1.769 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

GPS holdere - er de brugbare? GPS holdere - er de brugbare?

Jeg har en ekstra bilGPS som jeg godt vil have med på MC´en. Har tænkt på at lave en holder selv, men sammenlignet med prisen på fx en Givi S950 gør at det nok ikke er det jeg skal "spilde" tiden på.

Men Spørgsmålet er så - er den praktisk anvendelig ?

Hvad har I af erfaringer med denne eller andre for den sags skyld?

Som I kan se af billedet er det jo ikke et traditionelt styr der er på min mc, så nogle af holderne kan jeg ikke bruge.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GPS holdere - er de brugbare?
  • #1   11. apr 2013 Jeg bruger et rammount... Det virker fint

• #2   11. apr 2013 Sådan en sag

(link fjernet)

• #3   11. apr 2013 nu er der jo også forskellige bespændinger på gps, hvad er det for noget di vil have på ?

• #4   11. apr 2013 Som du jo ved (efterhånden) er jeg en af de alt for mange fattige nordjyder smiley
    Derfor har jeg slet ikke råd til en "rigtig" mc-GPS. Jeg har både en TomTom og en Navigon 1,6 cm tyk, og 12x7,5 på de andre leder. Så selve holderen skal altså have fat i selve GPS´en på en eller anden måde. Jeg kører normalt ikke i regnvejr, men bor jo i DK, og her er der jo ingen garanti for at det iokke pludselig regner. Derfor kiggede jeg lidt på den der Givi, som vel giver en vis beskyttelse mod regn (?)

• #5   11. apr 2013 Bruger selv sådan en fætter her fra Givi http://www.louis.de/_305141b7f5b68c75e73ac113a6e6b633d9/index.php?topic=artnr&artnr=10002004

Til prisen kan jeg på ingen måde klage. Det funker sgu bare. Eneste negative er at der kan være en smule genskin, men det er ikke noget der generer

• #6   11. apr 2013 Jeg har selv lavet et beslag, men det siger du jo at du ikke vil spilde tiden på.
    Men kan dog sige at bil-GPS'en ikke kan "råbe" dig op, når du kører over 80, så jeg har slukket for lyden og indstillet den til at skrive vejanvisningen øverst på skærmen.
    Min MC har ligesom din et lidt specielt styr, så de almindelig holdere kunne ikke sættes på.

• #10   11. apr 2013 Jeg anvender min cykel-gps - en Garmin Edge 605 - til motorcyklen. Den er vandtæt, kan holde til slag og rystelser og har batteritid på cirka 10 timer. Det virker bare.

Og så koster den væsentligt mindre end en dyr mc-gps. Og kan selvfølgelig bruges på cyklen også til træning for den seriøse cykelrytter smiley

Eneste ulempe er, at skærmen er lidt lille, men jeg har nu aldrig haft problemer med at se noget.

Til montering anvender jeg den simpleste løsning: Jeg bruger sugekoppen fra bilen. Den monterer jeg på speedometer-glasset (der er jo fartmåler i gps'en).

Med en sikkerhedssnor hindrer man, at den flyver af helve til, hvis den skulle falde af (men det har jeg nu aldrig prøvet).

smiley

• #11   11. apr 2013 @Hans Henrik: Det er godt nok en fiks løsning, ser godt ud.

• #12   11. apr 2013 Ja, den medfølgende sugekop på enten et ur, eller hvis kåbeglasset har et plant felt - op under dette, virker ret godt. Men en fumlesnor er en rigtig god idé smiley
    Hvis du har en iPhone eller anden smartphone, kan du få en vandtæt holder/casing, som er fantastisk. Har selv en på Banditten til min iPhone 4s. Koster 199 i T Hansen.

• #13   11. apr 2013 BirgerO: Der findes jo mig bekendt flere, men er dit styr et traditionelt styr eller lige som mit. Det betyder en del for hvad der kan monteres. Den Round-a-Mount-USA-ting du linker til, kan jeg ski ikke rigtig se selve montagemetoden på. Desuden hvor pokker køber man svinet henne og til hvilken pris (ikke mindst smiley )

