10.749 visninger
|
Oprettet:
Karburator rengøring og indstilling.. {{forumTopicSubject}}
Hej
Har fået et tilbud på at få min karburator rengjort og indstillet for 2000kr er det en rimelig pris?
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 34 Svar: 143
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Jeg mener at en bekendt fik det gjort for 1400 for et par år siden her oppe og det var ikke ved en specielt billig forhandler....... måske skulle du istedet ringe til et par stykker i dit nærområde......
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 687
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 34 Svar: 143
Okay lyder ikke til at være en urimelig pris..
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
Så prisen er ikke urealistisk..
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 341
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.289
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 687
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 2 Svar: 2.835
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 687
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 34 Svar: 143
Men lyder alt rimeligt og er på et mc værksted i Tyskland så blir gjort ordentligt og er jo hovedsagen:)
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 687
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 34 Svar: 143
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Hvis man følger lidt med her, i FDM, Kontant eller andre steder, så får man da vished for at det ihvertfald ikke pr. definition forholder sig således. Skulle man bruge samme resonnement vil en høj pris også give bedste kvalitet. Det er så heller ikke korrekt.
Så "sort/hvid" kan man altså ikke se på tingene.Jeg kender da flere private der laver tingene lige så godt og i nogle tilfælde langt bedre end på værksteder
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
for at gøre det ordentligt skal den på rullefelt, også koster det altså mere.
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 2 Svar: 2.835
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Hvis man vil have et værksted til at foretage seancen, vil jeg tro at de fleste gør det pga manglende viden selv herom. Hvordan kan man så vurdere om det er gjort til optimum eller blot en blød mellemvare eller om der overhovedet er foretaget noget?
Selv om man evt. skulle have den nødvendige viden men af andre årsager vælger værkstedet, hvordan kan man så på forhånd vide noget som helst om kvaliteten?
min pointe er at det er usædvanligt vanskeligt/umuligt at "være sikker" som det blev indikeret tidligere.
Prøv at beskrive hvordan du mener, at du kan være 100% sikker på at værkstedet dels er ekspert i justering af "din" karburator og dels at de også HVER gang bruger al den fornødne tid der skal medgå til en optimal justering.
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 2 Svar: 2.835
Desuden har jeg selv været beskæftiget på et værksted med speciale i bl.a. karburatorjustering, så jeg skulle mene at jeg har et rimelig godt udgangspunkt for at sige god for i hvert fald ét sted
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Og det der med en nøgtern og korrekt vurdering må jeg konstatere ikke er sådan "bare liiige" tilsyneladende *SS* sidder og smiler ved tanken om den benzinøkonomi nogle har angivet i en anden tråd (som jeg i øvrigt genkender fra bekendte). Rigtig mange har en tendens til at glorificere deres materiel istedet for at forholde sig nøgtern/professionel/kritisk til en given problematik
Du talte om rullefelt i forbindelse med "justering" og her må jeg gå ud fra at du også medtager dysning m.v. da jeg ikke rigtig kan se hvor synkronisering passer ind i billedet, medmindre man vurdere korrekt motorgang højere ved en helt bestemt belastning end ved tomgang som jeg vil tro de fleste synkroniserer ud fra (?)
Årsagen til mit "udfald" mod værksteder er desværre ikke grebet helt ud af den blå luft, da jeg gennem tiden har ansat ganske mange mekanikere og stort set samstemmende er deres altoverskyggende årsag til jobskifte at de "ikke kan få lov til at udføre deres arbejde ordentligt" rigtig mange har en værkfører/ejer til at stå og ånde dem i nakken og kræve en "hurtig" løsning frem for en god eller den mest optimale uanset kundens ønske.
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 34 Svar: 143
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 2 Svar: 2.835
Det højner iøvrigt mekanikerens troværdighed gevaldigt hvis han udleverer før- og efterudskrifter af resultaterne til kunden - og naturligvis med AFR-kurver, ikke kun effektkurver - med et bredt spænd af delgasser foruden fuldgaskurven. Desværre er der en tendens til kun at fokusere på sidstnævnte, hvilket er synd, da det er de færreste der kører med hanen i bund konstant
Synkronisering kan naturligvis sagtens laves uden rullefelt, da det ganske rigtigt udføres i tomgang.
