2.151 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Gode tips i forhold til ventiljustering Gode tips i forhold til ventiljustering

Hej Banditter smiley

Jeg har igår checket ventilspillerum på alle ventilerne og resultatet er som ses på billedet.
Har i alt 4 ventiler der er udenfor grænserne og skal udskiftes med mindre. Men næsten alle ventiler går på den "nedre" grænse af det tilladte og skal man lave mellemrummet større altså 0,15 og 0,25 eller gør det ikke noget?? er der nogle gode råd i forhold til udskiftning af shims ??
Har benyttet mig af både Yamaha's og Haynes service manual - men de skriver bare de værdier som er i billedet. Ikke gode erfaringer som i kan komme med smiley

Skal lige siges det er på en Yamaha YZF 750 R fra 1994

God torsdag folkens

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode tips i forhold til ventiljustering
  • #1   17. jan 2013 følg minimum målene inden du brænder en ventil eller flere

• #2   17. jan 2013 Så du mener at jeg bare skal sørge for de 4 der gik under grænsen når op på minimum målene også er det fint??

• #3   17. jan 2013 næ ville tage noget nær hele rækken , inds.15 og udst. 25

nu har du målt alle spillerum , ud med skiverne og mål dem , efterfølgende bestiller du skiverne i det tyndere som ventilrummet skal være større , monterer , måler efter og samler cyklen igen .
    efterfølgende kan kaburatorerne synkroniseres og der vil helt 100% være mere sug på de cylindre hvor ventilerne har været alt for stramme

• #4   17. jan 2013 Det er ALTID det største mål, du skal forsøge at ramme. Ventilerne "kravler op" i ventilsæden, når de bliver slit.

• #5   17. jan 2013 Yes..

Det er ekstremt vigtigt at spillerummene er der og er store nok. Det er den eneste måde du sikrer at ventilerne kommer af med deres varme på. Heller lidt for store spillerum end lidt for små, også, hvis det betyder at du kan høre ventilerne tikke.

• #6   17. jan 2013 På motorer med shims og direkte tryk fra knast skal du gå efter max tolerance da de arbejder sig op i toppen hurtigere end du slider knaster/shims ned. På motorer med slæbearme er det modsat da disse typisk slider på trykfladen mellem slæbearm, og ventil hurtigere end ventilen kravler op i topstykket.
    Hvor ligger dine shims "0ver or under bucket" ? ligger de over eller under holderen til shims?
    Hvis de ligger under som på min gamle fzr, så er der ikke rigtig noget slid på shims og så er der mulighed for at finde fabriks monterede shims med mindre spring mellem størrelser hos en forhandler.
    På min fzr var springet i størrelser for stor og jeg havde et par ventiler der godt kunne bruge noget ind imellem. Special mc i aalborg har en god rodekasse med diverse størrelser smiley

• #8   17. jan 2013 Ja eller så noget værktøj så du bare trykker ventilen ned og så ud med brikken, så skal du ikke have knasten af, det ville jeg gøre

• #9   17. jan 2013 ehm så vidt jeg kan se på det billede jeg fandt på ebay, så er det ligesom de fleste cykler, shimsene ligger under en hætte (bucket), så du kan ikke skifte shims uden at pille knasterne ud... men billedet kan self være forkert.

• #10   17. jan 2013 De ligger under bucket.

• #12   17. jan 2013 Så som end ikke efter om de var under eller over
    men har set flere gange at folk piller knasten af hvor det ikke har været nødvendigt

• #13   17. jan 2013 yes, hvids der ikke er kop over simsene,kan du bare trykke ventilen ned og fiske semsen ud, har selv gjort det på min gamle kawasaki! man kan købe et verktøj i mc nøglen til det!

Kommentér på:
Gode tips i forhold til ventiljustering

Annonce