Steffen: jeg misforstod dig. Sådan ser den ret underlige holder ud til bilen. Den er sq lidt vanskelig at lavet noget andet holder-værk til. Desuden er holdertypen lidt usikker i forbindelse med rystelser. http://www.navigon.com/portal/dk/shop/zubehoer/produkt.html?produktFamilieId=18283370&produktId=6514972
    Kasper Q: Den holder du viser der tror jeg ikke fungerer på mit styr/i mit cockpit, men giv endelig lyd hvis du mener noget andet.
    Kasper K: hvis jeg kan købe noget færdigt og som fungerer til 300-400 kr er jeg ikke sikker på det er værd at gøre noget ud af, men lad høre. Er det relativt hurtigt lavet vil jeg bestemt ikke afvise det. Jeg er jo trods alt nordjyde *SSSSS*
    Hans Henrik: det var sq da ellers noget af et stang-arrangement du har ekviperet cockpittet med der *S*. Men i praksis kan jeg godt se at placeringen ser ret optimal ud. Desværre kan jeg ikke rigtig bruge knop-idéen til min Navigon (og heller den TomTom Via 130 M Europe 45 GPS jeg ellers kører med i bilen.
    TomTom Gooseneck Holder http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=755176 kunne man måske lave et eller andet halløj ud af, men ved ikke med sikkerhed om den dur til tomtom´en
    Hvordan sidder gps´en fast i din GPZ?

• #14   11. apr 2013 Til min lille Garmin Nuvi (bil) bruger jeg en cykelholder, og det virker fint de par gange om året hvor behovet er der. Og for en sikkerheds skyld har jeg klæbet lidt velcro på holderen og GPSen, så den ikke falder af..En anden fordel er også at holderen er meget lille, så den næsten ikke ses når den ikke er i brug.
    GPS holderen sidder lige foran koblings væske beholderen.

profilbillede
  • #15   11. apr 2013 Øhhhh en cykelholder..... er det ikke sådan en man sætter på anhængertrækket på bilen *S*
    Jeg ved godt øjnene ikke er som de har været, men jeg kan dæleme ikke se den. Kan du tage et par nærbilleder?

• #16   11. apr 2013 Den er sgu også lille, prøv at zoome ind.
    Her er den:
    http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/gps-tilbehor/GAR1088901/garmin-quick-release-bike-mount

Og så lidt velcro på begge emner, så er den der.

• #17   12. apr 2013 Hmmmm jeg tror sq for en gangs skyld jeg må give op. Evnerne rækker muligvis ikke *S*, men jeg kender heller ikke din GPS´ fastgøørelsesmåde. Det ligner umiddelbart overhovedet ikke mine.
    Jeg går ud fra at 2 strips holder holderen fast på stryret (kan jo stadig ikke se det på d.o. billedet.) men det er ikke rigtig en option på min mc......
    -Mern skal der så også 2 strips rundt om selve GPS´en?

• #18   12. apr 2013 Man skyder/klikker holderen ind fra højre mod venstre, og omvendt ved aftagelsen.
    Det kræver selvfølgelig en strømledning
    Meget enkelt og diskret løsning

• #19   12. apr 2013 Ka være jeg skal en smut omkring giganten. Selvom vejledning som regel ikke er deres stærke side, ka det da være de har noget der kan bruges.
    Men selvfølgelig hvis det KUN er til Garmin er jeg jo lige vidt smiley

• #20   22. apr 2013 (link fjernet)
    HAMA ENERGY CYKEL-/MOTORCYKELTASKE MED BATTERIRUM Artikelnummer: 373344 SKU :93777
    DKK 339,00 DKK 359,00
    af Hama
    (0 Anmeldelser)
    Hama Energy cykel-/motorcykeltaske med batterirum
    Produktbeskrivning

Eksklusiv støv-, og vandstænkbeskyttet navitaske til tohjulede køretøjer.
    Egenskaber

• Batterirum til op til 8 genopladelige AA-batterier eller almindelige batterier
    • Transparent touchscreen-beskyttelsesfolie muliggør betjening i tasken
    Udrustning

• Universelt egnet til styr på tohjulede køretøjer med en diameter på op til 27 mm
    • Transparent touchscreen-beskyttelsesfolie muliggør betjening i tasken
    • Håndrem (til forbedret bærekomfort eller som fangline til bedre sikring af navigationssystemet på motorcyklen)
    • Stænkvandsbeskyttet åbning for eksempel til ledningsgennemføring (hovedtelefon)
    • Vandtæt lynlås
    • Batterirum til op til 8 genopladelige AA-batterier eller almindelige batterier
    • 7 skumgummiindsatser til optimal placering af navigationsapparatet
    • Inkl. styrholder med regulerbart og låsbart kugleled (kan drejes 360°).
    Tekniske detaljer & specifikationer

Vægt 195 g
    Passer til Universel
    Model Materiale: Etylenvinylacetat (EVA)
    Indvendige mål B: 13,0 x D: 8,0 x H: 2,5 cm

• Teddy J
    Teddy J Tilmeldt:
    maj 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #21   13. maj 2018 Nogen der hved hvor man kan købe en tablet holder til sin scooter

Kommentér på:
GPS holdere - er de brugbare?

Annonce