{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Vinterdæk {{forumTopicSubject}}

Godaften motorcyklister

Jeg skal have mig nogle nye dæk og selvom jeg ikke er væltet hele vinteren(har kørt alle dage - også når bilerne ikke kunne komme frem), så kan man godt mærke at det ikke er vinterdæk man kører med. Nu da jeg alligevel snart skal have nye dæk, så kan det lige så godt være vinterdæk.

Det er en lille off-roader jeg kører på(XT250 90'), så jeg kunne jo godt smide knobdæk på, men de er jo stort set altid lavet til plusgrader og så er dem jeg har nu lige så gode.

Jeg skal ikke køre med pigdæk, da de for hurtigt bliver slidt ned. Jeg skal bare bruge nogle halvgrove dæk, der er lavet til minusgrader.

Nogen forslag? Jeg kan ikke rigtig finde noget...

På forhån tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterdæk
  • #1   28. apr 2013 At knob og vinterdæk ikke er så gode på sommerasfalten gør ikke noget. Jeg kører ikke voldsomt eller lægger mig ned i svingene alligevel - Det er ikke det værd på motorcyklen smiley

• #2   28. apr 2013 Hvis du ikke kører i terræn, ville heidenau K60 scout være et godt bud, det er m+s godkendt.
    Hvis du kører terræn også så pirelli MT21

• #3   29. apr 2013 Du skal have tak for forslagene. K60 dækene ser ikke dårlige ud. Især da de både kan fås som sommerdæk(scout er det vel) og vinterdæk(Snowtex). Vælger selvfølgelig Snowtex. Så skal jeg bare finde ud af hvilken størrelse(bredde) jeg har plads til. Des breddere des bedre om vinteren forestiller jeg mig.

Tror nu alligevel lige at jeg kører på min nuværende dæk lidt endnu. Der er nok 1000-2000km tilbage, så de holder nok lidt af sommeren.

Men du skal have tak!

• #4   4. dec 2013 jeg ka huske at når alle bilerne skøjtede rundt på sneen så kom en 2CV nemt igennem sneen, så det er ikke bedre med brede dæk, tvært imod, smalle dæk kan komme ned til asfalten !!!!!!

Kommentér på:
Vinterdæk

Annonce