Hvilken tråd er det du omtaler mht. benzinøkonomi? Kom gerne med et link
Mvh Mathias
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
men som jeg skrev tror jeg lige vi skal have præciseret hvad "indstilling" og/eller justering består i.
En pris på 2k er nok rimelig nok, men som sagt afhænger det jo af hvad man får. Men en total adskillelse og rengøring er lidt noget pullerværk og af og til opdager man så enten bittesmå o-ringe der skal skiftes eller andet og så render tiden jo på et værksted, for jeg vil tro at de fleste så skal til at bestille ekstradele hjem. Eller også er der måske en dyse, O-ringsskive eller nål mekanikeren vurderer bør skiftes for et ordentlig resultat.
Selve synkroniseringen tager ikke mange minutter.
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Men jeg synes indlæggene på glimrende vis illustrerer et af problemerne mellem kunde og værksted. Nemlig en helt specifik og klar aftale om, hvad der skal laves. Jeg vil umiddelbart postulere at hvis en kunde indlevere en mc med beskeden om at "karburatorerne skal tjekkes" eller "justeres" så vil værkstedet IKKE foretage et rullefeltscheck med evt. omdysning und alles - I øvrigt taler vi så også om en HELT anden pris.
Tråden hed vist noget med km/l og det er en relativ ny tråd. Når folk begynder at tale om mc´ere der går over 20 km/l så spidser jeg altså øren, vel vidende at der findes enkelte særligt økonomiske modeller. men når noget påstår så vidt jeg husker helt op til 45 km /l så bliver jeg sq lidt skeptisk ,-)
Men det illustrerer et andet velkendt vist nok ret generelt menneskeligt træk. Rigtig mange har det med at glorificere alt hvad de selv har. Jeg har da også bekendte som har en helt fantastisk diesel/benzinøkonomi, som simpelthen ikke er korrekt, men det er håbløst at diskutere. Jeg har bare en faglig baggrund som jeg er belastet af, og her bliver man halshugget (videnskabelig uredelighed) hvis man skriver ting som faktuelt ikke kan eftervises.......... men sådan er der så meget .-)
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 2 Svar: 2.835
Mht. benzinøkonomi, så går lidt af fornøjelsen af en økonomisk kørende MC, hvis grunden til at den er økonomisk er at den går så magert at den har dårlig motorgang og evt. kører ved en driftstemperatur der er så høj at man risikerer at skade motoren Men ja, sådan er der jo så meget
Over 20 km/l er vel ikke unormalt, det har jeg selv præsteret ved flere lejligheder under særligt gunstige forhold - f.eks. motorvej med 90km/t på KTM 450 EXC -> 23km/l. Iøvrigt dyset så den gik ca. 14:1 AFR ved lave delgasser, dvs. en smule til den magre side, men langtfra faretruende lavt.
45km/l som du nævner vil jeg nok også stille mig en anelse spørgende overfor
Mvh Mathias
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Jeg har jo også bemærket et utal af tests i MCTC som i rigtig mange tilfælde aldrig når over 20. De fleste er dog også "rigtige" (undskyld .-) ) motorcykler med merre end 1 cylinder.
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 34 Svar: 143
Ved ikke ikke hvor meget det vil sige?
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 2 Svar: 2.835
Målemetoden er ganske simpel: tanken fyldes til randen ved turens start og det samme ved turens slutning. Afstanden målt på GPS. Fejlkilder - njaeh, sørger man for at fylde helt op mener jeg ikke der er de store muligheder for fejl.
Jeg vil tro at de opgivelser du har fundet er ved blandet kørsel. Det omtalte tilfælde var stort set udelukkende kørsel på motorvej med konstant 90km/t - mere økonomisk bliver det vel næppe. Dvs. ikke særlig blandet, men ikke desto mindre opnåeligt hvis det er det kørselsmønster man har til hverdag. Men så kørte man nok ikke på en EXC...
Karburator rengøring og indstilling..