VFR800Fi - Sidetasker? VFR800Fi - Sidetasker?
Hej
Jeg vil lige spørge motorcykelgalleriets kloge/erfarne hoveder til råds.
Jeg har købt en VFR800Fi '99, hvortil jeg skal have fundet en bagage-løsning. Jeg er mest tilhænger til "hårde" sidetasker, der kan klikkes af og på hurtigt. Jeg er ligeledes tilhænger af at pille stativet af, når jeg ikke skal på længere ture.
Derfor leder jeg efter et sæt kufferter (ingen topboks), der lever op til følgende ønsker:
- Skal kunne klikkes af/på
- Stativet skal gerne kunne fjernes, uden at det kræver 2 dages arbejde
- De skal gerne passe nogenlunde til motorcyklen, altså - ikke sidde 20 cm væk fra hver side.
Jeg har fået tilbud på et sæt Krauser tasker, der vidst er ca. 42L hver. Prisen er egentligt ok, jeg synes bare de er lidt store.
Nogen forslag?
Pft.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Når du bruger tasker skal du KØRE - Når du ikke bruger tasker, kan det være, at du bare skal SES:-)
Vær ærlig over for dig selv - det her er vel ment:-)
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 105
Jeg er helt med på hvad du mener, 100%. Jeg har bare erfaring med at være træt af for store sidetasker.
Cyklen bliver utroligt bred, fanger MEGET mere vind, og jeg har ikke brug for så meget plads.
Det kan sagtens være, at det ender med de Krauser tasker der, jeg ville bare ønske at de var 32L i stedet for 42L
Men tak for input.
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
http://www.corbin.com/honda/2002_vfr800bags.shtml
Det laves ikke bedre... Det lykkedes for mig at finde en skadet cykel i Holland for et par år siden, hvor jeg fik fat i Beetle og Smugler til min daværende VFR800 (98). Design og funktion er SÅ flot... second to none!
Alternativt ville jeg vælge en Givi-montage til V35 tasken. Og nej, det kan du ikke købe fra "hylden" at smide på... Det kræver at du køber fastmontage (rør) typen og retter det til. Herefter kan V35 (GIVI) monteres og giver et utroligt smukt og tidsløst design. Indfarver du låg på GIVI'en, tja, så er intet øje tørt i miles omkreds...
Krauser er grimme....store...og... tja, de dur' bare ikke!
Held og lykke med dit projekt.....
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Når vi kører mere end bare to-måske tre dage eller have soveposer med, så har jeg også oppakning spændt på uden for taskerne - og det er sgu træls. Jeg kunne faktisk godt bruge noget større, og jeg har endda topboks på.
VFR800Fi - Sidetasker?