{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Karburator rengøring og indstilling..
  • #1   25. jan 2013 Helt sikkert.

  • #2   25. jan 2013 Okay lyder godt.. Aner ikke hvad det måtte koste;)

  • #3   26. jan 2013 En skam du ikke bor tættere på, for umiddelbart vil jeg tilbyde det til det halve smiley
    Jeg mener at en bekendt fik det gjort for 1400 for et par år siden her oppe og det var ikke ved en specielt billig forhandler....... måske skulle du istedet ringe til et par stykker i dit nærområde......


  • #4   26. jan 2013 helt ok pris gav selv 2600 sidste år og det var alle pengene vær

  • #5   26. jan 2013 Carsten kunne du mærke den trak bedre eller ?
    Okay lyder ikke til at være en urimelig pris..


  • #6   26. jan 2013 Jeg gav noget lign. 1600, ved en mindre mc pusher med ultralyd og justering osv. Kunne godt mærke forskel da der var problemer med den.

  • #7   26. jan 2013 Det var på min intruder og der er kun 2 stks.

    Så prisen er ikke urealistisk..


  • #8   26. jan 2013 Jeg ga 1100 for justering af karburator og indkøring

  • #9   26. jan 2013 Bo nu fik han også rens med, står der. Hvis de har haf dem adskildt, grundjusteret, synkroniseret og kørt ind er det en fin pris

  • #10   26. jan 2013 den træk bedre starter nemmere og går mere jævnt

  • #11   26. jan 2013 Er det ikke mere vigtigt at det bliver gjort ordentligt af én der ved hvad han har med at gøre, fremfor hvor meget det koster...?

  • #12   26. jan 2013 nemlig mathias

  • #14   26. jan 2013 Ville os bare vide hva det ca måtte koste..
    Men lyder alt rimeligt og er på et mc værksted i Tyskland så blir gjort ordentligt og er jo hovedsagen:)


  • #15   26. jan 2013 hmm hvis det er i tyskland så kan du jo ikke sammenligne med priser fra danske værksteder

  • #16   26. jan 2013 Tjo kan jeg vel godt.. Hvis jeg sparer 500kr i forhold til er det da fint:)

  • #17   26. jan 2013 Bestemt ikke for at sige noget negativt generelt om værksteder, men hvordan hulen kan nogen påstå!!! at noget der bliver lavet på et værksted er "gjort ordentligt af én der ved hvad han har med at gøre" hvilket jeg også må opfatte som en slags garanti for at det bliver lavet ordentlig/som det skal laves??????
    Hvis man følger lidt med her, i FDM, Kontant eller andre steder, så får man da vished for at det ihvertfald ikke pr. definition forholder sig således. Skulle man bruge samme resonnement vil en høj pris også give bedste kvalitet. Det er så heller ikke korrekt.
    Så "sort/hvid" kan man altså ikke se på tingene.Jeg kender da flere private der laver tingene lige så godt og i nogle tilfælde langt bedre end på værksteder smiley


  • #18   26. jan 2013 Der er mange værksteder der tilbyder rengøring og justering, men mange af dem justere dem bare til standard indstillingerne.
    for at gøre det ordentligt skal den på rullefelt, også koster det altså mere.


  • #19   26. jan 2013 øhhhhhh nu tror jeg da lige vi skal have defineret hvad de forskellige mener med "justering"............

  • #20   26. jan 2013 Hvis du læser mit indlæg igen vil du måske opdage at min anbefaling ikke var at køre til et hvilket som helst værksted, men netop til et sted med forstand på justering af karburatorer. Og ja, de findes skam stadig smiley

  • #21   26. jan 2013 Nå men så tager vi den igen ,-)
    Hvis man vil have et værksted til at foretage seancen, vil jeg tro at de fleste gør det pga manglende viden selv herom. Hvordan kan man så vurdere om det er gjort til optimum eller blot en blød mellemvare eller om der overhovedet er foretaget noget?

    Selv om man evt. skulle have den nødvendige viden men af andre årsager vælger værkstedet, hvordan kan man så på forhånd vide noget som helst om kvaliteten?

    min pointe er at det er usædvanligt vanskeligt/umuligt at "være sikker" som det blev indikeret tidligere.

    Prøv at beskrive hvordan du mener, at du kan være 100% sikker på at værkstedet dels er ekspert i justering af "din" karburator og dels at de også HVER gang bruger al den fornødne tid der skal medgå til en optimal justering.


