{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.208 visninger | Oprettet:

monoblock - er det nu det "nye" smart ass {{forumTopicSubject}}

Var lige en smut forbi:
http://www.magacin.dk/motorcykler/program-51-25102012/vi110/
hvor det taler om et pa nye kawa´er.
Blandt alskens herligheder opfatter jeg en fremhævning af monoblock calibers som et vældigt aktiv.
Man kan få mange hits på google, men her er en der sådan lige hurtigt giver et indblik i hvad det drejer sig om:
http://stoptech.com/technical-support/technical-white-papers/monobloc-vs-2pc-calipers

Jeg synes det kunne være interressant at få nogle anmeldelser/sammenligninger især hvis nogle har erfaringer med både nyere mono- og doubbleblocks......

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  monoblock - er det nu det "nye" smart ass
  • Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 207
    #2   31. okt 2012 Har hørt det beskrevet lidt som upside down gafler. Der er forskel, og de er bedre - du skal bare næsten være Rossi for at unytte det - så til gadebrug vil jeg tro det er hip som hap. Men der er da noget over at have ny tech smiley

• #3   31. okt 2012 Større stivhed+lavere vægt=Bedre feel

• #4   31. okt 2012 Interessant artikel. Men han sammenligner med after-market produkter gør han ikke? Hvis eks Ducati fabriksmonterer Brembo monoblocks så tror jeg de har testet det grundigt. Men ligesom med big piston forgaffel handler det nok også om feeling for køreren. De målbare forskelle er sikkert beskedne.

• #5   31. okt 2012 Jeg vil lige pointere at linket til stoptech kun var et hurtigt eksempel blandt rigtig mange smiley og kun ment som en let tilgang/indfaldsvinkel til evt. interesserede.

Måske pga dels div. erfaringer, uddannelse og måske tildels alder (uha *S*) så er det der "med at falde på halen" over nye og (selvfølgelig) HEEEEELT fantastiske teknologiske landvinddinger noget der efterhånden falder undertegnede ganske vanskeligt........... og som af og til obstruerer mere eller mindre for reelle nyheder som også også er gode i praksis. Såvel på den korte bane, men i allerhøjeste grad også når det har nogle år på bagen. Set fra mit perspektiv higer jeg ikke efter at få noget satans smart ass der virker fantastisk det/de første år hvorefter lortet ikke virker efter hensigten længere smiley
    Derfor synes jeg det er formålstjenligt at høre hvad folk måtte have af erfaringer og ikke kun noget man har læst - det kan de fleste heldigvis *S*. Men at kunne LÆSE om et produkts fantastiske fortræffeligheder kan jo vise sig at være stor ulempe for nogle - hvis I forstår *SSS*

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

#6   31. okt 2012 "Men at kunne LÆSE om et produkts fantastiske fortræffeligheder kan jo vise sig at være stor ulempe for nogle - hvis I forstår *SSS*"

Err, ikke for noget, men er det ikke præcis det samme du selv gør her? I sidste ende er det jo op til dig selv at vurdere kvaliteterne af de produkter du så fordomsfrit kalder "smart ass", ved at prøve motorcykler der benytter det omtalte teknologi.

• #7   31. okt 2012 Super god film (-:

• #8   31. okt 2012 Anders: Så var mine kommentarer åbenbart og beklageligvis alligevel ikke så tydelige for alle. Prøv at læse det en dag du er i godt humør. Tror du har misforstået noget bl.a. hele intentionen ...... smiley

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    mar 2011

#9   31. okt 2012 Snehvide: Du har ret. Fik læst lidt for hurtigt og set mig blind på den sidste del af din kommentar. Jeg er vist lidt grumpy idag smiley

• #10   31. okt 2012 Alt forladt. Desværre må jeg erkende at jeg også en gang imellem kan lave en smutter .-)

• #11   31. okt 2012 Hvad betyde *sss* ????

• #12   31. okt 2012 *S* = smiler
    *SSS* smiler meget
    *GGG* total grineren
    Desværre kan man ikke nuancere det skrevne her i mcg. fx ville jeg meget gerne kunne det for at nuancere den verbale kommunikation. Alt andet lige er den nonverbale komm. jo temmelig vigtig for bl.a. at undgå at folk misforstår intentioner m..v.

Kommentér på:
monoblock - er det nu det "nye" smart ass

Annonce