{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

Benzin problem på Cb500 {{forumTopicSubject}}

Halløj.
Jeg har et lille problem med min CB500. Den drukner simpelthen når jeg vil starte den. Udover det smider den en masse benzin ud af overløbet.
Sætter jeg benzinhanen til "off" kører den underligt nok fint uden problemer.
Jeg har også prøvet at pille vaccum slangen af benzinhanen, med det resultat at den kunne køre uden problemer, med benzinhanen sat til "on" og "res"
Jeg har også prøvet at starte den med tanken åben, dog med samme resultat, at den drukner.

Jeg har overvejet at det muligvis kunne være benzinhanen der fejler noget, jeg kan bare ikke se hvordan den skulle få motoren til at drukne.

Er der nogen gode bud på hvad det kan være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin problem på Cb500
  • #1   26. maj 2013 Træls...

• #2   26. maj 2013 pil karburatoren af og og tjek dyser, svømmerhøjde osv smiley

• #3   26. maj 2013 hvor længe kører den med lukket benzin? hvis den kun kører i et par minutter er det ikke din benzinhane der fejler men en eller flere svømmere der ikke lukker, sålænger der er benzin i svømmerhuset vil den jo køre fint, bliver benzinstanden for høj vil det løbe over og ind i motoren hvorved den drukner, for at teste om det er din hane så pil både benzin og vaccum slange af, hvis den ikke giver benzin i denne stilling tyder det godt, hvis du har en vaccumsuger så monter denne i vaccumslangen og skab vaccum, nu skulle hanen gerne give benzin, har du ikke det så put benzinslangen i en 1,5 liters flaske, genmonter vaccum og start mc, hvis der render benzin i flasken er hanen ok

• #4   26. maj 2013 Det er nok en svømmer der sidder fast i karburatoren, så sker der det som du beskriver.

• #5   26. maj 2013 Jeg har ikke fået testet hanen endnu. Det vil jeg dog lige gøre i morgen.
    Jeg har selv tænkt tanken at en svømmer eller begge sidder fast. Er der en smart måde at løsne dem på, udover at skille det hele ad?

Den har stået i tomgang i 2 min og en lille tur på 100m med hanen på off.
    Det hele er kommet efter den er kommet ud af garagen efter vinter.

• #6   26. maj 2013 nej det skal adskilles og renses for at virke ordentligt

• #7   26. maj 2013 for at teste svømmere uden at adskille inden kan du sætte hanen på pri og så daske let på siden af svømmerhusene, for eks med bagenden af en skruetrækker, holder der op med at løbe benzin ud af overløbet har du været heldig at få svømmeren til at løsne sig, men da problemet er kommet efter en vinters stilstand kan det feks være ir der har holdt den, og det forsvinder ikke bare, så selvom det skulle lykkes at ryste dem løs bør de stadig adskilles og renses korrekt

• #8   26. maj 2013 Nu har jeg desværre ikke en pri mulighed på hanen. Men jeg vil lige se på det i morgen og så melde tilbage hvordan det ser ud smiley

• #9   26. maj 2013 Jeg synes det samme som Mike. smiley
    Lidt let banken med skaftet på en skruetrækker på svømmerhusene kan rasle nålene på plads. De kan også være irede i en ring, så de ikke længere kan lukke tæt. De er nemt at mærke ringen med en negl, og så skal de skiftes (ret nemt).

Happy hunting!

• #10   27. maj 2013 jeg ved at det kan være et problem på en gammel CB 500, at få nåleventilerne til at holde sig helt lukkede når den ikke kører .. De gamle nåleventiler som ikke nar gummi spids, kan være genstridige .. Så ja, som der bliver sagt, hvis så din benz-hane ikke gider at lukke som den skal, så har du problemet .. Jeg har prøvet at justere svømmerhøjde, rense alt, være sikker at at ventilerne ikke var slidt osv, og for det meste holder de sig lukkede når den står stille, og andre gange tager fanden ved dem .. joh .. husker så nu altid at lukke hanen når den ikke kører ..

Kommentér på:
Benzin problem på Cb500

Annonce