  • #22   26. jan 2013 Du har ret i at man ikke kan være sikker på noget som helst. Men spørger man sig lidt frem og hører til hvor andre har fået arbejdet gjort og om de har været tilfredse er man da kommet et godt stykke af vejen.
    Desuden har jeg selv været beskæftiget på et værksted med speciale i bl.a. karburatorjustering, så jeg skulle mene at jeg har et rimelig godt udgangspunkt for at sige god for i hvert fald ét sted smiley


  • #23   26. jan 2013 Man kan muligvis komme et stykke vej ved at spørge andre, men det forudsætter jo at de andre REELT ved/kan vurdere om det er gjort ordentligt. Det er klart at hvis maskinen slet ikke kan starte eller går særdeles uhjævnt, så er det næppe en større videnskab at konstatere en forbedring smiley
    Og det der med en nøgtern og korrekt vurdering må jeg konstatere ikke er sådan "bare liiige" tilsyneladende *SS* sidder og smiler ved tanken om den benzinøkonomi nogle har angivet i en anden tråd (som jeg i øvrigt genkender fra bekendte). Rigtig mange har en tendens til at glorificere deres materiel istedet for at forholde sig nøgtern/professionel/kritisk til en given problematik smiley

    Du talte om rullefelt i forbindelse med "justering" og her må jeg gå ud fra at du også medtager dysning m.v. da jeg ikke rigtig kan se hvor synkronisering passer ind i billedet, medmindre man vurdere korrekt motorgang højere ved en helt bestemt belastning end ved tomgang som jeg vil tro de fleste synkroniserer ud fra (?)
    Årsagen til mit "udfald" mod værksteder er desværre ikke grebet helt ud af den blå luft, da jeg gennem tiden har ansat ganske mange mekanikere og stort set samstemmende er deres altoverskyggende årsag til jobskifte at de "ikke kan få lov til at udføre deres arbejde ordentligt" rigtig mange har en værkfører/ejer til at stå og ånde dem i nakken og kræve en "hurtig" løsning frem for en god eller den mest optimale uanset kundens ønske.


  • #24   26. jan 2013 Så ordentligt sammenlignet med hvis jeg selv skulle prøve mig frem:)

  • #25   26. jan 2013 Læs lige tråden igen - det var ikke mig der begyndte at snakke om rullefelt, det var Morten P. Men nu vi snakker om rullefelt er der naturligvis ingen tvivl om at et rullefelt er påkrævet for en ordentlig justering (og ja, jeg mener dysning), så man kan se hvordan knallerten opfører sig ved alle delgasser. Her er det værd at bemærke at det er mindst lige så vigtigt med en ordentlig lamdbasonde/oxygensensor, og viden om hvordan man bruger den korrekt, da det er den eneste mulighed man har for at ramme en optimal air/fuel ratio (AFR).
    Det højner iøvrigt mekanikerens troværdighed gevaldigt hvis han udleverer før- og efterudskrifter af resultaterne til kunden - og naturligvis med AFR-kurver, ikke kun effektkurver - med et bredt spænd af delgasser foruden fuldgaskurven. Desværre er der en tendens til kun at fokusere på sidstnævnte, hvilket er synd, da det er de færreste der kører med hanen i bund konstant smiley

    Synkronisering kan naturligvis sagtens laves uden rullefelt, da det ganske rigtigt udføres i tomgang.

    Hvilken tråd er det du omtaler mht. benzinøkonomi? Kom gerne med et link smiley

    Mvh Mathias


  • #26   26. jan 2013 Hej igen Torben. jeg er ikke helt med på din sidste kommentar her .-)

    men som jeg skrev tror jeg lige vi skal have præciseret hvad "indstilling" og/eller justering består i.

    En pris på 2k er nok rimelig nok, men som sagt afhænger det jo af hvad man får. Men en total adskillelse og rengøring er lidt noget pullerværk og af og til opdager man så enten bittesmå o-ringe der skal skiftes eller andet og så render tiden jo på et værksted, for jeg vil tro at de fleste så skal til at bestille ekstradele hjem. Eller også er der måske en dyse, O-ringsskive eller nål mekanikeren vurderer bør skiftes for et ordentlig resultat.
    Selve synkroniseringen tager ikke mange minutter.


