Har du platiner, kunne det være at de bare skal renses af eller stilles / Udskiftes. - Men er dine spjæld meget slidte, skal du måske bare hente nye fra fabrikken. Det er meget billigere at hente direkte fra fabrikken. De har osse andre typer som du måske kan få gavn af.
Skal du ha´ bundtræk, skal du bruge en mindre udgang på din udstødning, således at den kan brænde hele din blanding af. Når du har dit bundtræk i hus, kan du lege med gearing. jeg har 25 tænder på min motor og 43 på baghjulet. - Jeg kan lege med gearkassen nu, men min er optimal.
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 79
Var ude at køre en kort tur i går, hvor den ikke hakkede som den plejer, der var heller ikke så meget røg fra udstødningen. Men syntes motoren virkede meget varm. Måske er det bare indbildning.
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 79
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 639
Min nål sidder bare i midten.
Hvilke dyser har du i og hvor gamle var de ?
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Er dine spjæld synkroniceret?
Hvor varm er varm, for de bliver noget varmere dem gamle luftkølede
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 79
Røgen er hvid. Og kom fra den cylinder hvor tændrøret er mørkest. Jeg har ikke tjekket dyser, så ved ikke hvor gamle de er. Jeg rensede dem bare, og da de så fine ud (efter min mening) satte jeg dem i igen.
Den har elektronisk tænding, kan det være den der skal indstilles?
Umiddelbart bliver det ikke til Copenhell tur på MC i år
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 639
Jeg tænker at det måske var blå røg, da det jo er olie. Er det sort røg, er det blandingen.
Men der sker jo aldrig noget ved at man tjekker og eventuelt justerer sin tænding.
Nu vil jeg helst ikke ødelægge din dag, men jeg havde lidt af samme problem. Mit tændrør lignenede dit til højre. Fedtet og vådt af olie.
Det viste sig at det var en oliering der sad fast. Jeg havde så en nyboret Morgo klar med stempler, så det var bare at skifte. Men stemplet var godt smurt ind i olie på toppen, så det var nemt nok at spotte. Ved ikke om det er et problem. Det var første gang for mig.
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 79
Jeg har fået fat i en der kigger på den i næste uge. Så må vi se hvad han siger.
Hjælp til karb indstilling triumph - Østjylland