6.369 visninger
|
Oprettet:
Hvornår ved man at ventiler ska justeres? {{forumTopicSubject}}
Har li købt mig en billig men fin gs 500 e.. Desværre uden servicebog..
Mine hænder er skruet fint på men ved sku ikk helt hvilke lyde man ska lytte efter for at finde ud af det..
Håber på det ka vente til vinter hvor den blir skildt ad og får den store tur.. Men ska de justeres ska de justeres..
Ved det forgår med shims.. Men ligger de oven på eller nede under på sådan en? og hvordan får man dem ud? Sidder de med en låsering eller ligne?
Håber der er mogle det ka være behjælpelige
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.024
Min skal fx kontrolleres for hver 20.000 km pøjpøj
sep 2007
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 75 Svar: 610
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Og det er jo ikke sikkert der kommer tikkelyde. De kommer jo kun hvis ventilafstanden er for stor. Men afstanden kan lige så godt være for lille.
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 33 MC-er: 6 Emner: 56 Svar: 948
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 43
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Og en anden ting - forgaffel olie - en ting som også er en sliddel som mange ikke skifer - selv om cyklen er over 10 år gamel. skift det - og brug en 20W eller 15 og ikke 10W.
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 242 Svar: 1.414
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 221
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Men efter min mening er det ikke fornuftigt at gøre affjedringen mere hård ved at bruge tykkere olie idet det jo påvirker returdæmpningen. Derfor bør man nok snarere kigge på andre mere stive fjedre/ progressive fjedre.
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
hvis du ikke er den store "selvskruer" med ordentligt værktøj m.v. ville jeg nok ikke kaste mig ud i det. Så vil det nok være billigere og ikke mindst mere sikkert at sende den på værksted. Det gør mange jo også med deres bil (selvom der formentlig kun er en minoritet der får tjekket ventiler på deres biler *SS*)
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
Men når man ikk roder med det dagligt er der vel intet galt i lige at følge op på lidt ting og sager
Men må jo nok bar gå igang i min sommerferie.. Den ska jo stadig skilles ad og ha målt shims og anskaffes nye
Men olie og tændrør blir skiftet iløbet af ugen og kæde når den kommer hjem
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Der er flere her der nævner et stort slid som bevirker at en ventil kommer til at stå åben hele tiden. Er dette tilfældet er det i hvert fald let at mærke på cyklen og det er endnu lettere at måle sig frem til uden at pille topdækslet af, men det har du jo nok styr på.
Jeg har aldrig selv oplevet fænomenet med konstant åbne ventiler så jeg gætter på at den skal have kørt MANGE km før dette viser sig, men det kan de der har nævnt det sikkert fortælle om i detaljer (?)
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
Tar dfn i sommerferien
Den køre fantastisk lige nu men når jeg ikk har bog på den er man jo lidt forsigtig med service
Hvornår ved man at ventiler ska justeres?