  • #27   26. jan 2013 Der er nu en hel del karburatormiodeller der ikke er bestykket med lamdbasonde/oxygensensor smiley så det vil mange ikke være bebyrdet med at skulle tage hensyn til smiley
    Men jeg synes indlæggene på glimrende vis illustrerer et af problemerne mellem kunde og værksted. Nemlig en helt specifik og klar aftale om, hvad der skal laves. Jeg vil umiddelbart postulere at hvis en kunde indlevere en mc med beskeden om at "karburatorerne skal tjekkes" eller "justeres" så vil værkstedet IKKE foretage et rullefeltscheck med evt. omdysning und alles smiley - I øvrigt taler vi så også om en HELT anden pris.
    Tråden hed vist noget med km/l og det er en relativ ny tråd. Når folk begynder at tale om mc´ere der går over 20 km/l så spidser jeg altså øren, vel vidende at der findes enkelte særligt økonomiske modeller. men når noget påstår så vidt jeg husker helt op til 45 km /l så bliver jeg sq lidt skeptisk ,-)
    Men det illustrerer et andet velkendt vist nok ret generelt menneskeligt træk. Rigtig mange har det med at glorificere alt hvad de selv har. Jeg har da også bekendte som har en helt fantastisk diesel/benzinøkonomi, som simpelthen ikke er korrekt, men det er håbløst at diskutere. Jeg har bare en faglig baggrund som jeg er belastet af, og her bliver man halshugget (videnskabelig uredelighed) hvis man skriver ting som faktuelt ikke kan eftervises.......... men sådan er der så meget .-)


  • #28   26. jan 2013 Jeg mener naturligvis den lambdasonde/oxygensensor der hører til rullefeltet og som er påkrævet for at udlæse en AFR-kurve smiley Jeg gik ud fra at det gav sig selv - beklager hvis det ikke var tilfældet.
    Mht. benzinøkonomi, så går lidt af fornøjelsen af en økonomisk kørende MC, hvis grunden til at den er økonomisk er at den går så magert at den har dårlig motorgang og evt. kører ved en driftstemperatur der er så høj at man risikerer at skade motoren smiley Men ja, sådan er der jo så meget smiley

    Over 20 km/l er vel ikke unormalt, det har jeg selv præsteret ved flere lejligheder under særligt gunstige forhold - f.eks. motorvej med 90km/t på KTM 450 EXC -> 23km/l. Iøvrigt dyset så den gik ca. 14:1 AFR ved lave delgasser, dvs. en smule til den magre side, men langtfra faretruende lavt.
    45km/l som du nævner vil jeg nok også stille mig en anelse spørgende overfor smiley

    Mvh Mathias


  • #29   26. jan 2013 Jeg har jo ikke været med, så jeg kan jo ikke rigtig oppunere, men umiddelbart synes jeg også dit tilfælde her lyder utroligt. Alene en hurtig googling kommer op med 9 - 16 km/l, som jeg egentlig synes lyder ganske fornuftigt. hvilke fejlkilder har du taget højde for og hvordan har du foretaget beregningen?
    Jeg har jo også bemærket et utal af tests i MCTC som i rigtig mange tilfælde aldrig når over 20. De fleste er dog også "rigtige" (undskyld .-) ) motorcykler med merre end 1 cylinder.


  • #30   26. jan 2013 Den Motor einstellen mit Ventilen und Vergaserreinigung kostet ca. 270,- Euro.

    Ved ikke ikke hvor meget det vil sige?


  • #31   26. jan 2013 Jeg har skam også haft den nede på (og under) 9 smiley Esbjerg-Harboøre på stranden med stramt kabel -> knap 8 på literen...
    Målemetoden er ganske simpel: tanken fyldes til randen ved turens start og det samme ved turens slutning. Afstanden målt på GPS. Fejlkilder - njaeh, sørger man for at fylde helt op mener jeg ikke der er de store muligheder for fejl.

    Jeg vil tro at de opgivelser du har fundet er ved blandet kørsel. Det omtalte tilfælde var stort set udelukkende kørsel på motorvej med konstant 90km/t - mere økonomisk bliver det vel næppe. Dvs. ikke særlig blandet, men ikke desto mindre opnåeligt hvis det er det kørselsmønster man har til hverdag. Men så kørte man nok ikke på en EXC...


Kommentér på:
Karburator rengøring og indstilling..

Annonce