1.240 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
29 Svar
V2 vs R4 V2 vs R4
Hvis man sammenligner 2 motorcykler (f.eks. SV 650 og 650 bandit), hvilke forskel er der så på om man kører på en V2 eller en R4....har den ene mere bundtræk, blødere motorgang ect. ????
0 synes godt om
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
v2 styre
v2 er lig med flere vibrationer end r4 men mere bundtræk .
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 43 Svar: 526
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 43 Svar: 526
man kan skrive gode og dårlig ting om begge, men d r igen en smags sag..
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Hekto kommer nok snart på banen med sin påstand om at en V2 motor er perfekt afbalanceret :o)
Måden de 2 motore levere deres kræfter på er meget forskelligt, det er en smagssag hvad man er til.
/
Jesper
apr 2004
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 53
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Det her bliver lige til Chips og cola
Antal HK er samme som antal muskler
momentet er så størrelsen på musklerne
Man siger normalt, at på en bane skal en R4 cirka have 20% flere HK end en V2 for at kunne følge med!
Dog har antal ccm også en del at sige her. LIgesom gearingen på den enkelte cykel
Der er både fordele og ulemper ved begge!
Det kommer meget an på kørestil og temperement hvad man er til!
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 1.358
Søren (der drømmer om V2 motorcykel)
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Det er desuden ikke kun motorkraft der spiller ind.
På ligeuds kørsel er det HK der tæller!
På kørsel med sving er det føreren og affjedring!
En god affjedring er bedre end de sidste 20HK!
Især affjedring komemr bag på mange at den er så vigtig! Men i sving er det altså den der afgør farten, og dermed også nedlægningsvinklen
jan 2005
Følger: 38 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 175 Svar: 927
Spørger fordi jeg ikke ved noget om det,har aldrig prøvet en v2 sådan rigtigt....
Trækker v2´eren hårdere end v4 ´eren?
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
okt 2005
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 315
René
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
I sidste ende er det altid ens egen mc der er bedst
Det er et spørgsmål om tilvænning
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
jun 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 18 Svar: 263
v2 er bare noget skrammel har selv haft en tl og vorherre bevars noget lort at køre på..
har en v4 nu det er sagen
jun 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 18 Svar: 263
den styrer og køre 1000 gange bedre end min gamle tl
jun 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 18 Svar: 263
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.023
V-1 er sagen! (- Fordi jeg siger det! Basta!)
Desuden er V-1 det eneste der lyder som rigtigt tordenvejr!
- R-4 Hyler
- V-2 Brummer
- V-1 Tordner derudaf!
Jeg har ret!
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
jun 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 18 Svar: 263
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Hvis det er kommentaren ang sports v2 og chopper v2, Så er den ej ondt ment!
En sports v2 har et meget bredere spektrum end en v2´er på fx en harley! Der er der skam intet ondt i.
Er det den med min manglende respekt! Så er det vist dig der skal have en depression ud! Har du ikke set alle de smilies der er i posten?!? Jeg kan også skære det ud i pap. -->Jeg har endnu ikke set en v2 ejer sige at R4 er fedest eller omvendt! Det var pointen i det svar! De fleste taler jo bedst for netop den type motor de kører! Der er jo en grund til at de kører netop den type! Det er der heller intet ondt i, tværtimod! Det var sagt lidt i sjovt (du ved smilyes).
Så drop det der med at sammenligne mig med en bruger fra scootergalleriet tak, og læs istedet posten igen og forstå en gang til
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 45 Svar: 462
Så er det logisk at en 1'er er sjovere end en 2'er!
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
zx6r kontra tl1000!
Det du siger der er vist en del farvet om end også berørt af en vis placebo effekt
Har selv kørt en zx6r som din en del kilometer!
Både zx6r og TL har den fejl at bagsvinger er for blød og derfor giver sig når man presser cyklen. Dertil er zx´eren mærket af den "ringe" forgaffel der er monteret på den.
ZX6r er letkørt, men har ingen motorkraft sammelignet med TL. TL er også letkørt, men som standard alt for grov i motorgang og dårlig i affjedring. Især det med motorgang føles meget værre på en V2´er, da motoren på TL´eren ikke har samme smidighed ( dette da TL´eren har 1. generation af indsprøjtningssystemmet) som en R4´er! Men en justering med en powercommander gør mere end underværker! Men folk er tit for nærrige til at give de 4k det koster for en justering, selvom de lige har betalt 100k for en cykel! Mange bliver desværre snydt af at de så kommer over på en anden mc med en motor der ikke er så grov i indstillingen. Og hvis den gamle cykel så heller ikke har været sat ordentligt op i affjedring (hvilket er 40% af hele cyklen) ja så er det klart man mærker en stor forskel som du nævner! Men den er vist lige overdrevet nok
At du påstår din zx6r kører og styrer 1000 gange bedre end en TL´er fortæller hvis mere om dig som fører end det gør om cyklerne
køreegenskaber ligger tæt op af hinanden! Ærgeligt du ikek har haft lejlighed til at køre en "ordentlig" opsat TL´er
Du må få en tur på min en dag, så kan du mærke hvordan en TL´er skal køre!
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
For en enkelt gangs skyld er jeg ikke uenig med dig.
Jan L
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
hehe Jan
Du er da altid enig med mig
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Problemet med netop forums, mails og sms´er er at det tit er svært at se sarkasme, ironi osv osv
Bare vi er enige
V2 roxx....
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Så jeg tror jeg ska ha
En Ktm single.... ting
en 998
En Speed Triple
En Rc30 eller måske en en V-max
En ZX10
En CBX1000
osvosv, en v8 (men ikke sårn noget Boss hos fis, måske en Guzzi Gpmask :-))og en Rcv med 5 ben kunne der sikkert ox blive råd til.....
Tror de trækker ganske fint, er sjove at køre og lyder rigtigt alle sammen....uanset antal cyl....
Af de 2 cykler du nævner syntes jeg at Sveren er sjovest. Men det er mest op til dig og dine præferencer.
Tror egentlig at en single eller en V2 med deres urkraft macho buldren har nemmest ved at gøre kvierne... lystne..... (måske derfor at nogen stadig kører Harley ???)
Hvis man kommer ræsende på sin R4 Zxcbgsyz-ting med 18500 omdr under nedgearing og flammer ud af potten.... så kører man så stærk at godtnok hører konerne macholyden men de når ikke at se tumpen ræse forbi.
Tror jeg skal ha mig en V2 næste gang :-)..... elller måske ikke .... konen brokkede sig over at en gut der startede en TLR op i et p-hus, var ved at få hende til at tisse i bukserne.....og det var ikke af fryd men af forskrækkelse....
Hmm det dur jo heller ikke at skræmme damerne....
Ok godnat, jeg trænger vist til at sove.
jun 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 18 Svar: 263
jun 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 18 Svar: 263
V2 vs R4