{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Hvorfor siger den sådan?. {{forumTopicSubject}}

Ja så blev det tid til endnu et honda spørgsmål fra min side...... Hvis jeg køre stærkt ( alt er relativt men alligevel ) køre den bare super duber... Men når jeg køre 80 km/t kontinuerligt, så kommer der engang i mellem en lyd. Den siger " tik" lidt ligesom en gnist der springer forkert, samtidigt kan man mærke et " nøk" som om den sætter ud i et mili sekund. Hva fanden er nu det? Eller skal jeg bare køre stærkere og ignorer det? Samtidig har den en sjov raslen fra inde midt i motoren når den står i tomgang, sådan lidt metallisk klunk, dog forsvinder det når den kommer over 1000 omd/r... Er det bare den gamle kæde eller kan det være lejer i gear kassen? Det er en cb 400 f fra 77'

1.Skal gamle cykler bare ha en lyd?
2.Syntes jeg har gjort mit for at passe den, og kan derfor ikke få det til at passe over med alles ros omkring de gamle holdbare honda'er.
3. Skal jeg bare holde op med at pive og se og komme ud og køre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor siger den sådan?.
  • #2   19. maj 2013 Har strammet knastkæden forleden,så tror ikke det er det. Kan man stramme den anden kæde i motoren? Mener jeg man kunne på cb 400n....

• #4   19. maj 2013 jeg har en vfr fra 86, den er uden knastkæde, og den tikker/rumler/skramler lidt i tomgang, men kører helt fint (den sætter dog ikke ud) jeg har snakket med del og oprettet forum o.s.v de siger alle at jeg køre videre og lade som ingenting

• rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
    #5   19. maj 2013 Den står vel for lavt i tomgang, mener der er en 1000 -1200 omd.

• #6   19. maj 2013 Jeg ville oz mene den skal stå noget højere i tomgang. Min 600 cc skal stå imellem 1100-1300 omdr. I nord Norge og Finland skal den stå 1200-1400 omdr. Ifølge min manual.

• #7   19. maj 2013 Kan også være et tændkabel/hætte der er defekt som så får den til at smide knisten.
    Men hvorfor den lige gør det ved 80, skal jeg ikke kunne sige uden at ha cyklen i min nærhed. smiley

• #8   19. maj 2013 Ved heller ikke om det er en gnist der siger lyden.. Det er mere bare sådan jeg beskrev det, men det ku vel sagtens være tændings relateret... Nogen der ved om det er svært at smide elektronisk tænding på sådan en? Har lige set jeg kan få en ved David silver for 99£... Er det dyrt? Og vil den gå bedre end med platiner og kondensator?

• #9   19. maj 2013 Hej.
    Raslen i tomgang kan være, som tidligere nævnt knastkæde, lav tomgang eller fjedre i kobling der er slappe og rasler.
    Udsættere. Igen flere gode bud, men tænker også om det kan være dårlig karburering= rense kab og/eller flytte nålene et trin op.?

Held og lykke

Kommentér på:
Hvorfor siger den sådan?.

Annonce