804 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

V2 vs R4 V2 vs R4

Hey alle sammen.

Jeg kender dog noget til teknik, men har dog det ene spørgsmål jeg ikke lige kan hitte...

En V2 har et meget større moment, og har sin heste i de lave omdrejninger. En 4-cylindret har kun sine hest i de højere omdrejninger. Vi antager at de begge er på 1000cc.

Hvordan kan det egentlig være at en v2 har større moment end en r4? Godt nok er cylinderene mindre på en r4, så de giver ikke et lige så stort spark som en enkelt cylinder på 500cc(!), men til gengæld slår der jo 2 halvt så store cylindere på r4*eren på en omgang i forhold til v2'en. Så burde det jo være det samme...?

Hvor kan det være at der er større moment?
Spørge måske dumt...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  V2 vs R4
  • #1   30. jun 2006 V2 har formodentligt større slaglængde, mens r4 er overkvadratisk (større boring end slaglængde) hvilket giver mindre moment men mere omdrejningsvillig :-)....Håber det er rigtigt formuleret..

P.s. gammel emne

• #2   30. jun 2006 Forskellen ligger i hvordan kræfterne bliver leveret. At en V2 ofte har mere moment, skyldes slaglængden.

En 4 benet er mere smidig end en V2..

V2 har dog i mange år været den vindende i superbike, både af Ducati og Honda.

Årets masterbike er en Aprilia, den tæver cykler der vejer mindre og har 30 heste mere.

V2 er bedre og lyder bedre :oD

• #3   30. jun 2006 jeg henter sku mine popcorn det her plejer at blive sjovt :-)))

• #5   30. jun 2006 •·.·´¯ TL® ƒ®€ª|< ¯`·.·• Det er rigtigt, det er det pigerne vil have.
    Det kilder så dejligt, siger de.....

• #6   30. jun 2006 pude . du ved godt at sådan en r6 kun er for lærlinge he he he . det siger gude-glenn selv og hvis nogen ved det så er det jo KLART ham ikke ;-)) .

• #7   30. jun 2006 fodbold er lige så kedeligt som en række 4 :-)))

• #8   30. jun 2006 nul . det er døden at se på de tosser de render rundt og skaber sig bare de får en skulder . vil hellere ud at køre på min v2 MEGET hellere .

• #9   30. jun 2006 Evolutionen lærte os at gå på 2 istedet for 4 !!!!!

• #10   30. jun 2006 brian....det gad jeg godt se dig gøre

• #11   30. jun 2006 Jens C, der er sjældent tænding på 2 cylindre samtidig på en firecylindret (4-takt) række.
    Hedder du Rossi til mellemnavn, kan du køre hurtigere gennem svingkombinationer på en række firer, men er du en alm. god motorcyklist, har du større glæde af bundtrækket fra en V2'er. Det er derfor jeg kører V2
    smiley

• #12   30. jun 2006 Jens, det har de heller ikke altid, tag f.eks:

2005 Aprilia RSV1000R: 107nm/7500 rpm
    2005 Suzuki GSX-R 1000: 120nm/8000 rpm

• #13   30. jun 2006 "2 cylindre = langsom..
    4 cylindre = hurtig.."

Årets Masterbike siger alt. Aprilia laver verdens bedste gadecykel.

At de også laver de smukkeste er kun bonus.

I kan pive og tude og gøre ved. V2 er bedst!! ( og min far kan banke din far!).

• #14   30. jun 2006 CHRIS !!!!!!

Nu leger du med ilden ,,,,, "fodbold er lige så kedeligt som en række 4 :-))) "

Hvad er det lige du har som baneged ?? Hmm du lyder som min kone, modsiger sig selv,,, hi hi

Bo "som synes at fodbold er kedliger end,,,, dartspil"

• #15   30. jun 2006 hayabosa. jeg står ved mit udsagn . at kommer op på en gixxer 600 når man er vant til tlsèn er sku noget af en klam fornemmelse . den trækker jo slet ikke !!! .den er ok til sturup men fik jeg mulighed for at finde mig en sv650 at bytte den med så gjorde jeg det sku .

og fodbold ER kedeligt .

• #16   30. jun 2006 Flyverskjuuuuuullll! Så har vi sgu ballade på MCG! *g*
    Åh nej.
    Jeg selv har for nylig prøvet R6 som jeg synes var en smule skuffende. Jeg kommer fra en 1-cylindret hvor der kun har 48 hk men på 660 ccm. Den slår direkte fra i tændingen ved 7000 rev/min og Ved det omdrejningstal sker der mildest talt IKKE en skid på en R6.
    Jeg står og skal anskaffe mig enten R6 eller ZX-9R og jeg blir sgu nødt til at få noget kubik hvis jeg skal ku blive tilfreds med en række firer.
    Skal Sebastian G. overtale mig til en TL'er? Er det der vi skal hen? smiley

• #17   30. jun 2006 om det lige skal være sebastians tls eller en andens så gør dig selv den tjenste at prøve en ihvertfald .
    de går sku for lækkert de tlsère :-))

• #18   30. jun 2006 ja nu har jeg jo lige solgt min gamle r4... og jeg må der ærlig indrømme at jeg overvejer seriøst en v2 som den næste... er stadig ret imponeret af min fars gamle 500ccm v2... den kører så lækkert af en 500ccm... men hvad det bliver må tiden vise... for det bliver sku ikke endnu... tror jeg da... smiley

Hilsen Morten ( Der tror han er vokset fra de drenge mc'er (læs "R4"))

• #19   30. jun 2006 Chris,,

tænker om du ikke heller så skulle vælge en sv1000

de kunne på et tidspunkt fåes for 100k (naked) men der skal jo alligevej andre kåber på, så spørgsmålet er så,, hvad koster sådan een uden afgift ?? måske 45 k ?? ,,, og så har du næste lige så meget bund som på tl'eren

Jooo du har da ret,, mht fodbold,, det ER bare kedeligt smiley

• #20   30. jun 2006 hayabosa . jo en sv eller en tls mere ville være fedt . der er så bare det at de baner jeg vil komme til at køre på ikke rigtigt er lavet til de store maskiner der er en 600 mere i sit es så en sv 650 ville nok gøre det godt .
    jeg er nu heller ikke direkte utilfreds med min gixxer . den køre godt og styre også perfekt og gør som der bliver sagt i det store hele . men jeg mangler bare den kraft der ligger i bunden af en v2 maskine .
    hva faen det er jo et luksus problem når alt kommer til alt ik :-)) .
    dog fatter jeg ikke den der til hverdag ligger og køre på en gixxer 600 . det må da være døden . lidt ligesom fodbold smiley .

• #23   1. jul 2006 V2 sparker bare røv!!

Vil man helst have en stribe-cykel eller en der er sjov at køre på de små veje??

Kommentér på:
V2 vs R4

Annonce