{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

Hans J
Hans J
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23

olie problem {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige skiftet olie og filter på min zx6r fra 95 her til aften. Men da jeg startede den op igen vil olie-lampen ikke slukke, og synes også motoren tikker. Jeg har Max haft den gående i tomgang i 30 sek. Hvad er der galt?
Mvh Hans

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  olie problem
  • #1   19. apr 2013 Hvis du har hældt nok olie på, ku det være et defekt oliefilter?

• Hans J
    Hans J Tilmeldt:
    nov 2007

#2   19. apr 2013 Jeg har hældt 3, 8 liter på, og filteret er et original filter til Kawasaki, men derfor kan selvfølgelig godt være defekt.

• #3   20. apr 2013 Lad motoren køre lidt længere, hvis du kan se olie i skueglasset er der ingen grund til bekymring.

• #4   20. apr 2013 det kan i nogle tilfælder ligge en luftlomme i filteret
    du løsner filteret lidt mens motoren køre, så skal der gerne komme olie ud
    det er en mulighed.

• #6   20. apr 2013 ehm nej, det er nok som steffen siger, luft i oliefilteret, der var en tråd for ikke særlig mange uger siden om en der også havde skiftet olien på en kawasaki, der var det også filteret der drillede, så det er nok en ting de kawasaki'er har.
    Og lader du maskinen stå uden olie tryk på i 2min, så kan den altså nemt tage skade, så hold op med det.
    Løsen filteret, også start motoren, mens du holder lappen på stopknappen, så snart der kommer olie ud af filteret, så stopper du også spænder det.

• Hans J
    Hans J Tilmeldt:
    nov 2007

#7   21. apr 2013 Morten P tak for svaret - det må jeg prøve næste gang jeg kommer ud til motorcyklen...

Kommentér på:
olie problem

Annonce