Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor?
  • #1   26. apr 2009 du sætter et tandhjul i bevægelse imod et der står stille?

• #2   26. apr 2009 Burde det så ikke give et større og større smeld når du geare op og omdrejningerne er højere?

praksis er jo en mere blid overgang såsnart du er i bevægelse?

• #3   26. apr 2009 der er det hele jo i bevægelse som du selv siger

• #4   26. apr 2009 Er alle gear i bevægelse i takt med baghjulet da? Jeg troede kun det var det gear/tanshjul man kørte i der var i rotation?

• #5   26. apr 2009 Tror det er ganske naturligt - det håber jeg da i hvert fald, for min gør det også smiley

• #6   26. apr 2009 Det er fordi koblingspladerne ikke slipper helt! gearhjulene på 2. akslen står stille, og 1. akslen hægter stadig i koblingspladerne! Nogen gange kan mindre koblingsfrigang hjælpe på problemet( mindre slup i fx kablet) Andre gange er det nok at skifte til en anden olie!

• #7   26. apr 2009 Det er fordi en mc gearkasse er usynkroniseret, hvorimod en bil gearkasse er synkroniseret.... Hvad det præcis betyder ved jeg faktisk ikke, men alle MC'er gør det mere eller mindre tror jeg....

• #8   26. apr 2009 X3-->

Syncronisering betyder at der sidder nogle syncromesh ringe og bremser tandhjulene så de skifter ind i hinanden, når de står stille.

Og nej, det sidder ikke på nogen mc'er (jeg kender til i alt fald).

• #10   26. apr 2009 Tak for Info.. Dejligt at lære noget nyt *S*

• #11   26. apr 2009 Bare fordi....

• #13   29. apr 2009 All right! Det giver god mening det hele hvis koblingspladerne ikke slipper helt.
    Det med at en anden olie kan gøre en forskel tror jeg faktisk også kan forklare lidt i mit tilfælde da jeg syntes den slår ret hårdt fra sig efter jeg har skiftet olien. Specielt hvis den er morgen kold.

Tak for info!

Johan P!

Jeg tror faktisk ikke der var noget problem! smiley Det er min første maskine og jeg tror bare jeg var ret sart over for alle lyde. Ihvertfald har jeg ikke gjort andet end at rense kæden grundigt, givet den en frisk omgang smørring og der har ike været nogle problemer. Jeg skal bare lige blive lidt mere erfaren, men tak for din respons.

Kommentér på:
Hvorfor?

Annonce